ik ben afgelopen vrijdag avond bij Edwin wezen luisteren naar zijn installatie
wat me als eerste opviel toen ik binnenkwam waren de enorme Focal speakers
toen gingen we luisteren naar Jacintha beetje rustige maar mooi muziekaal nummer ,eerst met alle grodijnen open omdat hij me graag het verschil wilde laten horen hoe belangrijk de acoustiek is waarbij hij ook uitlegde dat teveel demping ook niet goed is ,daarna hetzelfde nummer met gordijnen dicht ,het verschil was behoorlijk groot klonk veel natuurlijker en meer in balans ,daarna heeft hij de salontafel nog verwijderd wat ook weer een klein verschil gaf in de openheid van het geluid ,ik zat in het midden
en edwin naast mij toen is hij ook nog even opgestaan en achter mij gaan staan omdat dit ook nog verschil zou geven en dat was inderdaad zo zij het een klein verschil
we hebben vele soorten muziek geluisterd waaronder ook cd,s die ik zelf had meegenomen aan daarbij valt het enorm op hoe goed een opname is
het geluid is ongekend mooi
compleet in balans en zuiver diep hoog laag ,hij liet ook een aantal nummers horen met wat hij micro informatie noemde en hij dat ook uitlegde waarbij je de kleinste geluidjes kunt zelfs al het nummer heel druk wordt hoor je echt alles gewoon
ook aantal nummers gehoord met een elektrische harp en een gewone harp ,dit klink zo mooi dat je echt het idee had dat er iemand voor je stond te spelen met de beste harp die er te koop is
ook de lage tonen/bass gingen enorm diep , maar ook de plaatsing ervan heb zoiets nog nooit gehoord (ook niet bij marantz eindhoven ), maar dat was het niet alleen gewoon ook hoe mooi het klonk alof je de himalaya voor je ziet echt ongekend gewoon
daarbij was het ook nog heel gezellig edwin is ook een hele aardige man ,en het lijkt me leuk om nog een keer een stuk te gaan motorrijden
we hebben van 19.30 tot 23.30 zitten luisteren en heb er ook nog weer aardig wat bijgeleerd op audio gebied
groeten Arjan