Ik heb de CREAKTIV - LITTLE REFERENCE nu een week of drie geleden gekocht bij MULTIFOON HIFI in Rotterdam .
Ben er zeer tevreden over , het audiorack is heel erg stevig en stabiel en weegt wel een kilo of 60 schat ik .
Het rack is ontkoppeld met antiresonantie pijpen die de planken onderling verbinden .
De planken zelf zijn 37mm dik .
De prijs was 1983 euro en het is thuis bezorgt als bouwpakket en door Multifoon zelf gemonteerd bij mij thuis .
Mijn vorige rack was bedroevend slecht , het was gemaakt van 0.5mm dik plaatijzer .
Het was daardoor erg onstabiel en slap , als ik er op sloeg rammelde het als een groote blikken plaat .
En er stond een overgewicht op van drie maal de toegestane kilogrammen .
Jullie begrijpen wel dat het rack absoluud ongeschikt was om hoogwaardige apparatuur op te zetten .
Als ik langs de set liep hoorde je een blikken galm uit het rack komen ( dit is geen grap ) .
Toen de apparatuur in de nieuwe CREAKTIV stond en ik de muziek aan zette schrok ik van de klankmatige winst die ik kreeg te horen .
Zoveel beter in alle aspecten die maar bedenkbaar zijn .
Ik schat de winst in op ongeveer 80% t.o.v. het verschil tussen mijn vorige SA-11S1 en mijn SA-7S1 , dan krijg je een indruk hoe groot de winst is .
Mijn cd speler en versterker verdienen zo'n rack gewoon blijkt dus .
Het grootste verschil zit hem tussen een veel betere plaatsing tussen verschillende muziek instrumenten , deze klinken nu volledig los van elkaar waardoor micro informatie ook veel duidelijker te horen is .
Stemmen klinken levensechter , trasparanter , luchtiger .
Het stereo beeld is ook aanzienlijk breeder geworden en dieper .
En veel meer rust , de hardheid is er uit .
Het laag profiteerd ook goed , gaat dieper en strakker en bonkt niet meer .
Ook de klankkleur is duidelijk natuurlijker .
En het zit niet tussen de oren want grote verschillen zijn voor iedereen waar te nemen , het zal vast en zeker ook sterk afhangen van de kwaliteiten van de gebruikte apparatuur .
Hier enkele foto's
Groeten EDWIN B