LED Televisie Philips of Samsung ?

Gestart door bramdg, april 26, 2013, 19:09:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

AndreC

Citaat van: xander32 op april 28, 2013, 08:14:27
Lijdend; dan links laten liggen! Leidend; dan kan ik met je meegaan.

Zelf ben ik een Pana plasma bezitter, maar daar gaat na de huidige een einde aan komen daar plasma er uit gaat ...
Dat zal hier ook wel het geval zijn.
Wat ik tot op heden al gelezen en gezien heb over oled, dat is al veel belovend, al is oled op dit moment ook nog niet geheel zaligmakend.
Maar verwacht wel in de tijd dat mijn vt50 aan vervanging toe is dat de euvels verfijnt of opgelost zullen zijn.
Wat ook niet onbelangrijk is dat ze in die tijd ook iets beter betaalbaar zijn, want nu zijn ze gewoon nog veel te duur voor wat je krijgt, kwaliteit/prijs klopt op dit moment nog niet.
Dit heeft alles met de gebruikte (nieuwe) techniek en productie kosten te maken.
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.

Cornelis1921

Citaat van: AndreC op april 28, 2013, 09:08:31
Fijn om te horen dat je tevreden bent, daar gaat het uiteindelijk wel om.
Maar met alle respect, de D5000 is nu niet echt te vergelijken met de vt50 bv.
Er zit een gat in van €1600 qua adviesprijs toen ze op de markt kwamen.
Zie het als mijn SR7007, iemand met een high end avr die lacht om mijn SR, zo is dat met tv's ook.
De een ziet (hoort) dingen, de ander niet, verschillen zijn er wel degelijk al zie (hoor) of stoort iemand zich er niet aan, is ook waar leg je de lat en wat ben je bereid om te betalen voor een bepaald produkt.
Mijn lat ligt qua hifi lager dan dat ik voor een tv zou willen betalen.
Op hifi gebied hoef ik niet echt de top of the bill, op tv gebied wel.
Dan is plasma voorlopig de enige optie... :yes:
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Marvin

High-End AVR...? Daar moet ik nou om lachen, niet om een sr7007 hoor.

BenK

Beste Bram,

Ik heb een SR7007 en had een Philips 46PFL8007, deze werken absoluut niet samen, de HDMI protocollen van de Marantz en de Philips kunnen elkaar niet verdragen, ik moest de tv per avond minimaal 3x resetten.

Ik heb nu een Samsung UE55ES8000 en alles gaat werkelijk perfect. Ik heb ook duidelijk voor LED gekozen en niet voor Plasma vanwege het vele inbranden (zie ook Kieskeurig.nl) en het (te) donkere scherm. Als je in een winkel de Samsung naast een Panasonic Plasma kunt bekijken, dan lijkt het net of de Panasonic qua beeld al 20 jaar oud is!

De nieuwe Samsung F8000 is door een Duits testmagazine uitgeroepen tot de beste TV ooit!, zowel voor beeld geluid als alle mogelijkheden en specificaties.

Succes bij jouw keuze.

SB_Marantz

Citaat van: BenK op april 29, 2013, 08:27:11


Ik heb nu een Samsung UE55ES8000 en alles gaat werkelijk perfect. Ik heb ook duidelijk voor LED gekozen en niet voor Plasma vanwege het vele inbranden (zie ook Kieskeurig.nl) en het (te) donkere scherm. Als je in een winkel de Samsung naast een Panasonic Plasma kunt bekijken, dan lijkt het net of de Panasonic qua beeld al 20 jaar oud is!

De nieuwe Samsung F8000 is door een Duits testmagazine uitgeroepen tot de beste TV ooit!, zowel voor beeld geluid als alle mogelijkheden en specificaties.

Succes bij jouw keuze.

Plasma inbranden?
De eerste generatie misschien..........


De huidige Led TV's zijn geen full Led mocht je dat denken maar array en dat is heel wat anders.

Persoonlijk vind ik ze erg fel.....in de neutrale stand.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Marvin

LED is net een bouwlamp met kleuren, nog erger dan LCD.
Je moet wel heel erg diep in de buidel tasten wil je een echt mooi beeld hebben, totaal niet te vergelijken met plasma.
Het zijn beide tv's, daar houdt de vergelijking wel op.

SB_Marantz

Pijn in mn luiken kreeg ik er van.......... :schater:
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

jrm

Citaat van: AndreC op april 28, 2013, 00:39:55
Dat hij mooi en strak is kan ik me in vinden.
Maar heb er zelf ene gehad, dus dat professionele gebruik wat jij bedoeld daar ben ik het niet mee eens.
Maar goed iedereen heeft zo zijn eigen ding.
Weet veel van tv's en heel weinig van hifi.

Welk type had je dan?
Hier op mijn werk staan de schermen continue aan en dat jaar in jaar uit.

xander32

Voor mij is er op dit moment ook maar één juiste keuze; Panasonic plasma.
Echter stopt Pana dit jaar met het verder ontwikkelen van plasma schermen, een aflopende zaak. Hetgeen plasma op een gelijkwaardige wijze moet gaan opvolgen is mij niet helder :roll:.

Marvin

Hier hangen Vista LCD schermpjes voor de CCTV.
Maar kleur echtheid ed zijn hier natuurlijk niet van belang.
Het water is groen de brug is rood en de veiligheidsmarkeringen geel, -en of dat schip nou rood of oranje getint op het scherm wordt vertoond  is voor ons niet van belang.  clown1

jrm

Citaat van: marvin op april 29, 2013, 12:24:28
Hier hangen Vista LCD schermpjes voor de CCTV.
Maar kleur echtheid ed zijn hier natuurlijk niet van belang.
Het water is groen de brug is rood en de veiligheidsmarkeringen geel, -en of dat schip nou rood of oranje getint op het scherm wordt vertoond  is voor ons niet van belang.  clown1

Hier wel, in verband met o.a. Informatie overdracht en veiligheid.

RoGEK

als het led moet zijn, dan ook een Panasonic nemen en geen Samsung of LG

denk dat William wel redelijk overtuigd was en dan heb ik "maar" een 42" DT50.

deze koop je nu al vanaf een 800 euro ! denk niet dat je een veel beter kan krijgen voor dat geld..
- Stereo: PM-11S1, SA-15S1, NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Celsius center II, XTZ SUB 12.17

AndreC

Citaat van: jrm op april 29, 2013, 12:19:12
Welk type had je dan?
Hier op mijn werk staan de schermen continue aan en dat jaar in jaar uit.
46c8700, daarna de d, beiden mooi beeld, maar teveel beeldfouten, mits je kritisch naar het beeld kijkt.
Menig leken op dat gebied zullen het nieteens zien als ik bv praat over wat de gebreken zijn.
Zo zie je maar dat dit best wel een raar onderwerp is om een discussie over te voeren.
Zal 1 voorbeeld noemen.
Kijk voetbal, en let dan op als de bal hoog in het publiek komt, of dat hij snel over het beeld gaat.
Bij iedere led is het zo dat de bal dan wazig wordt en vibreert.
Ligt niet aan de led tv maar aan de techniek, en zo kan ik nog wel nog even doorgaan.
Blijft een feit dat de een het wel opvalt de ander niet, als je er niet oplet dan is het geen probleem.
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.

bramdg

Merci voor alle feedback !!!  :yes:

Even langs mediamarkt geweest ...daar was het advies sony sony sony ....geen plasma aub  ...

Gewoon al eens naar beeldverschil gekeken en ja philips zachter mooi ...samsung helderder en zuiverder soms (detail) dan de philips.

Ze wisten me te vertellen dat elke tv daar staat te spelen op zen frabriekinstellingen ....geloof ik wel niet denk wel dat ze hier en daar wel aan een draaien om te laten te uitspringen tov een andere.

Geen plasma gezien  :| ...zal voor volgende bezoek zijn aan andere winkel ....wil ik zeker eens vergelijken  :yes:

Moet het nog trekken tot midden juli met de oude CRT  dan weer ecochecks + die van vorig jaar > moeten we dan weer minder opleggen..... ook in juli solden  :-D

Dus nog tijd om goed rond te kijken ....bij philips en samsung is er ondertussen al de 2013 lijn uit dus miss mooie deal kunnen doen mocht het een van die 2 merken worden
PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

huub1

heb al 4 jaar een panasonic plasma. supper beeld. pompom
luxman l507u. versterker. plus 308cd  a32 tuner.
acoustic energy AE 1 signature. op de orginele stands.
velodyne dd10 sub.
micro seiki dd 40. platenspeler.