De set van Brutus

Gestart door Brutus, maart 24, 2017, 16:04:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Hifiriz

Proficiat met de aankoop van deze topversterker! Genieten maar!!!!
B&W 802D * Marantz SC11S1 * Marantz SM11S1 (bridged) *Marantz SA11S1 * Marantz TT15S1 * Audioquest powercord * Audioquest interlinks XLR

joep

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst Brutus en vele jaren luisterplezier!

WilliamB

Gefeliciteerd met je aankoop. Jaloers mode aan  notworthy
Veel plezier, en wachten op je verslag  :yes:
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

jrm

Citaat van: WilliamB op mei 20, 2017, 22:22:14
Gefeliciteerd met je aankoop. Jaloers mode aan  notworthy
Veel plezier, en wachten op je verslag  :yes:

:gp:

Bert daar sluit ik mij helemaal bij aan!

Zep

Heel mooi, Brutus.....geniet er van, je wordt toch wel langzaam een believer  :-P

Straks nog een audio-lamp en je bent de man  :yes:  :wink:

Wanneer is de nieuwe M&G?  :-D
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

Janver

Gefeliciteerd met de aanwinst!!!!
Hier kan uw reclame staan!

Brutus

Thanks mannen!
Citaat van: Zep op mei 22, 2017, 19:24:35
Heel mooi, Brutus.....geniet er van, je wordt toch wel langzaam een believer  :-P

Straks nog een audio-lamp en je bent de man  :yes:  :wink:

Wanneer is de nieuwe M&G?  :-D

Zep, jij mag altijd langs komen en gezien het gezelligheidsgehalte heb ik geen moeite met een meer jaarlijkse M&G bij huize Brutus  pompom

Die lamp mag je meenemen bij de eerst volgende M&G, heb nog wel een plekje op het kleinste kamertje. Misschien licht deze dan op in de maat van het "trompetgeschal"  :-D :-D

Genieten doe ik er zeker van maar een believer, qed nie, blijf een kritische luisteraar  :wink:
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

xander32

Hebben de MA's bi-wire aansluiting? Dan kan ik wel een keer jou kennis laten maken met Cardas ls kabels.

Brutus

Citaat van: xander32 op mei 23, 2017, 20:17:35
Hebben de MA's bi-wire aansluiting? Dan kan ik wel een keer jou kennis laten maken met Cardas ls kabels.

Yep, die hebben ze. Heb nog even met de gedachte gespeeld om mijn huidige kabel te voorzien van WBT pluggen maar dat heb ik weer laten varen.

Ik wil wel eens kennis maken met die kabel.

Overigens wat een groot genot is, is de bediening van het volume die in een rustig tempo met stapjes van een half dB gaan. Bij mijn vorige versterker kon ik met de AB vaak met 1 druk op de knop niet het goede volume vinden of te zacht of op eens veel te hard die ging denk ik in stappen van 10 dB  :-D

Heerlijk dit......overigens de hele versterker is geweldig  pompom
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

xander32

#144
... enkel die niet programmeerbare ab is een smet   puke


:-)


Goed te lezen dat de pm bevalt. Wat zijn jouw indrukken betreft diens muzikale presteren? Is er op dat vlak een verschil met de Denon?

Citaat van: Brutus op mei 24, 2017, 03:38:08
Yep, die hebben ze. Heb nog even met de gedachte gespeeld om mijn huidige kabel te voorzien van WBT pluggen maar dat heb ik weer laten varen.

Ik wil wel eens kennis maken met die kabel.

Overigens wat een groot genot is, is de bediening van het volume die in een rustig tempo met stapjes van een half dB gaan. Bij mijn vorige versterker kon ik met de AB vaak met 1 druk op de knop niet het goede volume vinden of te zacht of op eens veel te hard die ging denk ik in stappen van 10 dB  :-D

Heerlijk dit......overigens de hele versterker is geweldig  pompom

Brutus

Het blijft in mijn hoofd zitten dat het "luchtiger" klinkt d.w.z. ruimtelijker als of het minder aan de speakers blijft plakken. Heb Ryan Adams (brrr) nog een keer getest, de mondharmonica blijft scherp maar lijkt minder scherp dan tijdens de luistersessie (denk ik).

Door omstandigheden is er nog steeds geen echte luistersessie geweest misschien vanmiddag even uitgebreid luisteren.

Maar als je in de buurt bent, altijd welkom om even mee te luisteren Xander.
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

Brutus

Vanmiddag de tijd genomen om even beter er voor te gaan zitten.
Tja.....wat moet ik zeggen, ik zet mezelf natuurlijk wel voor gek met mijn eerdere uitspraken als non-believer.

Duidelijk is dat ik veel luider kan spelen zonder de neiging heb het volume weer terug te schroeven.
Het lijkt of deze versterker meer autoriteit heeft over de speakers, het klinkt "meer gecontroleerd" de speakers c.q. het geluid lijkt niet de bocht uit te vliegen. Ja, ik weet het wat een wazige termen maar ik weet het even niet anders te omschrijven.

4x het eerste nummer van de cd van Ryan Adams geluisterd op een behoorlijk volume, de mondharmonica is nog steeds flink luid maar lijkt niet de oorpijn te geven zoals tijdens de luistersessie.

Even voor de duidelijkheid, bij de Denon had ik zowel de treble en de bas aangedikt op de versterker, hier staat alles op neutraal en dit klinkt prettiger dus hier wel een verschil in de parameters.

Of dit de verklaring is voor de waargenomen verschillen zou alleen op een dubbelblinde test uit te vinden zijn.

Maar ik heb daar toch mijn twijfels over, terwijl ik dit schrijf speelt de set en Anouk klinkt briljant en dan denk ik toch "het klinkt allemaal echt beter".

Anyway, ik vind het een verbetering binnen mijn set-up en ben daar erg happy mee.
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

sjoek

Mooi verslag hello en uiteindelijk is je laatste zin het belangrijkste het gaat er om dat jij tevreden bent met je aanschaf. Dat je er maar lang van genieten mag.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

Rob46


bert50

+1 maar dat kon ik jou al voorspellen Bert dit is een serieus goede versterker nogmaals een prima aankoop [emoji106][emoji106]


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Boxen Dynaudio Confidence 20
Versterker Hegel 590
Draaitafel VPI Traveller met een Soundsmith The voice element en een Moon 310 LP Phono voortrap
Aurender A10 Streamer
Audioquest Tornado powercables
Audioquest The Thunderbird ls