Wie heeft een ( Creaktiv - Little Reference ) audiorack

Gestart door HiFi gek, april 11, 2008, 18:55:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

HiFi gek

Hallo , zijn er forumleden met een audiorack van het merk en type :

Creaktiv - Little Reference

Ik wil er volgende maand zelf één gaan kopen .
Ben dus benieuwd of degene die hem eventueel hebben er tevreden over zijn .

Alleen discuseren over dit audiorack en niet over andere merken a.u.b.

Hier een foto van het internet afgehaald , je hebt hem ook met zwart kleurige planken  en kersen kleurige planken .
Het rack is volledig ontkoppeld met zand in de alu buizen en met absorbtie planken afgevuld met een zand / kogeltjes kombinatie .

Groeten   Edwin  B





Maurice

Mijn apparatuur staat in een ikea tv meubel, dus ik kan er niet over meepraten  :no:
Lijkt mij wel een solide meubel!
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

mars

Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

Paul

Citaat van: HiFi gek op april 11, 2008, 18:55:05
Hallo , zijn er forumleden met een audiorack van het merk en type :

Creaktiv - Little Reference

Ik wil er volgende maand zelf één gaan kopen .
Ben dus benieuwd of degene die hem eventueel hebben er tevreden over zijn .

Alleen discuseren over dit audiorack en niet over andere merken a.u.b.

Hier een foto van het internet afgehaald , je hebt hem ook met zwart kleurige planken  en kersen kleurige planken .
Het rack is volledig ontkoppeld met zand in de alu buizen en met absorbtie planken afgevuld met een zand / kogeltjes kombinatie .

Groeten   Edwin  B
Wel een mooi meubel, heb nooit van het merk gehoord maar waar koop je dit.........bij een hifi speciaal zaak of moet het besteld worden ?
Heb zelf een aldenkamp audiomeubel met glazen platen maar niet geheel zonder risico.
Ben benieuwd naar je bevinden ziet er iig solide uit.
Hou ons op de hoogte.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

HiFi gek

#4
Citaat van: Paul op april 12, 2008, 15:30:42
Wel een mooi meubel, heb nooit van het merk gehoord maar waar koop je dit.........bij een hifi speciaal zaak of moet het besteld worden ?
Heb zelf een aldenkamp audiomeubel met glazen platen maar niet geheel zonder risico.
Ben benieuwd naar je bevinden ziet er iig solide uit.
Hou ons op de hoogte.

Het is toch wel één van de bekentste merken van serieuze audioracks .
Het is alleen te koop bij de hifi speciaalzaak mits zij dealer zijn van Creaktiv .
Een vier planken uitvoering kost 1725 euro in de kleur berken natuur , in de kleur zwart en kersen +15% , dus 1984 euro .
Een vijf planken uitvoering kost 2160 euro in de kleur berken natuur  , in de kleur zwart en kersen +15% , dus  2484 euro .

Ik besef dat het een hoop geld is .
De alu buizen zijn vierkamer antiresonantie buizen opgebouwd o.a. met dempingsschijven en Quartszand .
De planken zijn absorptieplanken gemaakt van berkenmultiplex en een inwendig honingraat systeem afgevult met zeer fijn quartszand en daar bovenop de honingraat afgevult met ca . 760 metaalkogeltjes .
De lengte van de aluminium buizen is door de klant zelf te bepalen , dus de ruimte tussen de planken .

Dit alles zal de reden zijn dat het rack vrij duur kost , desalniette"min wil ik hem toch graag kopen .


hier wat foto's in de kleur zwart en de kleur kersen .





Groeten   Edwin  B

mars

 stupid

Ik zou liever die Mark levinson set hebben die er in staat :wink:

grtz mars
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

Paul

oei.... een hoop geld, tis een mooi meubel solide opgebouwd en een constructie waar over nagedacht is.

Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

mars

#7
maar het is idd een mooi rek :yes:

grtz
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

HiFi gek


JohnWx

Nee 

mijn audio komt nog wel is in verschillende kasten rekken planken
maar zoveel geld voor een meubel ?
een vriend van me die tot voor kort een hifizaak heeft gehad in Baarn ging ook om een van die redenen stoppen met de zaak
hij kreeg mensen die wilden racks gaan uitproberen in het weekend  violent1
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

HiFi gek

Ik heb de CREAKTIV - LITTLE REFERENCE nu een week of drie geleden gekocht bij MULTIFOON HIFI in Rotterdam .
Ben er zeer tevreden over , het audiorack is heel erg stevig en stabiel en weegt wel een kilo of 60 schat ik .
Het rack is ontkoppeld met antiresonantie pijpen die de planken onderling verbinden .
De planken zelf zijn 37mm dik .
De prijs was 1983 euro en het is thuis bezorgt als bouwpakket en door Multifoon zelf gemonteerd bij mij thuis .

Mijn vorige rack was bedroevend slecht , het was gemaakt van 0.5mm dik plaatijzer .
Het was daardoor erg onstabiel en slap , als ik er op sloeg rammelde het als een groote blikken plaat .
En er stond een overgewicht op van drie maal de toegestane kilogrammen .
Jullie begrijpen wel dat het rack absoluud ongeschikt was om hoogwaardige apparatuur op te zetten .
Als ik langs de set liep hoorde je een blikken galm uit het rack komen ( dit is geen grap ) .

Toen de apparatuur in de nieuwe CREAKTIV stond en ik de muziek aan zette schrok ik van de klankmatige winst die ik kreeg te horen .
Zoveel beter in alle aspecten die maar bedenkbaar zijn .
Ik schat de winst in op ongeveer 80% t.o.v. het verschil tussen mijn vorige SA-11S1 en mijn SA-7S1 , dan krijg je een indruk hoe groot de winst is .
Mijn cd speler en versterker verdienen zo'n rack gewoon blijkt dus .
Het grootste verschil zit hem tussen een veel betere plaatsing tussen verschillende muziek instrumenten , deze klinken nu volledig los van elkaar waardoor micro informatie ook veel duidelijker te horen is .
Stemmen klinken levensechter , trasparanter , luchtiger .
Het stereo beeld is ook aanzienlijk breeder geworden en dieper .
En veel meer rust , de hardheid is er uit .
Het laag profiteerd ook goed , gaat dieper en strakker en bonkt niet meer .
Ook de klankkleur is duidelijk natuurlijker .

En het zit niet tussen de oren want grote verschillen zijn voor iedereen waar te nemen , het zal vast en zeker ook sterk afhangen van de kwaliteiten van de gebruikte apparatuur .

Hier enkele foto's














Groeten   EDWIN  B



JohnWx

#11
dit meen je toch niet echt allemaal
zeg me aub dat je onder een pseudoniem naam hier post
en wil je graag erbij vermelden dat jij dat ondervind en je hebt het steeds maar over IEDEREEN
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Kokkie

Nou, ik heb helemaal geen meubel. Ik heb alles aan staalkabels hangen. Geen last van resonanties meer en het breekt ook nog eens de staande golven!
Accuphase E 301
Denon DVD 2900
Audio Physic Spark
Audiolab M480
Audiolab Kalimba
Audiolab Flux
Volledige Jaap de Jong bekabeling
Micro Seiki DD1

HiFi gek

#13
Citaat van: jwx op juni 20, 2008, 16:01:15
dit meen je toch niet echt allemaal
zeg me aub dat je onder een pseudoniem naam hier post
en wil je graag erbij vermelden dat jij dat ondervind en je hebt het steeds maar over IEDEREEN


Dit soort reacties had ik natuurlijk weer kunnen verwachten , ik ging er ook al vanuit .
Mensen die serieus met hifi bezig zijn weten dat ik geen onzin praat .
Ik zal er verder maar geen kommentaar op leveren want dat wordt een welles nietes gedoe en daar heb ik dus geen zin in .
En ik geef deze informatie alleen maar om een tip te geven waar winst te behalen valt en niet om negatieve discussies uit te lokken waar ik ook geen zin meer in heb .


Groeten  EDWIN  B





JohnWx

#14
Citaat van: HiFi gek op juni 20, 2008, 17:57:24
Dit soort reacties had ik natuurlijk weer kunnen verwachten , ik ging er ook al vanuit .
Mensen die serieus met hifi bezig zijn weten dat ik geen onzin praat .
Ik zal er verder maar geen kommentaar op leveren want dat wordt een welles nietes gedoe en daar heb ik dus geen zin in .
En ik geef deze informatie alleen maar om een tip te geven waar winst te behalen valt en niet om negatieve discussies uit te lokken waar ik ook geen zin meer in heb .


Groeten  EDWIN  B







Ga je weer mensen die er niet in geloven als niet serieus bestempelen



Het lijkt de maatschappij wel

"Hifigek is een Audiofiel met een burka"

O jee ik sta nu op een lijst ik duik onder



Wie zijn die mensen dan ? die wel geloven



ps:Geloof het woord zegt het al verlangen

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.