TE VEEL BAS SR 7007

Gestart door Spikes25, november 07, 2013, 21:39:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

RHK

Okke, ik had hetzelfde basprobleem met mijn nieuwe SR6008 na meting Audyssey. . (zie eerder topic) Alles op handbediening ingesteld en een veel beter resultaat. Wel alles grote speakers. gr.
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

Spikes25

Beste Okke,

Ik ben door een forum lid via mail geholpen, toevallige heet hij ook Ron.
Maar de set is nu wel in balans, even los van te lage bas.

Ik heb door simpele ingrepen de akoestiek van de woonkamer veranderd, en toen weer een auto meting gedaan....een wereld van verschil, echt super.
Dat heb ik met mijn oude HK van 20 Kilo nooit zo ervaren.

Nadeel dat ik bij het afpelen van CD's radio, de EQ uit moet zetten, bij DVD moet alles weer aan, een extra handeling.
Het had mooier geweest als je afzonderlijk ( in het menu) dit zou kunnen instellen, zoals bij radio EQ uit, bij DVD EQ aan. Maar ik kan hier mee leven.
Voeger zou ik dit het loudness knopje nomen, en mijn inziens is dit ook zo.

Maar ik ben ook in een echte HiFi zaak geweest, en daar werd ook niets gezegd over het inmeten met AUDSY.
En eerlijk gezegd staat het ook niet duidelijk in de handleiding. Zelfs de helpdesk van Marantz kan je niet in een goede richting sturen
Vroeger hadden wij in Utrecht Muziek Staffhorst zitten, daar kreeg je goede info, en stonden ze klaar om je te helpen met problemen. Maar goed dat is verleden tijd.

Beste Forum leden, nogmaals dank voor het mee denken.
"One good thing about music, when it hits you, you feel no pain."
― Bob Marley