Hallo,
Omdat ik sinds kort lid ben van het Marantz forum, wil even ik me even voorstellen.
Mijn naam is Ed, getrouwd met mijn lieftallige vrouw en woonachtig in Limburg.
Sinds begin augustus ben ik mijn installatie aan het vernieuwen.
Mijn eerste stereo was een Technics met IQ Ted4 boxen.
En aangezien deze langzaam aan vervanging toe was heeft mijn vrouw besloten dat het Marantz werd
Waarom zij zul je denken? Dit omdat ik mijn installatie steeds samenstel via een audioblad en wel Audio magazine uit Duitsland.
Hun hebben een schittterende lijst waar alles word bijgehouden van de laatste jaren, en waarderen dat met punten (lab meting en luisterpanel)
Dan heeft de lijst nog een handigheidje om Luidspreker boxen zgn. AK punten te geven, zodat je meteen weet of hij geschikt is voor je gekozen versterker.
Dus rekening houdend met mijn budget had ik 24 versterkers uitgekozen met een waardering tussen de 95-110 punten.
Mijn vrouw mocht hierbij kiezen op uiterlijk, dus werd het de Marantz of Vincent SV-236 MK.
Voor de definitieve keuze hadden we een afspraak gemaakt bij Stassen in Venlo.
Hierbij werd de laatstgenoemde afgeraden wegens de reparatie gevoeligheid.
Dus bleef de Marantz over.
Daarbij koos ik dan de Keff boxen
We hebben nu dus,
Marantz PM-15S2 (105 punten)
Marantz NA7004 (100 punten)
Marantz CD6004 (95 punten)
Keff R700 (94 punten)
Grado Reference RS1 Hoofdtelefoon.(90 punten) Gekozen omdat hij van hout is gemaakt
Dune HD Max mediaspeler
Synology 209 II Nas server
Toen dit alles was aangesloten bleek mijn Harman Kardon Surround niet meer te staan bij het geheel.
Dus hebben we besloten deze ook te vervangen.
Dit werd,
Marantz SR5006
Keff T205 5.1 Surround systeem.
Dit in combinatie met de Philips 42PFL7606/H 3D televisie
Onze voorkeur met muziek en films ligt veelal tussen 1930-1960
Dit heeft niet direkt met onze leeftijd te maken, maar onze persoonlijke voorkeur