TE VEEL BAS SR 7007

Gestart door Spikes25, november 07, 2013, 21:39:23

Vorige topic - Volgende topic

bas focal marantz

Als het bassreflex speakers zijn , stop de poorten eens dicht .

JohnWx

Citaat van: bas focal marantz op november 08, 2013, 16:45:42

Ik begrijp niet wat je bedoelt .

Ik ook niet maar als ik op 1 woord Google uit zijn zinnen is het totaal iets anders  :roll:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

bas focal marantz

Citaat van: John Wx op november 08, 2013, 20:28:46
Ik ook niet maar als ik op 1 woord Google uit zijn zinnen is het totaal iets anders  :roll:
ik had ook al google geprobeerd , kon ook niets vinden .

Whisper.nl

Hoeveel ruimte heeft de speaker aan de achter en zij kanten ??
Mijn speaker moet ik echt niet korten 50 cm op de achterwand zetten.
Dan gaat het laag overheersen.

(Knuppel in het hoenderhok gooien  HLP) Welk speaker snoer gebruik je ??

Groet Whisper

De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

JohnWx

Citaat van: Whisper.nl op november 08, 2013, 22:06:28

(Knuppel in het hoenderhok gooien  HLP) Welk speaker snoer gebruik je ??

Groet Whisper

dat zal zwaar in de marge zijn NORDOST die eventuele bijdrage  :-P
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Maurice

Een kabel gaat dit nooit oplossen. Ik denk dat het een groter akoestiek probleem is waardoor het laag dempt. Adsy gaat dit corrigeren, waardoor het helemaal mis gaat

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Whisper.nl

Citaat van: Maurice op november 09, 2013, 02:19:06
Een kabel gaat dit nooit oplossen. Ik denk dat het een groter akoestiek probleem is waardoor het laag dempt. Adsy gaat dit corrigeren, waardoor het helemaal mis gaat

Helemaal mee eens. Oplossen zal een speakersnoer dit niet/nooit.
Met het verplaatsen van de speakers in combi met je aan geeft Mauride, met een Adsy deskundige overleggen,   zou een verbetering kunnen geven.

Wat mijn persoonlijke ervaring m.b.t. ls snoer wel is dat b.v. een zilver snoer een andere indruk bij mij achter laat dan een ls snoer van koper. Niet geprobeert is altijd mis. Eventueel kan ik een setje zilver snoer tijdelijk uitlenen om eens uit te proberen. ?

Groet Whisper
.

Maurice

Indien er in pure direct wordt gespeeld, dan is er te weinig laag, dat is dus echt nooit met een kabel te doen, voorzover een kabel al een significante impact kan maken.

Rev. Maurice

Whisper.nl

Citaat van: Maurice op november 09, 2013, 14:45:43
Indien er in pure direct wordt gespeeld, dan is er te weinig laag, dat is dus echt nooit met een kabel te doen, voorzover een kabel al een significante impact kan maken.

stupid +1

JohnWx

Citaat van: bas focal marantz op november 08, 2013, 21:41:07
ik had ook al google geprobeerd , kon ook niets vinden .

sqrt    dit woord  8-)

Maurice

Citaat van: John Wx op november 09, 2013, 19:40:42
sqrt    dit woord  8-)
square root

Rev. Maurice

JohnWx

Citaat van: Maurice op november 09, 2013, 20:58:17
square root

Heb ik toch een andere zoek machine die vooral na 12 uur werkt  8-)

Spikes25

Zo wat een reacties,  en bedankt voor het mee denken.

Akoestiek zal inderdaad een rol kunnen spelen, laminaat, stucmuren.
Maar het heeft volgens mij ( simpel gedacht)  te maken met de SR7007 , zoals ik al aangaf, mijn Vorige Harman Kardon AVR 5550, had dit euvel niet.
Dus zal ik het moeten zoeken in de instellingen, En Audyssey is daar mede oorzaak van.
Ik zal niet beweren dat de SR7007 optimaal is afgesteld, daarvoor moet er een expert komen afregelen. Maar dit past meer bij dure zgn. High end installatie's, ook mede gezien het kosten plaatje.
Daarnaast zou het gewenst zijn al je deze instellingen zou kunnen opslaan op b.v. een USB stick.

Toen ik de installatie van Harman Kardon aan aangeschaft, (een van de laatste zware uitvoering) was het gezien de speakers die op deze set waren aangesloten niet nodig om een extra subwoofer erbij aan te sluiten. Dit zou maar een kleine verbetering opleveren.
En ik zou het dan moeten zoeken in de dure REL sub's van boven de (toen) 1300 euro.

Na het afspelen van de DVD, U 571 was ik overgehaald om de set zo te laten, echt super.

Ik heb de de SR7007 gehoord zo uit de doos aangesloten op KEF R900 serie, aangesloten de UD 7007 met daarin een CD. Alles gewoon mooi in evenwicht, een mooie korte strake bas. Ik weet smaken verschillen, maar alles was aanwezig...het klonk alsof er een dure High end set stond te draaien.

Maar even terug komende op de aangereikte ideeën,  ik hou het er op dat de oorzaak gezocht moet worden in de SR 7007. REDE;  het enige wat veranderd is, is de receiver.
Het geluid als ik een CD afspeelt, daarbij moet ik zeggen dat ik dit wel kan handelen, maar Radio of Internet radio is echt vreselijk.

Ik heb verleden jaar een mooie deal kunnen afsluiten mij Saturn, maar voor raad en hulp, daar is deze winkel " niet"  op ingericht. Het enige wat ik heb gehad waren tallozen  niet nagekomen beloftes.
"One good thing about music, when it hits you, you feel no pain."
― Bob Marley

Zoldar

Ga naar cross menu. Zet de cross op 80 hz.
Zet in eq menu audysey uit. Zet een manual eq aan.
Ga lekker muziek luisteren em speel wat met de eq van 30 to 100 hz. Teveel bas omlaag bijstellen. Te weinig omhoog. Daarna nooit meer aanraken.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Maurice

Of bekijk de uitgebreide auddesay handleidingen en tips op dit forum. Daarmee krijg je het zeker weten goed in orde, mits je je nauwkeurig aan de aanbevelingen houd.
Maar is je speaker opstelling gewijzigd tov je vorige receiver?

Rev. Maurice