De set van HiFi Gek

Gestart door HiFi gek, januari 25, 2009, 19:47:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 12 gasten bekijken dit topic.

mars

 stupid oi


Yep Paul , het lijkt mij zeker een hele mooie en goed doordachte set.

Ik had ook al eens eerder aan Edwin aangegeven dat wat mij betreft zijn set nummero uno is van dit forum notworthy.


Ik zou dan ook graag ook een keer Edwin zijn set euuuuuuuuuuhhhhhhhhhh......................willen beleven.

grtz Mars
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

HiFi gek

Paul


Van mijn kant , ook jij bedankt voor de fijne luisteravond bij mij thuis .



Groeten  EDWIN  B

HiFi gek

Momenteel is mijn set te zien op de home pagina van - hifi.nl - als set van de week .

De hele week staat mijn set daar dus afgebeeld met mijn eigen verhaal erbij geschreven en diverse foto's .

Ook daar sta ik onder de naam :      HiFi Gek





http://my.hifi.nl/index.php?user=4346             hier eventueel de link voorals je het niet kunt vinden .



Binnenkort verschijnt er tevens ook een recensie van mijn set op hifi.nl
Er is een redacteur van hifi.nl bij mij thuis geweest om mijn set uitgebreid te beluisteren en er een leuk verhaal omheen te schrijven .
Deze link volgt nog .




Groeten   EDWIN  B

gerard

Leuk! Ik heb gelijk ook maar ff gestemd  :wink:
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

bramdg

#110
Hallo Edwin,

Een heel mooie "setpagina" met eindelijk eens veel info over de set  :-D
en wat een set hé  :-o  :-o  :-o  :-o

Net ook gezien dat je laatst nog een PS Audio - Quintet Power Center gekocht hebt ?
Juist ook deze namiddag gebeld om een opzij te houden (ga er volgende week om)

Wel erg lovende reviews op het net te vinden hierover ...ben jij er tevreden over ?
heeft het tevens ook pos/neg inpakt op de klank van je set ?

ben alvast nieuwschierig binnenkort het verslag te lezen van de hifi redacteur

Groeten

bram
PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

WimPeu

Cool Edwin. Jouw set (en jij natuurlijk ook) verdiendt deze aandacht zeker. Nou niet bepaald een 13 in dozijn setje (understatement)
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

HiFi gek

Citaat van: bramdg op juli 24, 2009, 17:56:40
Hallo Edwin,

Een heel mooie "setpagina" met eindelijk eens veel info over de set  :-D
en wat een set hé  :-o  :-o  :-o  :-o

Net ook gezien dat je laatst nog een PS Audio - Quintet Power Center gekocht hebt ?
Juist ook deze namiddag gebeld om een opzij te houden (ga er volgende week om)

Wel erg lovende reviews op het net te vinden hierover ...ben jij er tevreden over ?
heeft het tevens ook pos/neg inpakt op de klank van je set ?

ben alvast nieuwschierig binnenkort het verslag te lezen van de hifi redacteur

Groeten

bram



Ik ben dol entousiast over de klankmatige kwaliteiten van het PS-Audio netfilter , anders kocht ik het niet .
Het heeft op mijn set enkel positieve invloed , maar dat hangt ook af van de samenstelling van jouw set en of jouw lichtnet sterk is vervuilt of nauwelijks is vervuilt .
Dat bepaalt hoe groot de winst is , in somige gevallen kan een netfilter zelfs een verslechtering betekenen , dat is inderdaad een questie van uitproberen met een demo filter .
En dan maar hopen dat het bij jouw set ook positief uitpakt .



Groeten  EDWIN  B

HiFi gek

Zoals ik al vermelde staat mijn set deze week op hifi.nl op de homepage als set van de week .

De koperen hulzen die ik gebruik als extra afscherming op de stekkers en de IEC connectoren van mijn netsnoeren is op hifi.nl ook opgemerkt door diverse lezers ( door bijgevoegde foto's ) .

Ik heb nu al diverse e-mails (pm) via hifi.nl gehad met vragen over de koperen hulzen van mensen die mijn set bekeken hebben , het heeft dus wel iets los gemaakt bij diverse lezers daar .
Heb die mensen ook de link gegeven naar het filmpje over de hulzen van Fritz de With op You Tube .

Ik ben benieuwd of ik daar nog meer van gaat horen .


Tevens leuk voor mij is , dat mijn set van alle geplaatste sets op hifi.nl op dit moment op de 2de plaats staat van in totaal 1203 geplaatste sets .
Ben reuze benieuwd of ik die 1ste plaats ook nog ga halen , is natuurlijk niet belangrijk maar wel leuk .



Groeten  EDWIN  B

Marvin

dat is zeker leuk!
is er ook nog een 'Kringloop-Bokaal' ?

dan win ik misschien ook nog wat...  :schater:

HiFi gek

Citaat van: marvin op juli 26, 2009, 20:12:46


dan win ik misschien ook nog wat...  :schater:

Ja , een interlink van 20.000 euro  :lol:


Groeten  EDWIN  B

bramdg

Citaat van: HiFi gek op juli 26, 2009, 19:47:44

Ik ben dol entousiast over de klankmatige kwaliteiten van het PS-Audio netfilter , anders kocht ik het niet .
Het heeft op mijn set enkel positieve invloed , maar dat hangt ook af van de samenstelling van jouw set en of jouw lichtnet sterk is vervuilt of nauwelijks is vervuilt .
Dat bepaalt hoe groot de winst is , in somige gevallen kan een netfilter zelfs een verslechtering betekenen , dat is inderdaad een questie van uitproberen met een demo filter .
En dan maar hopen dat het bij jouw set ook positief uitpakt .



Groeten  EDWIN  B

Thx voor de reactie !
Dan ook nog zorgen voor een goede voedingskabel en ik ben gerust :-)
Heb momenteel niets van filter of goede stekkerblok of beveiliging dus zal zeker iets van voordeel geven ....
Echt testen kan ik nu even niet (verhuis maar in sept/okt) en alles eens overbrengen lijkt me echt zot ....
Momenteel staat de PS audio filter erg afgeprijst hier in winkel in belgie dus echt miskopen (kan hem indien het echt negatief is nog altijd doorverkopen) ...maar heb er eigenlijk een goed oog in.

Veel plezier met de komende reacties op hifi ......jouw set verdiend echt een ereplaats bovenaan !!!!


PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

HiFi gek

Citaat van: bramdg op juli 26, 2009, 21:17:54
Thx voor de reactie !
Dan ook nog zorgen voor een goede voedingskabel en ik ben gerust :-)
Heb momenteel niets van filter of goede stekkerblok of beveiliging dus zal zeker iets van voordeel geven ....
Echt testen kan ik nu even niet (verhuis maar in sept/okt) en alles eens overbrengen lijkt me echt zot ....
Momenteel staat de PS audio filter erg afgeprijst hier in winkel in belgie dus echt miskopen (kan hem indien het echt negatief is nog altijd doorverkopen) ...maar heb er eigenlijk een goed oog in.

Veel plezier met de komende reacties op hifi ......jouw set verdiend echt een ereplaats bovenaan !!!!





Ja , bedankt hoor .

Laat het even weten als je het filter hebt uitgetest .
En inderdaad zoals jezelf al zegt , ook de netkabel van het filter is bepalend voor het eindresultaat .
Ik heb er 4 verschillende netsnoeren op uitgeprobeerd , en alle 4 geven ze een klankmatig verschil .


Groeten  EDWIN  B

HiFi gek

http://shop.muziek.nl:80/product.php?productid=101021&cat=0&utm_source=nieuwsbrief&utm_medium=email&utm_campaign=20090730



Hier is een link naar het PS Audio - Quintet Power Center    ( netfilter )

Hier wordt een korte beschrijving gegeven over de technische gegevens .

En tevens is er een interesant You Tube  filmpje van 10 minuten te bekijken met de technische uitleg .




Groeten  EDWIN  B

Marantz 81

ik ben afgelopen vrijdag avond bij Edwin wezen luisteren naar zijn installatie

wat me als eerste opviel toen ik binnenkwam waren de enorme Focal speakers  :-o

toen gingen we luisteren naar Jacintha beetje rustige maar mooi muziekaal nummer ,eerst met alle grodijnen open omdat hij me graag het verschil wilde laten horen hoe belangrijk de acoustiek is waarbij hij ook uitlegde dat teveel demping ook niet goed is ,daarna hetzelfde nummer met gordijnen dicht ,het verschil was behoorlijk groot klonk veel natuurlijker en meer in balans ,daarna heeft hij de salontafel nog verwijderd wat ook weer een klein verschil gaf in de openheid van het geluid ,ik zat in het midden  :-D en edwin naast mij toen is hij ook nog even opgestaan en achter mij gaan staan omdat dit ook nog verschil zou geven en dat was inderdaad zo zij het een klein verschil  :wink:

we hebben vele soorten muziek geluisterd waaronder ook cd,s die ik zelf had meegenomen aan daarbij valt het enorm op hoe goed een opname is

het geluid is ongekend mooi  notworthy compleet in balans en zuiver diep hoog laag ,hij liet ook een aantal nummers horen met wat hij micro informatie noemde en hij dat ook uitlegde waarbij je de kleinste geluidjes kunt zelfs al het nummer heel druk wordt hoor je echt alles gewoon

ook aantal nummers gehoord met een elektrische harp en een gewone harp ,dit klink zo mooi dat je echt het idee had dat er iemand voor je stond te spelen met de beste harp die er te koop is  :kwijl:

ook de lage tonen/bass  gingen enorm diep , maar ook de plaatsing ervan heb zoiets nog nooit gehoord (ook niet bij marantz eindhoven ), maar dat was het niet alleen gewoon ook hoe mooi het klonk alof je de himalaya voor je ziet echt ongekend gewoon

daarbij was het ook nog heel gezellig edwin is ook een hele aardige man ,en het lijkt me leuk om nog een keer een stuk te gaan motorrijden

we hebben van 19.30 tot 23.30 zitten luisteren en heb er ook nog weer aardig wat bijgeleerd op audio gebied  :-)

groeten Arjan