Inderdaad: wanneer de basis niet goed is, kun je blijven schuiven, veranderen e.d., maar het wordt nooit goed! Dus Rob heeft eerst de basis, waarvan ik dacht dat e.a. goed stond...., correct gezet en pas daarna is-ie gaan fine-tunen.
En dat gaf toch ècht hele grote verbeteringen! Tuurlijk....want de basis was nu goed!

En samen met het finetunen valt alles nu op z'n plaats en is heerlijk gedefinieerd: je hoort de sub, maar weet niet waar die staat.....je hoort geluid van voor naar achter gaan en andersom, je hoort de stemmen uit het midden!
Was het dan "slecht"? Nee, absoluut niet! Het was goed en klonk prima, maar zoals eerder gezegd: het kan altijd beter en met de hulp van Rob hebben we dat voor elkaar gekregen. En blijkt dat de sub toch de zwakkere schakel is in het geheel....
Wat ga ik nu doen? Eerst maar eens genieten van het surround en stereo zoals het nu is!!! En dat gaat een tijd duren

Daarna?? Mmmm.....allereerst een aantal kabels vervangen: de ls-kabels voor de rears en de subwooferkabel (wellicht nog wat stroomkabels....). Daarna weer genieten en vervolgens rustig op zoek naar een andere/zwaardere sub!
Misschien dat ik over een (lange) tijd ga kijken naar akoestiek-aanpassingen, omdat er toch wel een dip in het laag blijft zitten, maar eerst alles op 'n rijtje en goed af- en ingesteld (zoals nu!), een zwaardere sub, andere bekabeling voor sommige componenten/luidsprekers....
Het blijft fantastisch om te kunnen experimenteren en uitproberen wat voor jou het mooist/best klinkt

Geluid is subjectief, maar de basis (een goede af- en instelling zonder allerlei mods) geldt voor iedereen!