De set van HiFi Gek

Gestart door HiFi gek, januari 25, 2009, 19:47:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

JohnWx

met diverse keren een brok in mijn keel door de muzikale emotie die in mij loskwam , en dat zegt eigenlijk al meer dan genoeg over de geluids kwaliteit .





jij koopt hem
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

jrm

Jij bent al om, als ik het zo lees....

Maar waar heb ik deze hulzen eerder gezien :-D

Merk je daar veel van?

viceadmiraal61

ik denk dat jrm de hulzen bij mij heeft gezien....zo uitgevoerd is de 230 nu een schone zaak en ik vertel het keer op
keer 230 goed voorzien van afscherming kabels zo als bv ruby hill met koper huls en een stekersblok van metaal
daar haal je meer winst uit dan menig interlink......
ik weet niet of ik op de juiste site zit maar via hifi gek wil ik alle bezoekers erg danken voor hun komst en bericht geving en inderdaad als je niet op de hot spot zit maar twee plaatsen naar links kan de bas flink op lopen rechts
is er geen probleem en op de hotspot is de bas perfect het is ook heel anders het geluid bij mij meer boven en opzij
van de luidspreker alles klinkt hele dyn..net live.

mister hifi gek maar niet gek see you next zondag

HiFi gek

#93

Ik ga het PS Audio netfilter morgen bestellen bij Multifoon Hifi te Rotterdam .

Heb wel een stuk of 50 sacd/cd gedraaid en was konstand onder de indruk van de performance .



Groeten  EDWIN  B

Marantz 81

dat dat zo,n verschil kan maken jo zo,n beter netfilter

veel luisterplezier weer  :-)

groeten Arjan

HiFi gek

#95
Citaat van: jrm op juni 21, 2009, 14:07:31
Jij bent al om, als ik het zo lees....

Maar waar heb ik deze hulzen eerder gezien :-D

Merk je daar veel van?


Je moet er geen grote verschillen van verwachten .
Het geeft uiteraard op mijn set wel wat verbetering want anders paste ik die hulzen niet toe .

Het beïnvloed de klankkleur naar meer warm .
Haald de scherpte uit het hoog wat weg en SSSSS klanken in stemmen worden minder .
Het geeft iets meer rust .
Het geeft een iets grotere afbeelding .

Maar de genoemde verschillen zijn klein , maar op mijn set wel duidelijk door mij waar te nemen .

En hoe beter de set zal zijn des te meer resultaat zul je hebben van die hulzen .
Het is gewoon een questie van uitproberen , alleen zal de aanschaf ervan niet gemakkelijk zijn .




Groeten  EDWIN  B

Marvin

wat doen die stukjes gasleiding dan?  :lol:

JohnWx

bij een Pool voor een appel en een ei  :schater:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

HiFi gek

#98
Citaat van: marvin op juni 22, 2009, 00:14:15
wat doen die stukjes gasleiding dan?  :lol:


Wat die koperen hulzen precies doen kun je hier goed zien op dit filmpje gemaakt door forumlid Viceadmiraal61 ( Fritz de With van STS-Digital ) .

Het komt er op neer dat het gebruikte Siltech netsnoer volledig afgeschermd is zodat er geen machnetisch veld om heen kan gaan vormen , maar de IEC connector waar de koperen huls omheen schuift is altijd van een soort plastic gemaakt en dien ten gevolge dus niet afgeschermd zodat zich om die IEC connector heen wel een machnetisch veld vormt .
Die koperen hulzen houden dat machnetisch veld tegen zodat dit niet de overige kabelkluwen achter de set negatief kan beïnvloeden .

Zoals ook in het filmpje wordt uitgelegd moeten de hulzen persé kontakt met aarde maken want anders werkt het niet .
En voor de plastic netstekkers aan de andere uiteinde van de netsnoeren geld precies hetzelde , ook daar geen afscherming en dus ook aan die zijde hulzen gebruiken die ook geaard dienen te worden .

Tevens gebruik ik exact dezelfde netsnoeren in mijn set als Fritz in zijn filmpje : Siltech - Ruby Hill G6 (satt) .
Daarom gaat dit verhaal en die meting met dat netsnoer ook voor mij op .
Andere merken/type's netsnoeren zijn misschien niet 100% afgeschermd , dan zullen de hulzen ook minder resultaat boeken , hou daar dus rekening mee .



Zie hier de link naar het filmpje van Fritz            
http://www.youtube.com/watch?v=piPI_ByD0Q0





Groeten  EDWIN  B

jrm

Dat van die rust, dat merkte ik bij Fritz ook!
En inderdaad proberen kan altijd, ook al is het meettechnisch niet te verklaren (wel de straling, maar niet het signaal in/door de kabel).

Mijn opmerking was inderdaad gestoeld aan de ervaring bij Fritz.

HiFi gek

Inmiddels heb ik het nieuwe PS-audio netfilter , vandaag heb ik hem opgehaald

Multifoon Hifi in Rotterdam had er nog één nieuw in de doos op voorraad en die is nu van mij  :yes:

Tevens werd mij verteld dat ook dit netfilter moet inspelen , een uur of 50 ±




Groeten  EDWIN  B

Marantz 81

gefeliciteerd met je nieuwe netfilter  :-)

jrm

Moet een netfilter ook al inspelen  :?

HiFi gek

Citaat van: jrm op juni 24, 2009, 17:26:16
Moet een netfilter ook al inspelen  :?



Ja , dat werd mij verteld .
De electronica die in het filter zit moet ook inspelen , net zoals de electronica in een versterker en cd speler moeten inspelen .


Groeten  EDWIN  B

Paul

Edwin is haast m,n buurman, was al een paar keer langs geweest maar eigenlijk was vanavond de 1ste keer om zijn set eens goed te bewonderen en te beluisteren.
Had al veel over de set gelezen en gehoord, dus ja wat heb ik dan nog aan het geheel toe te voegen ? Dacht niet veel maar toch dan maar een korte impressie van het geheel.

Dat geheel is niet zomaar aan komen waaien, na wat aankopen en verkopen door Edwin kan ik stellen dat zijn set ook door middel van de diverse tweaks op een zeer hoog nivo staat.

Niets heeft Edwin er van weerhouden om dit doel te bereiken, hoewel we er wel bij stil hebben gestaan bij het nut van sommige tweaks.
Het pas aangeschafte netfilter ziet er indrukwekkend uit, en voldoet aan zijn gestelde eisen.
Ok ben het met jullie eens er bestaat op de diverse fora,s een aantal draadjes over het nut van bepaalde tweaks en daar worden dan ook hele oorlogen uit gevochten en wil het daar dan ook bij laten.
Had zelf een paar cd,s meegenomen waaronder een sacd van Pink Floyd en hebben deze vergeleken met de zelfde muziek op cd.
Laat het oordeel hierover aan Edwin over maar was voor mij overduidelijk.
Verder kwam Patricia Barber nog aan bod, was blij dat ze voor ons nog tijd kon vrij maken.
Hebben diverse soorten muziek beluisterd en de instrumenten waren ook duidelijk te onderscheiden en te plaatsen iets wat deze set van andere onderscheid.

Kort samen gevat een luisterrijke avond, een mooie set waar veel geld, energie en hobby plezier in zit.

Voor mij is als ik dit nivo wil halen nog een lange weg en een zak eurries te gaan.

Edwin bedankt voor de uitleg en de muziek welke ik heb mogen beluisteren.



Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site