LED Televisie Philips of Samsung ?

Gestart door bramdg, april 26, 2013, 19:09:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Peter Kudelstaart

Ik zou ook voor een Panasonic plasma gaan. Verbruikt wel wat meer stroom, maar het beeld van een led haalt het domweg niet bij een plasma. En met het vertrek van Pioneer uit de tv industrie is Panasonic de beste plasma. Heb ooit eens een Samsung plasma gehad, maar dat was bagger. Ingeruild voor een Panasonic en sindsdien geen ander merk meer overwogen. laat je trouwens niet overhalen door het beeld van een led bij de mediamarkt: bij tl licht ziet een plasma er nou eenmaal niet zo mooi uit.
1: Marantz 1060, Marantz 2220, Marantz 2225, Marantz 2015, Pro-ject USB DAC, B&W 606, Senn HD590
2: PM8003, Rotel CD11 Tribute, Wharfedale Diamond 11.2, Bluesound Node N100
3: Rotel A11, Panasonic DP-UB824, Wharfedale 12.3, Bluesound Node N100

thanatos

Citaat van: John Wx op april 27, 2013, 10:04:03
Waarom geen LG of Sony ?   :-)

LG laten staan.. Bij familie niks anders dan defecten en doffe ellende met de service (geen).. 2x LG achter elkaar..

Zelf hebben wij een Sony Bravia die nu ook kuren krijgt na +-4 jaar, witte streepjes boven in beeld. Met een herstart zijn ze weg en komen weer op een andere plek terug.

Ik zou voor safe gaan en een Philips of Samsung nemen. Die laatste heb ik nog geen heel negatieve verhalen gehoord en die betere LED versies bij de Media Markt doen mij telkens twijfelen er zo 1 mee te nemen.. Echt superieur beeld.

Zoldar

Ik heb beide gezien. En voor beide valtbwat te zeggen.

De huidige 9000 line van philips zijn behoorlijk goed que beeld. De panas zou ik als iet rustiger beschouwen. Maar als hier de zon schijnt heb ik liever led. Bovendien kun je het beeld goed aanpassen naar wens. Van uberbstrak tot wat meer filmisch.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

AndreC

Citaat van: Zoldar op april 27, 2013, 15:37:27
Ik heb beide gezien. En voor beide valtbwat te zeggen.

De huidige 9000 line van philips zijn behoorlijk goed que beeld. De panas zou ik als iet rustiger beschouwen. Maar als hier de zon schijnt heb ik liever led. Bovendien kun je het beeld goed aanpassen naar wens. Van uberbstrak tot wat meer filmisch.
Philips ook hier gehad, van alle ellende teruggebracht.
Wat ik ook deed de kleuren kreeg je gewoon niet goed, beperkte instelmogelijkheden tov zeg een panasonic.
Daarbij de plasma van panasonic kun je kalibreren, optie zit er standaard op, zeker de vt serie is heel uitgebreid.
Zie het als audyssey bij hifi, zonder klinkt het bijna niet, met is het een wereld van verschil.
Zelfs mijn vrouw zei dat het niet mooi was, en dat wil wat zeggen  :schater:.
Maar goed, heeft geen zin om er een welles en nietes spel van toemaken.
Zelfde als met hifi, de een vindt dit mooi de ander dat.
Ik zou zeggen, lees eens wat reviews over bv een led van samsung en daarna ene over de st60 of vt60.
Dan weet je genoeg.
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.

Zoldar

Ook audyssey is niet altijd je van het. Films perfect. Muziek hit miss hit.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

AndreC

Citaat van: Zoldar op april 27, 2013, 15:52:03
Ook audyssey is niet altijd je van het. Films perfect. Muziek hit miss hit.
Hier heb je gelijk in, maar ik bedoelde ook het verschil van film beleving met en zonder audyssey.
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.

Marvin


JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

jrm

De samsung ..8000 serie is echt  hello

Mooi strak, dun en echt bijna gelijk aan professioneel gebruik.

AndreC

Citaat van: jrm op april 28, 2013, 00:36:13
De samsung ..8000 serie is echt  hello

Mooi strak, dun en echt bijna gelijk aan professioneel gebruik.
Dat hij mooi en strak is kan ik me in vinden.
Maar heb er zelf ene gehad, dus dat professionele gebruik wat jij bedoeld daar ben ik het niet mee eens.
Maar goed iedereen heeft zo zijn eigen ding.
Weet veel van tv's en heel weinig van hifi.
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.

HAL9000

Ik zou kijken naar  samsung,  panasonic  of  sharp.  Die  zijn  lijdend  in de  tech.   Philips  en LG  hebben veel  uitval nog steeds.  Sony  gebruikt   schermen  van andere merken.  Het  design is wel van sony maar  de  onderdelen  van  X.

Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Cornelis1921

 pompom Hier sinds een een jaar tot volle tevredenheid een Samsung 46D5000. Prima beeld zonder storingen, fraaie kleuren zonder kijkmoe te worden. Nee, voor mij het perfecte LED-scherm voor zijn prijs. (Mediamarkt on-line)  pompom
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

xander32

Citaat van: HAL9000 op april 28, 2013, 01:21:34
Ik zou kijken naar  samsung,  panasonic  of  sharp.  Die  zijn  lijdend  in de  tech.   Philips  en LG  hebben veel  uitval nog steeds.  Sony  gebruikt   schermen  van andere merken.  Het  design is wel van sony maar  de  onderdelen  van  X.
Lijdend; dan links laten liggen! Leidend; dan kan ik met je meegaan.

Zelf ben ik een Pana plasma bezitter, maar daar gaat na de huidige een einde aan komen daar plasma er uit gaat ...

AndreC

Citaat van: Cornelis1921 op april 28, 2013, 02:37:44
pompom Hier sinds een een jaar tot volle tevredenheid een Samsung 46D5000. Prima beeld zonder storingen, fraaie kleuren zonder kijkmoe te worden. Nee, voor mij het perfecte LED-scherm voor zijn prijs. (Mediamarkt on-line)  pompom
Fijn om te horen dat je tevreden bent, daar gaat het uiteindelijk wel om.
Maar met alle respect, de D5000 is nu niet echt te vergelijken met de vt50 bv.
Er zit een gat in van €1600 qua adviesprijs toen ze op de markt kwamen.
Zie het als mijn SR7007, iemand met een high end avr die lacht om mijn SR, zo is dat met tv's ook.
De een ziet (hoort) dingen, de ander niet, verschillen zijn er wel degelijk al zie (hoor) of stoort iemand zich er niet aan, is ook waar leg je de lat en wat ben je bereid om te betalen voor een bepaald produkt.
Mijn lat ligt qua hifi lager dan dat ik voor een tv zou willen betalen.
Op hifi gebied hoef ik niet echt de top of the bill, op tv gebied wel.
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.