Vanmiddag de tijd genomen om even beter er voor te gaan zitten.
Tja.....wat moet ik zeggen, ik zet mezelf natuurlijk wel voor gek met mijn eerdere uitspraken als non-believer.
Duidelijk is dat ik veel luider kan spelen zonder de neiging heb het volume weer terug te schroeven.
Het lijkt of deze versterker meer autoriteit heeft over de speakers, het klinkt "meer gecontroleerd" de speakers c.q. het geluid lijkt niet de bocht uit te vliegen. Ja, ik weet het wat een wazige termen maar ik weet het even niet anders te omschrijven.
4x het eerste nummer van de cd van Ryan Adams geluisterd op een behoorlijk volume, de mondharmonica is nog steeds flink luid maar lijkt niet de oorpijn te geven zoals tijdens de luistersessie.
Even voor de duidelijkheid, bij de Denon had ik zowel de treble en de bas aangedikt op de versterker, hier staat alles op neutraal en dit klinkt prettiger dus hier wel een verschil in de parameters.
Of dit de verklaring is voor de waargenomen verschillen zou alleen op een dubbelblinde test uit te vinden zijn.
Maar ik heb daar toch mijn twijfels over, terwijl ik dit schrijf speelt de set en Anouk klinkt briljant en dan denk ik toch "het klinkt allemaal echt beter".
Anyway, ik vind het een verbetering binnen mijn set-up en ben daar erg happy mee.