De set van Tuinpad

Gestart door Tuinpad, oktober 20, 2012, 16:17:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tuinpad

Citaat van: Niber op oktober 21, 2012, 11:42:00
Welkom...Mooie set(s) hoor.  :yes:

Wel spannend trouwens zoveel geld uitgeven zonder te luisteren. Je vertrouwd het blad blind op punten.
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat de man die de punten uitdeelt een hele andere smaak dan jou heeft...

Dat Duitse audioblad is helemaal onafhankelijk of krijgen die ook inkomsten uit reclame van bijvoorbeeld Marantz?

Het blad lees ik al sinds 1990, en ja die vertrouw ik. In het blad vind je lijsten terug tot bijna 10 jaar geleden. Het apparaat moet dan wel nog steeds in de winkel liggen anders gaan ze langzaam uit de lijst.
Bladen die vaak gesponsord worden merk je dat bijna alles goed is wat ze testen. en komen niet meer terug op wat ze 1 maand geleden geprint hebben. Audio.de staat ook voor alles wat al jaren geleden getest is. Bij gesponsorde voorkeur was hun lijst allang lek geschoten  :lol:

Tuinpad

Citaat van: John Wx op oktober 21, 2012, 13:28:33
het is gewoon wat een paar mensen opvalt niks meer niks minder, zo precies op spitzenklasse uitzoeken maar niet volgens de norm plaatsen van het audioblad, dat snap ik dan niet

Dat zou dus inhouden, omdat mijn woonkamer niet geschikt is, dat ik genoegen moet nemen met minder?

joep

#32
Leuk setje hoor niets mis mee. Zou alleen voor het oog de PM-15 in het midden van de kast zetten. lopen de lijntjes op de apparaten mooier. Boxen staan misschien ook wat te ver in de hoek. Is een kwestie van uitproberen.
De punten in Audio.de zeggen niet veel componenten moeten ook matchen. Maar als je spullen van hetzelfde merk zijn en ook nog uit dezelfde lijn moet dat wel lukken. Snap alleen niet waarom je niet voor de SA-15s2 bent gegaan.

Had Stassen Vincent wel in hun programma toen ze hem afraden (nu niet)? Zo niet dan ben je bij de neus genomen.
Een merk wat ze niet vertegenwoordigen zullen ze niet promoten.

xander32

Citaat van: marvin op oktober 21, 2012, 13:22:52
Altijd zo mooi om te zien en tevens frustrerend om te zien.

Iemand meldt zich met een leuke installatie en plaatst daar gelijk de alijd gevraagde foto's bij, vervolgens loopt de helft gelijk te mekkeren om de wijze van aanschaf én plaatsing...  notworthy

Niet al te druk om maken Tuinman, ruimte voor verbetering is er altijd wel in de opstelling te vinden.


stupid

Marvin

En nu ben je ook nog eens genaaid door de verkoper....  :schater:


Tuinpad

Citaat van: joep op oktober 21, 2012, 14:14:29
Leuk setje hoor niets mis mee. Zou alleen voor het oog de PM-15 in het midden van de kast zetten. lopen de lijntjes op de apparaten mooier. Boxen staan misschien ook wat te ver in de hoek. Is een kwestie van uitproberen.
De punten in Audio.de zeggen niet veel componenten moeten ook matchen. Maar als je spullen van hetzelfde merk zijn en ook nog uit dezelfde lijn moet dat wel lukken. Snap alleen niet waarom je niet voor de SA-15s2 bent gegaan.

Had Stassen Vincent wel in hun programma toen ze hem afraden (nu niet)? Zo niet dan ben je bij de neus genomen.
Een merk wat ze niet vertegenwoordigen zullen ze niet promoten.

Stassen had de Vincent toen nog in hun programma, maar nu niet meer. De vincent kun je googlen dan lees je veel over mindere onderdelen en hoe je die kunt vervangen.
Daar had ik dus geen zin in.
Daarna had ik nog even gekeken voor buizenversterkers bij Stassen Waarvan de lampen vaak al waren aan het roesten.(Chinese makelij) waardoor ik dat verhaal doorstreepte en niet meer aandurfde
De keuze van Marantz is door mijn vrouw gedaan, ik had haar alleen een mapje gegeven met 24 verschillende versterkers waaruit ze kon kiezen...

Tuinpad

Citaat van: marvin op oktober 21, 2012, 14:48:33
En nu ben je ook nog eens genaaid door de verkoper....  :schater:

Nee hoor, de Vincent heeft 105 audio punten exact hetzelfde als de Marantz.
Als ik een verkoper had moeten geloven had ik een buizenversterker gekocht met te zware boxen... Zo hoog schat ik ze daar echt niet in..
Je zult zelf het voorwerk moeten doen..

Marvin

Rustig maar, ik ben wat sarcastisch richting de andere bijdragen.  :wink:

Paul

Citaat van: marvin op oktober 21, 2012, 14:56:28
Rustig maar, ik ben wat sarcastisch richting de andere bijdragen.  :wink:
Was me nog niet opgevallen.   :roll: :angel: :schater: byebye
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Cornelis1921

Citaat van: Tuinpad op oktober 21, 2012, 13:36:20
Het blad lees ik al sinds 1990, en ja die vertrouw ik. In het blad vind je lijsten terug tot bijna 10 jaar geleden. Het apparaat moet dan wel nog steeds in de winkel liggen anders gaan ze langzaam uit de lijst.
Bladen die vaak gesponsord worden merk je dat bijna alles goed is wat ze testen. en komen niet meer terug op wat ze 1 maand geleden geprint hebben. Audio.de staat ook voor alles wat al jaren geleden getest is. Bij gesponsorde voorkeur was hun lijst allang lek geschoten  :lol:
Er zijn ook lieden die eerst kopen en dan pas de reviews gaan lezen. En zich dan zwaar laten verontrusten door mindere review. Zoëen ben ik dus; heeft ook zo zijn charme... :-D
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

joep

Citaat van: Tuinpad op oktober 21, 2012, 14:48:59
De keuze van Marantz is door mijn vrouw gedaan, ik had haar alleen een mapje gegeven met 24 verschillende versterkers waaruit ze kon kiezen...

Dan zou ik mijn vrouw maar dankbaar zijn als ik jou was, zij heeft voor jou de juiste keuze gemaakt!

Daar moet als dank dan toch wel een paar van die mooie schoenen voor haar afkunnen.

Cornelis1921

Citaat van: joep op oktober 21, 2012, 16:37:08
Dan zou ik mijn vrouw maar dankbaar zijn als ik jou was, zij heeft voor jou de juiste keuze gemaakt!

Daar moet als dank dan toch wel een paar van die mooie schoenen voor haar afkunnen.
:-D
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Tuinpad

Citaat van: joep op oktober 21, 2012, 16:37:08
Dan zou ik mijn vrouw maar dankbaar zijn als ik jou was, zij heeft voor jou de juiste keuze gemaakt!

Daar moet als dank dan toch wel een paar van die mooie schoenen voor haar afkunnen.

Hoe weet jij dat? vorige week 2 paar laarsjes :schater: :schater:

JohnWx

Citaat van: Tuinpad op oktober 21, 2012, 13:40:00
Dat zou dus inhouden, omdat mijn woonkamer niet geschikt is, dat ik genoegen moet nemen met minder?

Nee dat zeg ik niet denk wel dat je met apparaten met "minder punten" precies hetzelde had bereikt , zou persoonlijk dan meer investeren in Audessy stereo om het goed te krijgen of een ander merk
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Citaat van: Tuinpad op oktober 21, 2012, 13:36:20
Het blad lees ik al sinds 1990, en ja die vertrouw ik. In het blad vind je lijsten terug tot bijna 10 jaar geleden. Het apparaat moet dan wel nog steeds in de winkel liggen anders gaan ze langzaam uit de lijst.
Bladen die vaak gesponsord worden merk je dat bijna alles goed is wat ze testen. en komen niet meer terug op wat ze 1 maand geleden geprint hebben. Audio.de staat ook voor alles wat al jaren geleden getest is. Bij gesponsorde voorkeur was hun lijst allang lek geschoten  :lol:

Leg de drie duitse Audiobladen maar naast elkaar Audio Stereoplay en Stereo er is nog nooit 1 merk getest wat ze de grond in hebben geboord of lager hebben geplaatst dan de prijs en elke maand advertentie plaatst

Kijk is naar een merk als MBL komt bij de buitenlandse bladen niet eens door de test heen maar bij hun absolute spitzenklasse etc.etc. zo zijn er meer merken als Hans Deutsch Audioplan net zoals vroeger Swoboda zwaar geld in die bladen stopte alleen maar om die modificaties te verkopen

Maar als jij vind dat een blad wat voort kan bestaan uit sponsering obejectief is prima toch
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.