De set van Tuinpad

Gestart door Tuinpad, oktober 20, 2012, 16:17:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tuinpad

Hallo,

Omdat ik sinds kort lid ben van het Marantz forum, wil even ik me even voorstellen.
Mijn naam is Ed, getrouwd met mijn lieftallige vrouw en woonachtig in Limburg.
Sinds begin augustus ben ik mijn installatie aan het vernieuwen.
Mijn eerste stereo was een Technics met IQ Ted4 boxen.
En aangezien deze langzaam aan vervanging toe was heeft mijn vrouw besloten dat het Marantz werd :yes:
Waarom zij zul je denken? Dit omdat ik mijn installatie steeds samenstel via een audioblad en wel Audio magazine uit Duitsland.
Hun hebben een schittterende lijst waar alles word bijgehouden van de laatste jaren, en waarderen dat met punten (lab meting en luisterpanel)
Dan heeft de lijst nog een handigheidje om Luidspreker boxen zgn. AK punten te geven, zodat je meteen weet of hij geschikt is voor je gekozen versterker.
Dus rekening houdend met mijn budget had ik 24 versterkers uitgekozen met een waardering tussen de 95-110 punten.
Mijn vrouw mocht hierbij kiezen op uiterlijk, dus werd het de Marantz of Vincent SV-236 MK.
Voor de definitieve keuze hadden we een afspraak gemaakt bij Stassen in Venlo.
Hierbij werd de laatstgenoemde afgeraden wegens de reparatie gevoeligheid.
Dus bleef de Marantz over.

Daarbij koos ik dan de Keff boxen

We hebben nu dus,
Marantz PM-15S2 (105 punten)
Marantz NA7004   (100 punten)
Marantz CD6004   (95 punten)
Keff R700   (94 punten)
Grado Reference RS1 Hoofdtelefoon.(90 punten) Gekozen omdat hij van hout is gemaakt  clown1
Dune HD Max mediaspeler
Synology 209 II Nas server


Toen dit alles was aangesloten bleek mijn Harman Kardon Surround niet meer te staan bij het geheel.
Dus hebben we besloten deze ook te vervangen.

Dit werd,

Marantz SR5006
Keff T205  5.1 Surround systeem.

Dit in combinatie met de Philips 42PFL7606/H 3D televisie

Onze voorkeur met muziek en films ligt veelal tussen 1930-1960
Dit heeft niet direkt met onze leeftijd te maken, maar onze persoonlijke voorkeur  pompom

Marantz 81

Mooie set zowel stereo als HT  pompom

xander32

Citaat van: Marantz 81 op oktober 20, 2012, 16:27:19
Mooie set zowel stereo als HT  pompom
stupid

Welkom hier, veel lees- en postplezier.
Maarre; wat willen die punten achter de componenten zeggen  :?.

Tuinpad

Die punten zijn als voorbeeld wat uit de Audio test is gekomen. Op deze wijze zijn de componenten samen gesteld.

Exxar

Welkom op het forum!


Heb je een link naar dat Duits magazine?

WilliamB

Welkom op dit mooie forum.
Mooie SET. Veel luister en kijkplezier.

Groet William.
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Tuinpad

#6
Citaat van: Exxar op oktober 20, 2012, 18:36:53
Welkom op het forum!


Heb je een link naar dat Duits magazine?

Een link bestaat niet om aan de puntenlijst te komen, je moet het maandblad aanschaffen, eigenlijk ook logisch.
http://www.audio.de/ (voor alg. wetenswaardigheden)
Maar als je bekend bent met nieuwsgroepen dan zijn ze op een andere manier te verkrijgen  :wink:

xander32

Citaat van: Tuinpad op oktober 20, 2012, 18:07:38
Die punten zijn als voorbeeld wat uit de Audio test is gekomen. Op deze wijze zijn de componenten samen gesteld.
... en heb je op basis van betreffende puntensysteem dus jouw set dus samengesteld, maar ben je zelf ook voordien gaan luisteren?

Hoe bevalt de Marantz-Kef combi?

Tuinpad

#8
De stereo set is niet beluisterd, gewoon gekocht op punten, had voor die set alleen een afspraak wat de kleuren voor boxen en versterker betrof.
De surround boxen heb ik wel beluisterd omdat ik met 2 verschillende kef series zat.(Kef KHT3005 SE en de T205)
De Marantz versterker nam ik genoegen met de Audio test.
Het grote voordeel met het punten systeem is dat het een groot gedeelte van je voorwerk doet.
Mijn ervaring is dat je geen 4-5 verschillende sets moet beluisteren, vaak hoor je bijna geen verschil meer en neemt het uiterlijk/prijs de overhand in de beslissing.
De afgelopen jaren heb ik meerdere collega's/vrienden geholpen met hun aanschaf.
Op een gegeven moment krijg je het vertrouwen in dat blad :-)

Wat betrefd de combi die bevalt geweldig, een hele mooi strakke bas, uitgewogen hoog en middengebied.
Het lijkt of je cd's een nieuw leven krijgen  :wink:

xander32

Citaat van: Tuinpad op oktober 20, 2012, 19:33:34
De stereo set is niet beluisterd, gewoon gekocht op punten, had voor die set alleen een afspraak wat de kleuren voor boxen en versterker betrof.
De surround boxen heb ik wel beluisterd omdat ik met 2 verschillende kef series zat.(Kef KHT3005 SE en de T205)
De Marantz versterker nam ik genoegen met de Audio test.
Het grote voordeel met het punten systeem is dat het een groot gedeelte van je voorwerk doet.
Mijn ervaring is dat je geen 4-5 verschillende sets moet beluisteren, vaak hoor je bijna geen verschil meer en neemt het uiterlijk/prijs de overhand in de beslissing.
De afgelopen jaren heb ik meerdere collega's/vrienden geholpen met hun aanschaf.
Op een gegeven moment krijg je het vertrouwen in dat blad :-)

Wat betrefd de combi die bevalt geweldig, een hele mooi strakke bas, uitgewogen hoog en middengebied.
Het lijkt of je cd's een nieuw leven krijgen  :wink:
Een bijzondere werkwijze maar als het voor jou werkt dan is dat goed.
Nu maar genieten!

Maus

Ik krijg een beetje een wrang gevoel bij de plaatsing van de speakers, zo in een hoekje gepropt :)

Verder een hele mooie set hoor :D

Marvin

Dat van de nieuwsgroepen wilde net zeggen, al die bladen zijn in PDF te vinden.
Over de plaatsing wilde ik volgende week een balletje opgooien. :-D


--Verstuurd zonder netwerk--

QuattroNL

Hoi Ed.
Welkom hier.
Erg leuke set heb je!
Ik heb dezelfde versterker en Nas.  clown1
Aan zo'n mooie PM kan je je ook geen buil vallen, die's gewoon dik!

Plaatsing van speakers is vaak ook wel een probleem.
Bij jou ziet het er, op de foto's althans, ook niet optimaal uit  8-)
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

xander32

Citaat van: QuattroNL op oktober 20, 2012, 19:53:31
Hoi Ed.
Welkom hier.
Erg leuke set heb je!
Ik heb dezelfde versterker en Nas.  clown1
Aan zo'n mooie PM kan je je ook geen buil vallen, die's gewoon dik!

Plaatsing van speakers is vaak ook wel een probleem.
Bij jou ziet het er, op de foto's althans, ook niet optimaal uit  8-)
... aan het studeren voor diplomaat ¿     :-D

Eeg

Flinke speakers voor zo'n kamer. Of staat er een groot deel niet op?
CD6000OSE / ST6000 / PM-66se KI / Dali 350