Ik heb laatst een test gedaan met de netkabel van mijn STS-Digital stekkerblok .
Vanaf het begin dat ik het stekkerblok heb aangesloten , gebruikte ik mijn V/D Hul - The Mainstream als netsnoer .
Ik wist eigenlijk al van te voren dat er hoogst waarschijnlijk nog meer uit te halen zou zijn met een hoogwaardig netsnoer .
En dat waren geen loze gedachten blijkt nu .
Zoals wel bekend zal wezen bij sommigen gebruik ik op mijn Accuphase E-408 en mijn SA-7S1 twee maal dezelfde Siltech netsnoeren , de Ruby Hill G6 (satt versie) .
Een vriend van mij heeft ook zo'n netsnoer , die heb ik geleend van hem en 3 dagen mogen uitproberen op het stekkerblok .
Het verschil is eigenlijk groter dan ik had verwacht , waar ik uiteraard erg blij mee ben ( valt er nog meer uit mijn set te halen .
Het is vooral de natuurlijke klankkleur die positief opvalt , the Mainstream (V/D Hull ) klinkt altijd wat gekleurd en geknepen is mijn ervaring .
Ook laat de siltech een groter 3D stage horen en meer lucht en micro info .
De V/D Hull is trouwens wel een prettige kabel om naar te luisteren , ik kraak hem zeker niet af , en verkopen doe ik hem never nooit niet , daar is hij veel te goed voor gezien zijn 199 euro wat hij destijds koste .
De Siltech kost helaas het 8 voudige , dat is heel duur voor een netsnoer op een stekkerblok , en zo heb ik er nu dan 3 van .
Maar gezien het positieve resultaat wat ik er mee berijkt zijn geld meer dan waard als ik die Siltech nieuw had moeten kopen .
Maar het geluk is aan mijn zijde deze keer , ik kocht hem tweedehands , dus is de prijs ook aantrekkelijk , wat hij koste hou ik voor mijzelf .
Wat ik ook tevens gelijk uitgeprobeerd hebt is een Ferrietkraal om het Siltech netsnoer doen aan de zijde van de IEC connector .
Dat heeft Fritz mij eens een keer laten horen wat dat uitmaakt .
Ook dat is een postitieve stap extra en duidelijk hoorbaar , ook voor niet getrainde oortjes dus .
Zo'n Ferrietkraal heb ik dan ook aangeschaft van het merk TDK : ZCAT3035-1330 (type) .
De Ferrietkraal laat het vooral muzikaler klinken , waardoor de genietbaarheids factor een stuk omhoog gaat .
Als ik nu terug ga naar de V/D Hull netkabel is dat een behoorlijk grote stap terug , dat komt vooral omdat ik ook die Ferrietkraal gebruikt om de Siltech heen .
De Siltech : Ruby Hill G6 ( SATT )
Close Up met de Ferriet kraal goed zichtbaar .
Nu zonder de Ferrietkraal , die ligt nu opengeklapt op de vloer .
Groeten EDWIN B