Citaat van: gerard op oktober 26, 2010, 22:23:07
Je hebt inmiddels je nieuwe bankstel in huis?!?
Het zit vast wel goed, maar klinkt het wel een beetje?
Ik bedoel eigenlijk heeft het invloed op de akoestiek in je woonkamer?
Omdat je zo perfekt met je hobby bezig bent kan zo'n verandering je geluidsbeeld beïnvloeden...
Goed onthouden van jou dat ik een nieuwe bank heb gekocht
Ik ben nu overgegaan van een lederen 3 zits bank naar een 2.5 zits bank van een soort ribkort stof .
En ja , dat merk je ook terug in de reflexies .
Leder reflecteerd nou eenmaal meer dan een bank met stoffen bekleding , sterker nog - stoffen bekleding demp juist .
Ik hoor het ook terug in de muziek weergave , het klinkt nu gewoon aangenamer .
Je hoort het ook goed als je hard in de handen klapt , je hebt dan minder galm/flutter echo .
De hoofdreden om niet meer voor leder te gaan is dat ik 2 katten heb die er niet voor terugdijnzen zo nu en dan hun nagels in mijn bank te zetten .
Leder is daar zeer gevoelig voor en een stoffen bekleding bank naar horen zeggen veel minder .
Dat het qua akoestiek er iets op vooruit gaat is dan mooi meegenomen toch , maar dit was niet de hoofdreden dus .
Foto vanuit de aanbouw keuken genomen , waarbij audiorack en 1 luidsprekerbox ook goed zichtbaar zijn en 1 van mijn katten op de rechter bankleuning ligt te slapen .
Wanneer ik muziek ga luisteren schuif ik de bank nog 80 cm naar achter toe met de rugleunig strak tegen de eethoek aan .
Ik zit dan op 4.2 meter afstand van mijn boxen , heb het even nagemeten met een rolmaat .
Die 80 cm naar achter schuiven geeft een aanzienlijke verbetering in de weergave .
Vandaar ook dat ik nu een 2.5 zit heb gekocht , met mijn vorige 3 zits bank ging dit niet omdat deze dan klem kwam te zitten tussen mijn kast en de gangmuur in .
Groeten EDWIN B