De set van HiFi Gek

Gestart door HiFi gek, januari 25, 2009, 19:47:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

thepioneer

Een bovenfrees halen bij de gamma voor 3 tientjes en een frees erbij, heb je mooie strakke sleuven :)
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

HiFi gek

#271
Ik heb laatst een test gedaan met de netkabel van mijn STS-Digital stekkerblok .

Vanaf het begin dat ik het stekkerblok heb aangesloten , gebruikte ik mijn V/D Hul - The Mainstream als netsnoer .
Ik wist eigenlijk al van te voren dat er hoogst waarschijnlijk nog meer uit te halen zou zijn met een hoogwaardig netsnoer .

En dat waren geen loze gedachten blijkt nu .

Zoals wel bekend zal wezen bij sommigen gebruik ik op mijn Accuphase E-408 en mijn SA-7S1 twee maal dezelfde Siltech netsnoeren , de Ruby Hill G6 (satt versie) .
Een vriend van mij heeft ook zo'n netsnoer , die heb ik geleend van hem en 3 dagen mogen uitproberen op het stekkerblok .

Het verschil is eigenlijk groter dan ik had verwacht , waar ik uiteraard erg blij mee ben ( valt er nog meer uit mijn set te halen .

stupid


Het is vooral de natuurlijke klankkleur die positief opvalt , the Mainstream (V/D Hull ) klinkt altijd wat gekleurd en geknepen is mijn ervaring .
Ook laat de siltech een groter 3D stage horen en meer lucht en micro info .
De V/D Hull is trouwens wel een prettige kabel om naar te luisteren , ik kraak hem zeker niet af , en verkopen doe ik hem never nooit niet , daar is hij veel te goed voor gezien zijn 199 euro wat hij destijds koste .

De Siltech kost helaas het 8 voudige , dat is heel duur voor een netsnoer op een stekkerblok , en zo heb ik er nu dan 3 van .
Maar gezien het positieve resultaat wat ik er mee berijkt zijn geld meer dan waard als ik die Siltech nieuw had moeten kopen .
Maar het geluk is aan mijn zijde deze keer , ik kocht hem tweedehands , dus is de prijs ook aantrekkelijk , wat hij koste hou ik voor mijzelf .

Wat ik ook tevens gelijk uitgeprobeerd hebt is een Ferrietkraal om het Siltech netsnoer doen aan de zijde van de IEC connector .
Dat heeft Fritz mij eens een keer laten horen wat dat uitmaakt .
Ook dat is een postitieve stap extra en duidelijk hoorbaar , ook voor niet getrainde oortjes dus .
Zo'n Ferrietkraal heb ik dan ook aangeschaft van het merk TDK : ZCAT3035-1330 (type) .
De Ferrietkraal laat het vooral muzikaler klinken , waardoor de genietbaarheids factor een stuk omhoog gaat .

Als ik nu terug ga naar de V/D Hull netkabel is dat een behoorlijk grote stap terug , dat komt vooral omdat ik ook die Ferrietkraal gebruikt om de Siltech heen .








De Siltech : Ruby Hill G6 ( SATT )






Close Up met de Ferriet kraal goed zichtbaar .






Nu zonder de Ferrietkraal , die ligt nu opengeklapt op de vloer .



Groeten  EDWIN  B




lo

Weer lekker bezig geweest Edwin pompom
Niet vergeten tussen door van de muziek te genieten hè :wink:

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

JohnWx

Edwin zelfs zonder geluid is het mooi   notworthy


een stille bewonderaar
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

HiFi gek

Citaat van: jwx op februari 14, 2010, 13:03:14
Edwin zelfs zonder geluid is het mooi   notworthy


een stille bewonderaar



Waar blijft mijn valentijnskaart joh  :roll:



Groeten  EDWIN  B

mars

oi, stupid

ja nou ik heb het je ook al een keer gezegd :yes:

wat mij betraft heb jij een van de mooiste sets van het Forum. :yes:

En ''bij de weg'' ; zou ik eens mogen komen luisteren bij jou?

grtz mars
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

Martin

JVC RS55 /Anthem D2V A2 A5 / Primare BD-32/ Paradigm 11v6 -CC-390 -ADP-390 /Velodyne DD15+ / HTS2600 /STEREO-: Marantz SC-11S1 / SM-11S1 / SA-11S2 / TT-15S1 / ST-15S1 /Paradigm monitor 11 / Supra stekkerblok

HiFi gek

Citaat van: mars op februari 22, 2010, 00:27:28
oi, stupid

ja nou ik heb het je ook al een keer gezegd :yes:

wat mij betraft heb jij een van de mooiste sets van het Forum. :yes:

En ''bij de weg'' ; zou ik eens mogen komen luisteren bij jou?

grtz mars


Ik heb je een PM gestuurd Mars .



Groeten  EDWIN  B

HiFi gek


Musicman

Hoi Edwin.

Ik wil je bij deze nog bedanken voor de muzikale (=fijne) middag.
Het is altijd leuk om mensen van het forum te spreken , maar zeker om ze te ontmoeten. :-D
Zeker ook om te zien ook hoe iemand met z'n hobby omgaat en hoe iemand met muziek (en z'n set) bezig is.
Het heeft lang geduurt, maar was absoluut de moeite waard!!

Ieder heeft een eigen smaak en doet het op zijn (of haar) manier.
(een manier die bij hem of haar past.......)
Jouw manier is een hele mooie. :wink:

Ik hoop dat we nog veel aan (of van) elkaar mogen leren en dat we elkaar weer gauw zien of spreken.

Cheers, pat


Musical Fidelity Tri-Vista 300
Marantz SA7
Dali Helicon 400SE
Harmonic Technology Pro 9+
Harmonic Magic Link 2
Supra "Sword" en "Lorad" kabels

HiFi gek

Citaat van: Musicman op maart 01, 2010, 21:58:47
Hoi Edwin.

Ik wil je bij deze nog bedanken voor de muzikale (=fijne) middag.
Het is altijd leuk om mensen van het forum te spreken , maar zeker om ze te ontmoeten. :-D
Zeker ook om te zien ook hoe iemand met z'n hobby omgaat en hoe iemand met muziek (en z'n set) bezig is.
Het heeft lang geduurt, maar was absoluut de moeite waard!!

Ieder heeft een eigen smaak en doet het op zijn (of haar) manier.
(een manier die bij hem of haar past.......)
Jouw manier is een hele mooie. :wink:

Ik hoop dat we nog veel aan (of van) elkaar mogen leren en dat we elkaar weer gauw zien of spreken.

Cheers, pat





Pat , bedankt voor je lof naar mij .


Groeten  EDWIN  B

lo

Hoi Edwin,

Waarom weet ik niet meer maar toevallig zat ik op de website van Sowell en vond deze attenuators die in je cinch kabel komen. Ook voor XLR!! Ik dacht bij mezelf misschien zou je dit nog eens kunnen overwegen om toch nog eens met XLR te kunnen proberen. Het is maar een idee.

http://www.sowell.nl/pagina27.html

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

HiFi gek

LO


Ik ken die dingen al een aantal jaren via HIFI.NL

Die komen er bij mij niet tussen .
Het lijkt mij sterk dat het geluid er beter op wordt zoals omschreven wordt in het verhaal .
Ze zitten in de signaalweg en beïnvloeden hoe dan ook het signaal door de interlinks .


In ieder geval toch bedankt voor de tip , en dat je aan mij gedacht hebt .




Groeten  EDWIN  B

Dennis E36

Citaat van: HiFi gek op maart 08, 2010, 17:41:17
LO


Ik ken die dingen al een aantal jaren via HIFI.NL

Die komen er bij mij niet tussen .
Het lijkt mij sterk dat het geluid er beter op wordt zoals omschreven wordt in het verhaal .
Ze zitten in de signaalweg en beïnvloeden hoe dan ook het signaal door de interlinks .


In ieder geval toch bedankt voor de tip , en dat je aan mij gedacht hebt .




Groeten  EDWIN  B

Veranderingen hoeven niet per definitie slechter te klinken he :wink:
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

lo

Citaat van: HiFi gek op maart 08, 2010, 17:41:17
In ieder geval toch bedankt voor de tip , en dat je aan mij gedacht hebt .

Groeten  EDWIN  B

Tuurlijk dat weet je :yes:

Citaat van: Dennis E36 op maart 08, 2010, 18:13:49
Veranderingen hoeven niet per definitie slechter te klinken he :wink:

stupid

Inderdaad. Zoals ik zelf inmiddels ervaren heb: Niet geprobeerd is altijd mis clown1

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.