LED Televisie Philips of Samsung ?

Gestart door bramdg, april 26, 2013, 19:09:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

neoguri

Citaat van: bramdg op april 29, 2013, 19:28:36
Ze wisten me te vertellen dat elke tv daar staat te spelen op zen frabriekinstellingen ....geloof ik wel niet denk wel dat ze hier en daar wel aan een draaien om te laten te uitspringen tov een andere.

Zou best kunnen maar zeiden ze er bij dat de fabrieksinstellingen shit zijn (te veel helderheid, contrast en verzadiging alsof je een hifi-winkel hebt met alle versterkers die de loudness aan hebben)? Vaak is een 'movie' preset het meest neutraal. Daarnaast wordt er standaard enorm veel (digitaal) bewerkt aan het beeld, omzetten naar 200Hz, 'smooth motion', etc. Allemaal om het beeld te verpesten.

Hoe dan ook: drie jaar geleden had ik ook wel een Panasonic plasma gekocht ware het niet dat ik 37" al groot genoeg vind en plamsa v/a 42" is. Puur omdat het beeld van plasma veel prettiger en natuurlijker oogt. Het is een 37" Philips geworden. Mooi ding om te zien, mooi beeld (als alles eenmaal uit staat) en ambilight is verrassend prettig). Interactiviteit is wat beperkt maar dat zal inmiddels wel anders zijn.

Dit is wel een zeer goede review site: http://www.flatpanelshd.com met uitgebreide metingen t.a.v. kleurechtheid.

Nog een ding: succes!  :-D

Zoldar

Led kun je ook lager zetten qua felheid. Plasma overdag vaak niet harder.

Maar heel eerlijk. Ik gebruik de settings van mannen die isf calibraties hebben laten doen. Niet perfect maar een wereldmvan verschil met wat ik zelf had ingesteld.

Ander voorbeeld: die 9000 serie van flips gebruikt een sharp paneel met eigen local dimming led array. Daar kun je ook oog lasercorrectie mee doen, zo fel kun je het instellen. Maar dat komtbgoed van pas bij 3d materiaal. Je kunt zo de donkerheid van de 3d brillen compenseren tot je een beeld krijgt wat goed lijkt op een gecalibreerd 2d stand.

Helaas is er wel wat crosstalk hier en daar.

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

RoGEK

Mooi om te zien dat hier veel mensen naar Panasonic verwijzen...

Samsung en Philips zijn echt niet de beste...

Oja, officieel is Philips alleen nog maar een merknaam. Is nu officieel het Koreaanse TP-Vision.
- Stereo: PM-11S1, SA-15S1, NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Celsius center II, XTZ SUB 12.17

AndreC

Citaat van: bramdg op april 29, 2013, 19:28:36
Merci voor alle feedback !!!  :yes:

Even langs mediamarkt geweest ...daar was het advies sony sony sony ....geen plasma aub  ...

Gewoon al eens naar beeldverschil gekeken en ja philips zachter mooi ...samsung helderder en zuiverder soms (detail) dan de philips.

Ze wisten me te vertellen dat elke tv daar staat te spelen op zen frabriekinstellingen ....geloof ik wel niet denk wel dat ze hier en daar wel aan een draaien om te laten te uitspringen tov een andere.

Geen plasma gezien  :| ...zal voor volgende bezoek zijn aan andere winkel ....wil ik zeker eens vergelijken  :yes:

Moet het nog trekken tot midden juli met de oude CRT  dan weer ecochecks + die van vorig jaar > moeten we dan weer minder opleggen..... ook in juli solden  :-D

Dus nog tijd om goed rond te kijken ....bij philips en samsung is er ondertussen al de 2013 lijn uit dus miss mooie deal kunnen doen mocht het een van die 2 merken worden
Een plasma moet en kun je niet bekijken in een tl verlichte ruimte.
Ziet er dan niet uit tov een led.
Ga naar een fatsoenlijke zaak die bv een aparte kijkhoek heeft, dan zul je zien wat de kwaliteit van een plasma is.
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.

bramdg

De TV is gekocht

Het is dan toch uiteindelijk een LED geworden ... sorry guys
Klopt dat de Plasma er net nog wat mooier uitzag maar...
de Samsung UE46ES7000 was opeens hier erg zot gezakt in prijs (laatste stuks van de 2012 lijn) dat ik hem niet kon laten staan.
+ nog eens 5 euro per inch korting - ja hij komt uit Mediamarkt  :?
(Eigenlijk geen ervaring met hun dienst naverkoop maar dat zien we dan wel).
+ nog ecochecks van vorig jaar was de prijs veel minder dan ik eigenlijk in gedachten had voor deze tv

Eerste indrukken ...erg mooi  :yes:  :yes: ....een wereld van verschil tov men loewe crt 70cm  :-)

Een nadeel (maar ligt aan men digibox) is dat ik steeds analoog (via tv) het volume moet aanpassen en dan terugschakelen naar digitaal om channel te verzetten. (volume digibox staat vast ingesteld)
Is een HDMI probleem komende van de digibox
In de toekomst zeker wel andere digibox of ja we gebruiken spraak of gezichts besturing  :-) (nog allemaal nog in te stellen).


Bij deze ben ik hopelijk jaaaaaaren gerust met deze Tv  :-D

Nogmaals bedankt voor jullie inbreng !
PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

Vlearmoes

Van digibox met hdmi naar tv en met optisch naar SR  probleemloos !

probeer eens met hoofdtelefoon volume te regelen  :|
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

jrm


Cornelis1921

* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

bramdg

Bedankt !

Ja ze doet het goed en vooral ook blij dat ik deze heb kunnen kopen voor heel weinig  pompom

PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

retriever

Samsung maakt degelijke tv-s, je gaat daar nog lang tevreden over zijn
versterker pm7004 / pm15S2, cd onkyo c-7070,  speakers B&W 683, Boston Acoustics A26, monitor audio BX2, phono Reloop RP 6000 MK 6 B, sub B&W 610 XP.

100%Marantz

Citaat van: John Wx op april 27, 2013, 10:04:03
Waarom geen LG of Sony ?   :-)

En waarom geen Philips of Samsung?  :-D :-D
marantz, what else?

Paul

Citaat van: retriever op juni 28, 2013, 12:36:40
Samsung maakt degelijke tv-s, je gaat daar nog lang tevreden over zijn
stupid    Niks meer aan toe te voegen.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

bramdg

PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

100%Marantz

marantz, what else?

AndreC

Citaat van: bramdg op juni 28, 2013, 16:47:58
omdat het een Samsung is  :-D

Allereerst proficiat met je samsung.

Maar sorry, zelfs een st van Panasonic presteert beter dan de beste led tv, ongeacht het merk, ligt aan gebruikte techniek.
Maar te zwijgen over de gt, vt en zt.

Maar goed, smaken verschillen, maar ik was het helemaal zat al die beeldfouten als je kritisch naar het beeld keek.
Kon totaal niet genieten, had de c8700, daarna een es8000 gehad, beide terug gebracht omdat ik me dood ergerde.
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.