Marantz of Accuphase

Gestart door walter, december 17, 2015, 20:02:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Zep

Citaat van: Rob46 op december 29, 2015, 19:29:11
Vanmiddag een Accuphase E260 en een E408 geluisterd...........tempting, tempting........   :yes:

Wat vond je vooral verleidelijk?
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

Rob46

De kracht van de E260, dynamiek en overall performance. Indrukwekkende geïntegreerde versterker die Accuphase.

lo

Leuke spullekes hebben ze wel ja...  :-D
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

joep



E260 zou mijn voorkeur hebben.

Cornelis1921

Citaat van: Rob46 op december 29, 2015, 19:29:11
Vanmiddag een Accuphase E260 en een E408 geluisterd...........tempting, tempting........   :yes:
Temper de tempting, Rob, want Accuphase ook maar een gewoon merk :-D
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

walter

Dag Cornelis

Je moet , niet een klasse A versterker gaan luisteren want anders wil je niets meer, nadeel ze zijn maar een handje vol te koop en vrij prijzig en nieuw gewoon te duur!
Ik heb laatst ook een Accuphase  E360  en een Marantz PM 11s3   bleek wel dat de E360 meer in huis te hebben , maar de liefde gaat toch naar een klasse A versterker.
Maar welke het wordt weet ik nog niet  maar het meest logisch zou de E560 zijn.
Maar wacht eventjes rustig af misschien nog uitverkoop van die tweehands dingen.

TurboMarco

Ik heb drie klasse A versterkers gehad ,maar ik niet dat er nog één komt .
Teveel warmte en te weinig power ,dan liever een klasse D versterker  :yes:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

SB_Marantz

Zoalang er geschakeld wordt tussen pnp en npn transistoren is het geen klasse A maar high bias.
Stroomvreters dus.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

jaguarlover

#54
Misschien mag Luxman hier besproken worden...?
Onlangs de AX550 gehoord in direct vergelijk met een PM11S3.
Plaatsing, microdetail, stage, resolutie, vloeibaarheid in het midden, zijdezacht hoog, enz...
De lux deed het allemaal, in tegenstelling tot de marantz (hopelijk levert me dit geen ban op).
PM11 kneep ook veel sneller alles "dicht" op hogere volumes, ondanks de 2*20W klasse A van de lux.

Accuphase wil ik ook nog wel eens beluisteren.
Enkel spijtig dat je hier bijna het dubbel betaald van hetgeen ze in Japan kosten.
Tips hieromtrent ?


AkTeVox

Zou jammer zijn voor de Lux eigenaars mocht het tegenovergestelde waar zijn.
De Lux kost ongeveer 1500 euro meer dan de 11.
Vreemd dat hier toch vaak appels met peren worden vergeleken. Doe eens het vergelijk tussen een 11 en een MF of een andere versterker uit dezelfde prijsklasse.

Hier dezelfde onzin: http://marantzforum.nl/forum/index.php/topic,13972.0.html

TurboMarco

CiteerDoe eens het vergelijk tussen een 11 en een MF of een andere versterker uit dezelfde prijsklasse.
Been there done that .
Sterker nog ,een vergelijk tussen een ht hok vs stereo bak bracht geen enkel hoorbaar verschil .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Paul

Citaat van: TurboMarco op februari 10, 2016, 18:48:49
Been there done that .
Sterker nog ,een vergelijk tussen een ht hok vs stereo bak bracht geen enkel hoorbaar verschil .
En jij kan het weten Marco.  :wink:  Dromen blijft leuk.  :-D
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

TurboMarco

Dromen is zeker leuk ,maar een droom werkelijkheid zien worden is nog veel leuker  :wink:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

AkTeVox

Citaat van: TurboMarco op februari 10, 2016, 23:20:50
Dromen is zeker leuk ,maar een droom werkelijkheid zien worden is nog veel leuker  :wink:

Hoezo? Er zong toch ooit eentje bij jullie "dromen zijn bedrog".  :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D