De set van Tuinpad

Gestart door Tuinpad, oktober 20, 2012, 16:17:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Marvin


Tuinpad

#16
Citaat van: Eeg op oktober 20, 2012, 19:59:23
Flinke speakers voor zo'n kamer. Of staat er een groot deel niet op?

De speakers zijn vrij slanke zuilen, 110 cm hoog en 20cm breed, 31cm diep.

Wat betreft de plaatsing van de luidsprekers hebben jullie gelijk, onze woning is totaal niet geschikt hiervoor.
De indeling betreft een Z woonkamer, de vloer opp is 45 vierk.m maar wel met 2 hallen  frusty
Het luisteren doe je vanuit een plek op het uiteinde van de bank, in vogelvlucht zijn dan de afstanden tot de speakers hetzelfde....

xander32

Een paartje fraaie monitoren (bijv. Kef R300) i.c.m. een strategisch geplaatste sub (BK / Velodyne / Rel) had dan allicht meer mogelijkheden gegeven 8-).

JohnWx

Citaat van: Maus op oktober 20, 2012, 19:41:49
Ik krijg een beetje een wrang gevoel bij de plaatsing van de speakers, zo in een hoekje gepropt :)

Verder een hele mooie set hoor :D

mooi verwoord Maus  "wrang"  notworthy
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Citaat van: Tuinpad op oktober 20, 2012, 19:33:34

De afgelopen jaren heb ik meerdere collega's/vrienden geholpen met hun aanschaf.
Op een gegeven moment krijg je het vertrouwen in dat blad :-)



stupid HLP
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Tuinpad

Citaat van: xander32 op oktober 20, 2012, 20:12:43
Een paartje fraaie monitoren (bijv. Kef R300) i.c.m. een strategisch geplaatste sub (BK / Velodyne / Rel) had dan allicht meer mogelijkheden gegeven 8-).

Zelfs die passen er niet in, je komt dan weer op dezelfde plaats uit..

xander32

Citaat van: Tuinpad op oktober 20, 2012, 20:24:44
Zelfs die passen er niet in, je komt dan weer op dezelfde plaats uit..
... een uitdagende ruimte dus :-).
Maar je bent tevreden als ik het zo lees, dan is het goed.

Cornelis1921

 hello pompom Welkom hier Ed & ega.
Een zeer beluisterswaardige set hebben jullie aangeschaft, er even rekening mee gehouden dat je zoiets inderdaad niet in je eentje doet. En die Grado is niet alleen de moeite waard omdat er hout in verwerkt is, ze klinken ook nog eens fantastisch - perfecte hoofdtelefoon voor die prijs. En over all: Heel veel (luister)plezier.
Groet, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Niber

Welkom...Mooie set(s) hoor.  :yes:

Wel spannend trouwens zoveel geld uitgeven zonder te luisteren. Je vertrouwd het blad blind op punten.
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat de man die de punten uitdeelt een hele andere smaak dan jou heeft...

Dat Duitse audioblad is helemaal onafhankelijk of krijgen die ook inkomsten uit reclame van bijvoorbeeld Marantz?
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

rexp

Hallo Ed, welkom. Kun je wat meer vertellen over jullie film- en muzieksmaak?

Marvin

Citaat van: Niber op oktober 21, 2012, 11:42:00
Welkom...Mooie set(s) hoor.  :yes:

Wel spannend trouwens zoveel geld uitgeven zonder te luisteren. Je vertrouwd het blad blind op punten.
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat de man die de punten uitdeelt een hele andere smaak dan jou heeft...

Dat Duitse audioblad is helemaal onafhankelijk of krijgen die ook inkomsten uit reclame van bijvoorbeeld Marantz?

Er is maar één vergelijkend schrift waar onpartijdigheid de bovenrol speelt, het Grote Boek van Sinterklaas.
De rest is pure commersie, maar het leest wel lekker weg.

Marvin

Altijd zo mooi om te zien en tevens frustrerend om te zien.

Iemand meldt zich met een leuke installatie en plaatst daar gelijk de alijd gevraagde foto's bij, vervolgens loopt de helft gelijk te mekkeren om de wijze van aanschaf én plaatsing...  notworthy

Niet al te druk om maken Tuinman, ruimte voor verbetering is er altijd wel in de opstelling te vinden.

JohnWx

Citaat van: Niber op oktober 21, 2012, 11:42:00
Welkom...Mooie set(s) hoor.  :yes:

Wel spannend trouwens zoveel geld uitgeven zonder te luisteren. Je vertrouwd het blad blind op punten.
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat de man die de punten uitdeelt een hele andere smaak dan jou heeft...

Dat Duitse audioblad is helemaal onafhankelijk of krijgen die ook inkomsten uit reclame van bijvoorbeeld Marantz?

zware sponsering dus ze zullen proberen "onafhankelijk" te zijn  8-)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Tuinpad

Citaat van: rexp op oktober 21, 2012, 11:57:28
Hallo Ed, welkom. Kun je wat meer vertellen over jullie film- en muzieksmaak?

Films is eigenlijk heel breed, zelf heb ik ruim 1600 films. Dan praat je over Humphrey Bogart, Audrey Hepburn James Stewart etc. alles van 1930-1960 zeg maar. Tegenwoordig verzamel ik niet meer. Maar stream ik alles zowel films als muziek.
Films download ik, en wis ik als ze gezien zijn. Muziek wil ik eigenlijk helemaal niet meer hebben niet meer op cd of op de server.
Wereldwijd radio streamen vind ik het prettigst. Je zoekt de zenders naar jou persoonlijke mood/smaak. en die zenden bijna zonder spraak 24u per dag wat jij goed vind. Het mooie hiervan is dat je toch steeds weer verrast wordt met de keuzes van de betreffende zenders.
Voorbeelden,
Martinini in the morning(VS), Class FM 96.5 (Austr),Whisperings Solo Piano Radio etc...
Verder ook shoutcast uitzendingen zoals,

The Vintage 1940s( word ook onderbroken door nieuws en reclame uit 1940)
http://78.129.189.128:8012

En vanuit een Game (Second Life) de volgende vintage radio zenders,
Naturall Wilderness
http://91.121.89.153:9900/

Phat Cat's Jazz Club
http://euro1.neostreams.info:8086

Frank's Elite Jazz Club
http://38.96.175.232:10028

Frank's Place
http://38.96.175.232:10026

JohnWx

Citaat van: marvin op oktober 21, 2012, 13:22:52
Altijd zo mooi om te zien en tevens frustrerend om te zien.

Iemand meldt zich met een leuke installatie en plaatst daar gelijk de alijd gevraagde foto's bij, vervolgens loopt de helft gelijk te mekkeren om de wijze van aanschaf én plaatsing...  notworthy

Niet al te druk om maken Tuinman, ruimte voor verbetering is er altijd wel in de opstelling te vinden.

het is gewoon wat een paar mensen opvalt niks meer niks minder, zo precies op spitzenklasse uitzoeken maar niet volgens de norm plaatsen van het audioblad, dat snap ik dan niet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.