Marantz of Accuphase

Gestart door walter, december 17, 2015, 20:02:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

walter

Dag mensen

Mijn vraag is het zinvol om een Accupase E360 aan te kopen i.p.v   een Marantz PM 11s3
Laatst wel een Accupase geluisterd  ( E530) klasse A  versterker  daarbij kwam de PM 11s3 duidelijk te kort  maar ik weet niet of dit ook het geval is met de Accuphase E360.
Wie heeft hiermee ervaring met deze versterker?

lo

Je zou @joep kunnen vragen, hij heeft nu een E-350 de voorloper van de 360 in combinatie met een DP-500. Hij heeft ook meerdere leuke Marantz versterkers gehad voordat hij tot aanschaf van accuphase overging. Een E360 is wel anders dan een E530 klasse A. Kun je niet eea naast elkaar beluisteren bij een goede audiozaak?
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

thanatos

Die accuphase is mooi.

De Marantz zal qua vermogen wat meer thuis zijn en qua prijs een stuk vriendelijker.

Als ik ooit helemaal klaar ben met hobby'n gaat alles de deur uit en komt er een mooie Accuphase  :yes:

walter

Dat klopt de Accuphase(E600) is gewoon super   hiermee speel je de PM 11s3 gewoon weg.
Maar de prijs is gewoon veel   2,5 keer de PM 11s3
En de E600 nooit gehoort alleen de E530   en dit apparaat was denk ik zo,n 12 jaar oud.
Het merk kende ik niet daarom geluisterd en vond de leeftijd van het apparaat te oud om over te gaan tot een deal en is daarom niet geworden.
Maar geen spijt wel mooie ervaring opgedaan  ook een mooie audio dat in Japan bedacht wordt en waar het gemaakt wordt weet ik niet.

Walter

lo

Ik heb Joep een PM gestuurd, ik denk dat hij hier wel gaat reageren. Ik kan ook wel eea toevoegen gezien ik ook van Marantz naar Accuphase ben overgestapt, maar Joep is de meest recente 'switcher'.  :-D
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Marantz 81

Beetje Appels met peren vergelijken naar mijn idee  :-o

Ja Accuphase is mooier nog veel verfijnder enzo ,maar daar betaal je ook voor

je krijgt bij beide merken waar voor je geld  :-)


Als je een VW Golf 1.6 benzine ,naast een BMW 325 Coupe zet  , welke zou beter rijden en verfijnder rijden ??  lang niet iederen zou dat ervaren ,de meeste vinden de Bmw mooier bied status blabla enzo , de Golf rijdt voor hun eigenlijk net zo goed , ze hebben geen benul van Achterwiel aandrijving en de eindeloze perfecte van het onderstel rijgevoel in de auto

maar daar gaat het niet om nee die BMW is gebouwd voor de echte autoliefhebber , en dat is met Accuphase net zo

walter

Je heb ergens wel gelijk  maar als je een nieuwe versterker koop hoop je dat deze beter klinkt dat je oude model en als dat ongeveer het zelfde klinkt  dat heb je weinig gewonnen.
En geef je veel geld uit voor een PM 11s3  terwijl  deze thuis eigenlijk tegenvalt  dus is vaak zint voordat je begint.
Ik weet ook wel dat de Accuphase een stuk duurder is maar als je dit apparaat 25 jaar mee doet dat in het nog goedkoop want elke opgrading van een versterker kost ook veel geld.
En je moet ook een merk ontdekken en luisteren.


xander32

Maar 25 jaar hetzelfde is wel lang. Heel lang in hifi land. Technisch wellicht geen issue, maar naast het genieten van muziek, betreft juist ook de (aanschaf van) apparatuur, voor velen een wezenlijk deel van de hobby.

Maar als jij scherp hebt dat dit voor jou niet meespeelt en je hebt er de (meer) prijs voor over; Accuphase.

Citaat van: walter op december 18, 2015, 07:50:32
Je heb ergens wel gelijk  maar als je een nieuwe versterker koop hoop je dat deze beter klinkt dat je oude model en als dat ongeveer het zelfde klinkt  dat heb je weinig gewonnen.
En geef je veel geld uit voor een PM 11s3  terwijl  deze thuis eigenlijk tegenvalt  dus is vaak zint voordat je begint.
Ik weet ook wel dat de Accuphase een stuk duurder is maar als je dit apparaat 25 jaar mee doet dat in het nog goedkoop want elke opgrading van een versterker kost ook veel geld.
En je moet ook een merk ontdekken en luisteren.

xander32

... maar je zou ook kunnen kijken en luisteren naar nog andere merken. Daar is zoveel te koop.
Pass Labs, Devialet, Classé, McIntosh, Chord, Audio Research enz enz

Of wat te denken van een mooie, hoogwaardige buizenversterker ...

Zep

Citaat van: walter op december 17, 2015, 21:39:20
Dat klopt de Accuphase(E600) is gewoon super   hiermee speel je de PM 11s3 gewoon weg.
Walter

Als ik vragen mag....wat bedoel je met "gewoon" weg spelen?
Sowieso subjectief lijkt me maar vraag me af wat je dan precies hoort?. Want met "wegspelen" moet er echt een wereld van verschil in zitten.  :|

En hoe vergelijk je zoiets?
1 op 1 met dezelfde bron en luidsprekers?

Ik heb geen Marantz of Accuphase dus kan dat niet beoordelen, wel weet ik in ieder geval dat zelfs de staat van je emoties dingen mooier kunnen laten laten klinken/kleuren en het menselijk geheugen op deze punten een slechte raadgever is. Dus om een beetje objectief te kunnen beoordelen kan je bijna niet anders dan direct 1 op 1 vergelijken onder dezelfde omstandigheden (bron, luidsprekers, akoestiek, zelfde staat van emotie).

Vaak ook de emotie die je koopt dus en een stukje identiteit door een voorkeursmerk aan je ego te binden.
Niets mis mee uiteraard, iedereen maakt zich daar "schuldig" aan  :wink:
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

thanatos

Soms moet je het gewoon even subjectief gehoord hebben..  :-D

Ik heb hier een Pass Labs INT150 gehad. Holy grail in versterker land een moderne Pass.. Grote verwachting. Teleurstellende versterker.

Zelfde gold voor een Classe CA-2200 met CP-800. Ontzettend mooie opbouw en dan zo steriel en tam dat je veel mist.

Daarna een met een oude Copland en Scylla 90S gespeeld.. Voor een fractie van het geld een veel grotere glimlach.

Wegspelen is wat krachttaal, maar er zijn toch bij een juiste goede setup 'grote' verschillen in aansturing waar te nemen.

walter

Ja dat klopt soms koop maar iets om  tevreden mee te zijn  maar als het gaat om behoorlijk bedrag moet je er toch zeker van zijn dat het meer waarde heeft.
Ik had mijn Marantz 25 jaar geleden gekocht en ben op zoek naar iets anders en kon niet slagen met een Pm 11s3
daarom gaat mijn zoek tocht verder.
Ook was ik van mening dat er geen betere  versterker was dan Marantz , dat al aan de top zat  ook wel geluisterd naar een buizenversterker maar mijn oude Marantz klonk ook zeer goed.
En dat wordt het weer een moeilijk verhaal wat moet je nu kopen om een mooi  helder diep stereo geluid te verkrijgen?
Tot verleden jaar Pink Faun geluisterd  bij dealer deze klonk duidelijk beter maar apparaat zag er eigenlijk niet uit en daarom besloten om niet verder te gaan.
Wel werd mij duidelijk vertrouw alleen op jou eigen oordeel als iets goed dan alleen doen en anders laten staan en kijk rustig verder.
De goede audio dealer op er opgebrand dat de klant trots naar buiten loopt met zijn nieuwe aankoop.
Ik heb ook wel gemerkt bij een grote dealer in limburg als je daar niets afneemt dat de vriendelijkheid stuk minder wordt.
En je kunt de euro maar 1 keer uitgeven en niets zo verveld als je iets gekocht hebt en valt tegen  .
Ik ben altijd wel tevreden met Marantz geweest maar nu niet meer en nu 25 jaar later op zoek naar een mooie andere versterker .
Ik wil  niemand tegen de bol stoten  en iedereen moet het zelf weten wat die koopt, maar ik ben  van mening dat toch Marantz mooie apparaten bouwt .






xander32

Ga vooral zelf luisteren, bij voorkeur de potentieel nieuwe versteker in eigen keten uitproberen.
Dat het jou aanspreekt is de enige criteria  :yes:. Wat anderen vinden doet er helemaal niet toe.

SB_Marantz

Gewoon kopen wat jij mooi vindt............... 8-)
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Cornelis1921

In plaats van uit te gaan van de mening van dit panel kan men beter uit gaan van de ruimte in jóuw budget i.c.m. jóuw (ultieme) voorkeur. Succes èn veel plezier!
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *