De set van Brutus

Gestart door Brutus, maart 24, 2017, 16:04:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

lo

Citaat van: sjoek op mei 24, 2017, 17:26:23
Mooi verslag hello en uiteindelijk is je laatste zin het belangrijkste het gaat er om dat jij tevreden bent met je aanschaf. Dat je er maar lang van genieten mag.

+1

:gp:
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

xander32

Goed om te lezen dat het zo goed uitpakt; het blijft een boel euris en het resultaat is vooraf niet 100% in te schatten. Heel veel luisterplezier gewenst  hello.

Enne, ik kom graag een keer meeluisteren; we houden contact  :yes:.

Citaat van: Brutus op mei 24, 2017, 16:32:51
Vanmiddag de tijd genomen om even beter er voor te gaan zitten.
Tja.....wat moet ik zeggen, ik zet mezelf natuurlijk wel voor gek met mijn eerdere uitspraken als non-believer.

Duidelijk is dat ik veel luider kan spelen zonder de neiging heb het volume weer terug te schroeven.
Het lijkt of deze versterker meer autoriteit heeft over de speakers, het klinkt "meer gecontroleerd" de speakers c.q. het geluid lijkt niet de bocht uit te vliegen. Ja, ik weet het wat een wazige termen maar ik weet het even niet anders te omschrijven.

4x het eerste nummer van de cd van Ryan Adams geluisterd op een behoorlijk volume, de mondharmonica is nog steeds flink luid maar lijkt niet de oorpijn te geven zoals tijdens de luistersessie.

Even voor de duidelijkheid, bij de Denon had ik zowel de treble en de bas aangedikt op de versterker, hier staat alles op neutraal en dit klinkt prettiger dus hier wel een verschil in de parameters.

Of dit de verklaring is voor de waargenomen verschillen zou alleen op een dubbelblinde test uit te vinden zijn.

Maar ik heb daar toch mijn twijfels over, terwijl ik dit schrijf speelt de set en Anouk klinkt briljant en dan denk ik toch "het klinkt allemaal echt beter".

Anyway, ik vind het een verbetering binnen mijn set-up en ben daar erg happy mee.

lo

Citaat van: xander32 op mei 24, 2017, 20:12:21
Goed om te lezen dat het zo goed uitpakt; het blijft een boel euris en het resultaat is vooraf niet 100% in te schatten. Heel veel luisterplezier gewenst  hello.

Enne, ik kom graag een keer meeluisteren; we houden contact  :yes:.

+1

:-D
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

bert50

+1 [emoji322][emoji322]


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Boxen Dynaudio Confidence 20
Versterker Hegel 590
Draaitafel VPI Traveller met een Soundsmith The voice element en een Moon 310 LP Phono voortrap
Aurender A10 Streamer
Audioquest Tornado powercables
Audioquest The Thunderbird ls

jowa

+1 :-)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Brutus

Een ieder is hier altijd welkom of tijdens een M&G of als je toevallig in de buurt bent  :yes:
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

xander32

... dan val ik buiten de M&G af : :cry:. Op minder dan 25 minuten rijden afstand, maar zeker niet 'toevallig'.


  :roll: :-)

Citaat van: Brutus op mei 25, 2017, 00:06:45
Een ieder is hier altijd welkom of tijdens een M&G of als je toevallig in de buurt bent  :yes:

Brutus

Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

Zep

*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

Brutus

Die mag ook komen Zep  :-D
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

Brutus

Zit er sterk over na te denken om deze te bestellen:



De Slip 14/4 maar dan in de niet bi-wire uitvoering maar met AQ spades:



Spades zijn met een crimptang geperst op de uiteinden van de kabels dus dat lijkt me meer dan een goede verbinding.
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

Samro

#161
Citaat van: Brutus op mei 26, 2017, 17:16:36
Zit er sterk over na te denken om deze te bestellen:

Mooi spul. Ik zou wel liever voor holle banaanstekkers kiezen. Mooie stevige verbinding, geven het beste contact is mijn ervaring.  :yes:

De Slip 14/4 maar dan in de niet bi-wire uitvoering maar met AQ spades:



Spades zijn met een crimptang geperst op de uiteinden van de kabels dus dat lijkt me meer dan een goede verbinding.

xander32

Waarom deze specifiek? Op basis van ... ?

Citaat van: Brutus op mei 26, 2017, 17:16:36
Zit er sterk over na te denken om deze te bestellen:



De Slip 14/4 maar dan in de niet bi-wire uitvoering maar met AQ spades:



Spades zijn met een crimptang geperst op de uiteinden van de kabels dus dat lijkt me meer dan een goede verbinding.

Samro

Maakt een mooie stevige verbinding. Had ik er toch bij vermeld?  :wink: Bevallen me zeer goed!
Citaat van: xander32 op mei 26, 2017, 18:47:51
Waarom deze specifiek? Op basis van ... ?

jrm

Citaat van: bert50 op mei 24, 2017, 22:33:45
+1 [emoji322][emoji322]


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

:gp: me too.  :-D :yes: