LED Televisie Philips of Samsung ?

Gestart door bramdg, april 26, 2013, 19:09:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

bramdg

Onze good old Loewe CRT begint echt rare kuren te vertonen .... dus op korte (hopelijk nog even iets langere tijd) zal er toch iets anders moeten komen.

Ik denk aan een Philips of Samsung LED.

Wie is hier welk merk en is er tevreden/niet tevreden over .... ik denk dat beide merken echt dicht zo bij elkaar leunen.

Morgen alvast toch al eens gaan vergelijken naast elkaar, als de beeldkwaliteit erg verschillend is.

De modellen/types veranderen constant .... maar denk zo miss aan een Samsung UE46ES7000 of een Philips 46PFL7007
(Is nog maar een idee - via internet)

Alvast Bedankt voor enige tips ea

groeten, Bram
PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

KeesKees

Hier staat sinds een dikke maand een 47pfl6007 (model 2012). Dit is de vervanging van een good old philips bakbeest die het nog goed deed, maar ja, je wilt wel eens wat.
Zoekend op het internet en kijkend naar recensies kwam ik bij de 55pfl6007 model 2012; die was uitlopend en een oke prijs in een gewone winkel (expert).
Eenmaal geleverd bleek het scherm toch te groot, in ieder geval voor mijn wederhelft. Mathijs van Nieuwkerk zat bijna op schoot. Voor film is een groot scherm fijn, maar voor gewoon TV kijken een beetje "too much". Daarom hebben we de tv geruild voor de kleinere 47 inch. Bezin je dus eerst op de grootte; ik weet niet wat je kijkafstand is, maar er zijn vuistregels.
De 47pfl6007 staat hier nu met tevredenheid. Af en toe last van blokjesbeeld, maar dat komt omdat er een splitter (en een niet al te beste) kabel tussen zitten. Als ik de splitter eruit haal, dan is het een prima beeld.
De philips lijkt qua kleur misschien wat flets, maar het overdreven rood dat je ook wel ziet bij andere tv's zorgt ervoor dat je snel "kijkmoe" wordt.
Als brildrager ben ik blij met de passieve 3D brillen: die passen gewoon voor mijn gewone bril. Het 3D-effect is ook beter dan ik had verwacht. Alleen jammer dat er nog weinig 3D films in ons genre zijn. Deze TV hebben we gokocht om toekomstbestendig te zijn.
Succes met de keuze!
 
PM15S2 - SA15S2 - Cisco 8485DVB HD PVR
- Dali Mentor 6 - VdH First Ultimate MkII - VdH the Wave - In-akustik Premium 2,5 mm²

Marvin

Leuk die regeltjes, maar naar mijn idee kan een tv uiteindelijk niet groot genoeg zijn.
Niet alleen Thijs zit op je schoot, Eva ook...  :-D

JohnWx

Citaat van: marvin op april 27, 2013, 10:29:35
Leuk die regeltjes, maar naar mijn idee kan een tv uiteindelijk niet groot genoeg zijn.
Niet alleen Thijs zit op je schoot, Eva ook...  :-D

thx kreeg net een dipje
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Zelfs bij een gewone witgoed boer met bruingoed staat gewoon dit hier in Baarn (op voorraad) LG84lm9600

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Dan zit je gewoon aan tafel met Mathijs tafel tegen het scherm 4D noem ik dat
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

bramdg

Merci voor de info KeesKees


@ John

Ja men eerste gedacht is Samsung maar onlangs kochten men ouder een Philips en die ziet er ook erg  :kwijl: uit ...
Mij al niet zotter maken met een Sony of LG hé  :evil: ... straks weet ik het helemaal niet meer als ik daar in de winkel sta  :-o

Is de het bril statiefje inbegrepen bij die big LG ?  :-P
PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

AndreC

Citaat van: bramdg op april 27, 2013, 10:54:07
Merci voor de info KeesKees


@ John

Ja men eerste gedacht is Samsung maar onlangs kochten men ouder een Philips en die ziet er ook erg  :kwijl: uit ...
Mij al niet zotter maken met een Sony of LG hé  :evil: ... straks weet ik het helemaal niet meer als ik daar in de winkel sta  :-o

Is de het bril statiefje inbegrepen bij die big LG ?  :-P
Wil je goed beeld kan kun je beter een plasma nemen van Panasonic.
Een st60 is al een perfecte tv, wil je de top dan neem je de gt60 of vt60.
Heb je geld genoeg dan neem je de zt60.

Er is op dit moment nog geen enkele led die op kan tegen een plasma.
Oled misschien wel, maar dat zal zich nog moeten uitwijzen of die wel beter zijn, maar helaas is een kwalitatieve oled nog niet te betalen, of je moet willen dat je duizenden euro's over de balk gooit.
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.

JohnWx

Citaat van: bramdg op april 27, 2013, 10:54:07
Merci voor de info KeesKees


@ John

Ja men eerste gedacht is Samsung maar onlangs kochten men ouder een Philips en die ziet er ook erg  :kwijl: uit ...
Mij al niet zotter maken met een Sony of LG hé  :evil: ... straks weet ik het helemaal niet meer als ik daar in de winkel sta  :-o

Is de het bril statiefje inbegrepen bij die big LG ?  :-P

Nee dat is een extra optie  :wink:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Marvin

Helemaal mee eens.
Voor mijn ogen is een Panasonic plasma toch wel heel erg fijn, beetje bevooroordeeld misschien....  :-D

AndreC

Citaat van: marvin op april 27, 2013, 11:03:36
Helemaal mee eens.
Voor mijn ogen is een Panasonic plasma toch wel heel erg fijn, beetje bevooroordeeld misschien....  :-D
Heb hier alles aan de muur gehad al, samsung led, Philips led, echt van alles.
Toen overgegaan naar plasma, had eerst de vt30, nu inmiddels de vt50.
Op de slaapkamer hangt een st50, nee hier nooit meer een led.
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.

bramdg

Citaat van: AndreC op april 27, 2013, 11:05:58
Heb hier alles aan de muur gehad al, samsung led, Philips led, echt van alles.
Toen overgegaan naar plasma, had eerst de vt30, nu inmiddels de vt50.
Op de slaapkamer hangt een st50, nee hier nooit meer een led.

okido ik schrijf bij op men briefje :-)
PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

JohnWx

Citaat van: AndreC op april 27, 2013, 11:05:58
Heb hier alles aan de muur gehad al, samsung led, Philips led, echt van alles.
Toen overgegaan naar plasma, had eerst de vt30, nu inmiddels de vt50.
Op de slaapkamer hangt een st50, nee hier nooit meer een led.

Je moet ook beetje gunstig wonen qua licht inval
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

AndreC

Citaat van: John Wx op april 27, 2013, 11:15:44
Je moet ook beetje gunstig wonen qua licht inval
Dat heb je met alles.
Maar heb je een led en zet je hem voor overdag wat helderder, dan heb je s'avonds lasogen.
Of je blijft de hele dag wat regelen.
Ik heb mijn tv zo ingesteld dat ik 1 instelling voor overdag heb en 1 voor s'avonds.
En wat blijkt, hij staat altijd op de instelling die voor de avond was, ook voor overdag heel prima.
En ik heb 2 grote ramen, dus redelijk veel lichtinstallatie.

Vanaf de 30 serie van Panasonic is dat enorm verbeterd, dus daar hoeft zich niemand zorgen om te maken.
En last van invalslicht heeft iedere tv.
En over het stroomverbruik waar ze het vaker over hebben met een plasma is ook zwaar overdreven.
Gemiddeld genomen verbruikt hij rond de €30 per jaar meer.
Maar wat wil je, perfect beeld of beeld met diverse beperkingen maar wel €30 besparen.
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.