Goedenavond allen,
A.u.b. help mij.
Ik ben sinds een jaar in het bezit van de Marantz SR 7007, maar niet geheel tevreden.
Met name de bas, en vooral met radio of internet radio, de bas is gewoon TE heftig, gewoon niet mooi, in een andere ruimt's is deze bas zelfs voelbaar, dus waarschijnlijk ook bij de buren.
Zelfs op laag vermogen, is het niet om aan te horen, m.a.w. gebruik ik de SR 7007 alleen maar voor DVD. Suround is dankzij een forum lid nu goed afgesteld.
Mijn oude vertrouwde Harman Kardon AVR 5550 had ook dit euvel, maar dit was te wijten aan de toen nieuwe Dali speakers, gelukkig kon in deze speakers omruilen voor de KEF Q7. Een geluid dat in evenwicht was.
Op aanraden van forum lid heb ik Dynamic volume op uit gezet, het geluid is dan vergelijkbaar met mijn wekkerradio, zo ook als ik voor de geluids modus "direct" of Pure Direct kiest.
Uiteraard zou ik kunnen kiezen om voor elke weergave radio/ DVD/ or what ever het menu in te duiken en de instellingen te wijzigen, maar dis is gewoon te veel gedoe, en lijkt het me niet passen bij deze receiver. En eerlijk dat is voor het gezin ook te veel gedoe.
Ik heb dempings materiaal onder de speakers gehad, geen effect. De spikes eronder gemonteerd en toen de speaker op een tegel gezet, geen effect. Een andere oplossing die mij werd aangeraden, is om de front speaker BI-AMP aan te sluiten, hier geloof ik niet zo in dat dit de bas zou doen minderen.
Dus hoop ik een gouden tip, die ik kan gebruiken.
Ik heb geen Sub woofer opgenomen in het systeem