Zo wat een reacties, en bedankt voor het mee denken.
Akoestiek zal inderdaad een rol kunnen spelen, laminaat, stucmuren.
Maar het heeft volgens mij ( simpel gedacht) te maken met de SR7007 , zoals ik al aangaf, mijn Vorige Harman Kardon AVR 5550, had dit euvel niet.
Dus zal ik het moeten zoeken in de instellingen, En Audyssey is daar mede oorzaak van.
Ik zal niet beweren dat de SR7007 optimaal is afgesteld, daarvoor moet er een expert komen afregelen. Maar dit past meer bij dure zgn. High end installatie's, ook mede gezien het kosten plaatje.
Daarnaast zou het gewenst zijn al je deze instellingen zou kunnen opslaan op b.v. een USB stick.
Toen ik de installatie van Harman Kardon aan aangeschaft, (een van de laatste zware uitvoering) was het gezien de speakers die op deze set waren aangesloten niet nodig om een extra subwoofer erbij aan te sluiten. Dit zou maar een kleine verbetering opleveren.
En ik zou het dan moeten zoeken in de dure REL sub's van boven de (toen) 1300 euro.
Na het afspelen van de DVD, U 571 was ik overgehaald om de set zo te laten, echt super.
Ik heb de de SR7007 gehoord zo uit de doos aangesloten op KEF R900 serie, aangesloten de UD 7007 met daarin een CD. Alles gewoon mooi in evenwicht, een mooie korte strake bas. Ik weet smaken verschillen, maar alles was aanwezig...het klonk alsof er een dure High end set stond te draaien.
Maar even terug komende op de aangereikte ideeën, ik hou het er op dat de oorzaak gezocht moet worden in de SR 7007. REDE; het enige wat veranderd is, is de receiver.
Het geluid als ik een CD afspeelt, daarbij moet ik zeggen dat ik dit wel kan handelen, maar Radio of Internet radio is echt vreselijk.
Ik heb verleden jaar een mooie deal kunnen afsluiten mij Saturn, maar voor raad en hulp, daar is deze winkel " niet" op ingericht. Het enige wat ik heb gehad waren tallozen niet nagekomen beloftes.