Welke draaitafel gebruiken we

Gestart door tifosi, oktober 04, 2005, 10:47:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

tifosi

Ik ben tegenwoordig een trotse bezitter van een Thorens TD-165, na veel merken in huis te hebben gehad, ben ik er achter dat tot nu toe de Thorens draaitafels muziek maken.
Ik speel met een Denon DL-160 element, afgesteld door Haudio van Audioselectief.

gr tifosi
[/img]

Nicolas

Ik heb een Technics SL-D202 met technics U25 element, en ik ben de niet weinig trotse bezitter van een Thorens TD-150 MkII met Grado Prestige Green, die ik dankzij Haudio heb!


Technics SL-D202



Thorens TRD-150 MkII
Marantz Esotec Sc-6 preamp
Marantz EQ-10 equalizer

Fireman

Ik heb nog een Technics SL 1210 MK II staan. Klinkt best lekker met een B-tech BT-26 pre-phono. Simpel maargoed hij doet 't. Ben benieuwd als ik een een echte phono pre er tussen hang. Waar zou ik dan minimaal aan moeten denken?


Maurice

Zelf doe ik het met een Thorens TD147 met Benz Micro MC20E.
3x raden waar deze vandaan komt ;)

Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Struikie

Ik draai met een Dual CS-731Q met Ortofon 60E


SB_Marantz

Ik gebruik een Marantz TT en wel de 6200.

Het is een volautomaat met Denon DL-110 elementje.

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

celicav8

In mijn eerste set staan:
1. Sony PS-X555ES met Sony XL-MC3 element
2. Sony PS-2250 met Yamaha MC-9 element (inmiddels vervangen door een Benz Micro MC Gold)
3. Thorens TD150mkII/B met Pritchard arm en Denon DL160 element

In mijn studeerkamerset staat:
Pioneer PL-12D met Pioneer PC-4MC element

TurboMarco

Ik heb nog een Philips E312 met een 400mk2 element.

Ik gebruik deze allang niet meer,maar hij staat er nog wel voor het geval dat.......... :roll:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Emjee

Project debut. Prima speler voor die prijs

Jan

Hallo,

Ik heb een Pro-Ject Perspective als platenspeler, het element is een Sumiko Blue Point Special.



Jan

Maurice

Citaat van: Jan op augustus 19, 2006, 13:52:52
Hallo,

Ik heb een Pro-Ject Perspective als platenspeler, het element is een Sumiko Blue Point Special.



Jan
Kan het niet helpen  :cry:

Zelfs als dat ding klinkt als een opwindwekker blijft het gewoon een genot om er naar te kijken  :-o
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Jan

Hallo Maurice,

Het is een genot om naar te kijken, maar voor mij is het ook een genot om naar te luisteren.

Jan

TurboMarco

Ik vind hem ook zeer strak en mooi om te zien,echter ik vraag mij af hoe die zich houd tegenover een cd speler van het zelfde budget,ik weet trouwens niet eens wat zon platendraaierd kost :-P

Marco
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Jan

Mijn platenspeler kostte in 2001 2000 gulden en de element was 800 gulden, dus 2800 gulden in totaal. Mijn CD-speler (een Myryad MC100) kostte in 1999 2100 gulden. Over het algemeen vind ik de platenspeler mooier klinken dan de CD-speler.
Hier een Duitse site waar ook de prijslijst bijstaat van de Pro-Ject serie:
http://www.audiotra.de/project/project.html

Jan