Welke draaitafel gebruiken we

Gestart door tifosi, oktober 04, 2005, 10:47:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

celicav8

Inmiddels ziet de draaitafelsectie er als volgt uit:
hoofdset:
Sony PS-2250 met Benz Micro MC Gold
Sony PS-X555ES met Yamaha MC-9
Marantz 6100 met Ortofon VMS20E0mkII

tweede set:
Pioneer PL-12D met Pioneer PC-4MC

tdlofcc

Sinds vandaag een Dual CS 503-1 ... net aangesloten ;)

Es verschil beluisteren met de Pioneer PL12D (helaas nog op BOUT speakers ... maar de nieuwe zijn nog niet klaar :()

Maurice

Citaat van: tdlofcc op april 28, 2007, 15:51:02
Sinds vandaag een Dual CS 503-1 ... net aangesloten ;)

Es verschil beluisteren met de Pioneer PL12D (helaas nog op BOUT speakers ... maar de nieuwe zijn nog niet klaar :()
De nieuwe zijn nog niet klaar? Hebben we hier met een DIY'er te maken?
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

tdlofcc

Nee ... nouja ... ik heb wel zelf speakers gemaakt ... maar krijg ze niet mooi genoeg ... ze draaien nu ook  nog eventjes tot ik de nieuwe heb. Zijn de Visaton Needles. Klinken leuk hoor ... maar klink BOUT in vergelijking met me nieuwe luidsprekers.

Ik heb nieuwe speakers laten maken met twee Vifa woofers en een peerless tweeter. 4 stuks. De center komt later (setje kostte E1000,- ... pijn aan de portemonnee ... maar wel VET mooi geluid)

Turbokeu

Technics SL-1700MK2 van 1979:



Tweedehands gekocht via ebay.
Gewicht 12kg, zelfde DD motor-en arm assembly als de SL-1200 maar geveerd chassis en halfautomatische werking.
De originele stofkap heeft een paar krassen maar ik denk deze te vervangen door een nieuwe SL-1200 stofkap.
Ook ben ik op zoek naar een mooi MM celletje ter vervanging van de bijgeleverde Stanton 500.

CD :)

tdlofcc

Zo, misschien morgen eens de twee platenspelers naast elkaar zetten en vergelijken.
Hoop dat de Dual beter uit de verf komt, want die heb ik vandaag helemaal een beetje gemodificeerd ;)

En anders gaat er eentje naar de hobbykamer :)
Ze gaan in iedergeval beide niet weg, heb in allebei aardig wat werk zitten.

De speakers klinken btw ERG goed, ze worden de hele dag door nu gebruikt om ze zo snel mogelijk goed in te spelen.
Klinken nog wat stijfjes, en weinig laag. Maar dat komt wel goed. Moet ook even wennen aan MOOI geluid ipv RUK geluid :P

En er moet nog even een phono versterker komen, want ik moet nu switchen tussen versterkers. Dat moet een keer fout gaan. En dan blaas ik me speakers op :P

Zal es opzoek gaan naar een digicam, kan ik ze naast elkaar showen ;)

daf46

Een Marantz 6350 in ,2000 gekocht voor 25? (in zeer geode staat).

Daarmee is de marantz gekte eigenlijk begonnen.

(foto is niet van mijn PU)

JohnWx

#52
nu een Marantz kloon???? philips 977


vroeger vond ik dat zo een stoer ding en nu vond ik er een weet niet of die goed klinkt maar dit heeft meer een emo. waarde
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Paul

Een technics SL150Mk2 met een shure M95ED element.
Na wat adviezen van Maurice speelt deze weer 100%. pompom

Via de kringloop en internet is er redelijke muziekkeuze te koop voor weinig geld.


Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

HiFi gek

Ik heb geen platenspeler en wil er ook niet aan beginnen .

Groeten  EDWIN  B

Maurice

Citaat van: HiFi gek op mei 15, 2008, 17:41:20
Ik heb geen platenspeler en wil er ook niet aan beginnen .

Groeten  EDWIN  B
Je weet niet wat je mist  :angel:
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

robbie

Volgens mij snap ik iets niet: :? toen de CD uitgevonden was, werd de langspeelplaat door iedereen de deur uit gedaan. Als grootste voordeel van de CD werd gezien dat er puur geluid uit kwam, zonder tikken e.d. Daarnaast was de CD veel minder kwetsbaar.
NU vele jaren later verlangen velen terug naar het geluid van de LP, het zou mooier, warmer, dieper zijn dan van de CD. Maar hoe zit het dan met dit krassen, ruis en tikken? ZIjn die dan opeens niet meer aanwezig? Of neem je die dan maar voor lief?

vielzweck

Citaat van: robbie op mei 16, 2008, 12:49:42
Volgens mij snap ik iets niet: :? toen de CD uitgevonden was, werd de langspeelplaat door iedereen de deur uit gedaan. Als grootste voordeel van de CD werd gezien dat er puur geluid uit kwam, zonder tikken e.d. Daarnaast was de CD veel minder kwetsbaar.
NU vele jaren later verlangen velen terug naar het geluid van de LP, het zou mooier, warmer, dieper zijn dan van de CD. Maar hoe zit het dan met dit krassen, ruis en tikken? ZIjn die dan opeens niet meer aanwezig? Of neem je die dan maar voor lief?

Wat mij betreft is de liefde voor de muziek groter dan de liefde voor het apparaat (al moet ik met een oor op een radio luisteren om wat te horen dan zal ik dat doen).

Ik kan ook van apparaten genieten die eigenlijk niet goed zijn zo'n disco toestand van 35 euro ongelofelijk wat daar uit kan komen (voor 35 euro), en als er rommel bij zit dan luister ik er omheen. Ik ken ook genoeg spul van 35 euro dat helemaal niets is.

Zo ook met elpee's en met cassetedecks enz verrassend hoe goed die kunnen klinken. :yes: :yes:

Diegene die daarmee groot zijn geworden hebben mogelijkerwijs of een andere attitude (zijn veel door de vingers) dan wel de bereidheid  veel tijd investeren in uitstekende vintageapparatuur dan wel veel geld te investeren nieuw spul.

Voor mij geldt (ik heb alleen vintageapparatuur) dat wanneer ik iets kan beluisteren op een vintageapparaat en ik heb het voor weinig verkregen dat dat al 2 extra punten voor luistergenot  verzorgt (op een schaal van 10)

Ik herken kwa beleving heel veel van mensen die veel geld besteden (defineer veel: een audioinstalatie met alles er en eraan voor meer dan 2250 euro) ik heb dat ook!  maar dan met weinig (defineer weinig: een vintageaudio installatie met alles eraan voor minder dan 500 euro)

elpees die krassen en tikken?

ga eens naar het concertgebouw orkest en luister wat er allemaal krast en tikt en hoest en ritselt

luister een goed wat je allemaal om je heen hoort op een popconcert, de kunst is om dat niet toe te laten. :wink:
Goed geluid voor iedereen!
chloorvrij, zonder perforatie,
op het juiste moment de juiste witruimte

Harmonie

Een goed afgestelde platenspelers arm met dito element op een goede phonoversterker van de versterker geeft een prima storingsvrij geluid. De 'ruis en tikken' vallen dan volledig weg in het geluidsbeeld!

Het is ook allemaal een kwestie van kwaliteit  een platenspeler van €1000,- klinkt natuurlijk veel beter als een speler van €200,-


Mijn Technics SL 110  klinkt klankmatig net zo goed als mijn Marantz CD speler 7003, alleen anders want een LP blijft hoe dan ook vaak beter klinken! :-)

E Hamers

Hoe lang gaat een element eigenlijk mee? Ik moet nu deze na twee a drie jaar alweer vervangen. Bij gemiddeld gebruik niet wekelijks. Gebruik je naast een borsteltje ook nog een vloeistof om het element schoon te maken?