Welke draaitafel gebruiken we

Gestart door tifosi, oktober 04, 2005, 10:47:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

TurboMarco

#15
Zo dat zijn uiteenlopende prijzen :-o

De eerst afgebeelde Projekt heb ik een oogje op laten vallen.



Deze vind ik persoonlijk wat minder fraai om te zien maar komt wel richting de prijs van jouw speler


edit:ik zie net pas dat je praat over ouderwetse florijnen :-P,de laats afgebeelde speler kost nu ?2000,-



(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

WickedGame

Pro-Ject 6.9 met nu een ZYX RR20-02 Element, het element wordt nog vervangen door een Benz Micro Glider H2. Deze had ik voorheen er in maar die heb ik met me stomme kop naar de elementen hemel geholpen.

Platenspelen:


Element nu:


Element toekomst:






Stadium III

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Maurice

Citaat van: Stadium III op september 08, 2006, 18:03:03
heb er geen ook goed ??? shutup

stadium III
Prima....

Ik moet trouwens een nieuw element hebben, mijn Benz Micro MC20E is overleden door grof geweld  violent1 Tegelijk is ook een LP gesneuveld die niet meer te verkrijgen is  frusty
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Muziekfreak



dual 503-1 mijn latest aanwinst   HB

TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Maurice

Citaat van: Maurice op september 08, 2006, 18:13:17
Citaat van: Stadium III op september 08, 2006, 18:03:03
heb er geen ook goed ??? shutup

stadium III
Prima....

Ik moet trouwens een nieuw element hebben, mijn Benz Micro MC20E is overleden door grof geweld  violent1 Tegelijk is ook een LP gesneuveld die niet meer te verkrijgen is  frusty
De schade lijkt nog veel erger!  redface
Ook de arm lijkt beschadigd, dus dit gaat een duur geintje worden  violent1

Alcohol, feesten en hifi lijkt niet echt samen te gaan  nopompom
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

henknijl

Leuk om draaitafel enthousiasten te ontmoeten.

Het plaatje is ongeveer de mijne, een TD126mkIII in mahonie uitvoering, maar draai ik met een Goldring g1042 element.
Klinkt best prettig.

Voor de studeer heb ik nog een TD160B mkII met een SME 3009IIIs arm en een Ortofon MC10.
Net als de 2e foto, maar dan met metalen plint.
Heb ik nog een beetje getweaked met loodbitumen onder de bovenplaat en in de plint, kurk onder het verende plateau en het 7mm lager omgewisseld door een 10mm exemplaar.
Via Ebay nog een mooie alu mounting plate voor de arm ipv het plastic exemplaar gekocht (en gemonteerd natuurlijk).
Volgens mij is het dan bijna een TD160 super.
Deze is ook wel leuk, in elk geval ook qua hobby gedeelte.

Voordeel van de TD126 is de automatische afslag. Vooral makkelijk als je in slaapt valt tijdens het luisteren ...



tdlofcc

#23
deze haal ik morgen op :D

http://www.retrohifi.co.uk/pioneer_pl12d.html



Om te kijken of het nu echt wat is, niet het geluid dat vindt ik er mooi, maar het "gehannes" met platen ;)

Maurice

Je bent goed aan het shoppen geweest  shutup

Ach, belangrijkste is dat je mooie muziek op lp hebt, anders doe je er toch niets mee.
Helaas staat de mijne alweer een tijdje stof te happen, aangezien mijn budget geen nieuwe naald toestaat  nopompom
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Wilmo

Ik gebruik nu een Rega Planar 3 met een Rega rb-250 arm en een Grado Green element. De cd-speler staat al stil sinds de DT hier staat te  draaien :-P


Maurice

Hehe  pompom

Tja, blijft toch anders klinken zo'n LP. Wordt hoog tijd dat ik mijn DT ook maar weer eens fix.  frusty

Blijf trouwens die Rega's ook mooi vinden.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

tdlofcc

Goed. Platenspeler is opgehaald ... bleek overgeschilderd te zijn ... dat was niet diudelijk op de fotos.
Maargoed, hij was dan ook maar 15,-

Verder is hij in tip-top shape :D

Direct uit elkaar gehaald, want de stekker die eraan zat was een heeeeeeeeeeeele oude.
Dus een andere stekker eraan gesoldeerd. Kon ik direct de rest bekijken.

Plan is om de behuizing zwart te maken, en ipv een dunne onderkant komt er een 18mm MDF plaatje.
Onder die MDF plaat komen simpele spikes. Is het direct een goed gepimpte Pioneer ;)

Genoeg gepraat. FOTOS !

tdlofcc

Kon merken dat er ZEER netjes mee omgegaan is (op het schilderen na dan ;)) want de originele handleiding uit 1975 zat er nog bij. Kap is alleen wat beschadigd door gebruik. Maar niet echt grote krassen.

tdlofcc

Platenspeler is inmiddels af en staat lekker te draaien. Eerst paar dagen zonder de nieuwe onderkant, en nu met.

Mooi glanzend zwart.


In actie.