De set van Tuinpad

Gestart door Tuinpad, oktober 20, 2012, 16:17:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tuinpad

Dat kan best kloppen met die andere bladen, MBL ken ik helaas in mijn lijsten niet vinden en is nieuw voor me.
Ikzelf vind die lijsten prima voor een eerste filtering..andere kopen iets, en een jaar later, hmm dat was niet wat ik wilde, en kopen het volgende..
Als je bijv. van dit Forum uitgaat is de kans groot dat het Marantz word, en bij het Faber forum kan ik je nu al vertellen wat de box keuze word...
Het verschil blijft..ik koop met lijst, jij zonder... iedereen tevreden toch pompom

joep

Citaat van: Tuinpad op oktober 21, 2012, 16:40:06
Hoe weet jij dat? vorige week 2 paar laarsjes :schater: :schater:

Ik ken vrouwen. ucche kuch, kuch, kuch. Oeps verslikte ik me bijna.

Janver

De grootste en meest tevreden wijnliefhebber die ik momenteel ken, koopt bijna alleen wijnen(alle wijnen die hij van buiten Chilie koopt) naar aanleiding van een bepaald wijnmagazine, die geeft punten tot 100 en in zijn wijnkelder staan alleen wijnen tot 92 punten.

Heel veel plezier, ed en eega
Hier kan uw reclame staan!

JohnWx

Citaat van: Tuinpad op oktober 21, 2012, 17:10:40
Dat kan best kloppen met die andere bladen, MBL ken ik helaas in mijn lijsten niet vinden en is nieuw voor me.
Ikzelf vind die lijsten prima voor een eerste filtering..andere kopen iets, en een jaar later, hmm dat was niet wat ik wilde, en kopen het volgende..
Als je bijv. van dit Forum uitgaat is de kans groot dat het Marantz word, en bij het Faber forum kan ik je nu al vertellen wat de box keuze word...
Het verschil blijft..ik koop met lijst, jij zonder... iedereen tevreden toch pompom

Dit blad hoort er ook bij hoor  :-o

Als MBL nieuw is voor je moet je echt wat beter lezen of je leest het pas kort want in de STEREO 9/2012 staat een test van MBL en in het volgende nummer staat een grote advertentie met verwijzing naar de test

Maar zoals je zegt jij uit een blaadje nog veel leesplezier als je erover heen leest MBL
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Tuinpad

#49
Beste John,
Die bladen vind ik niet echt objectief.
Heb ze ook nog nooit gebruikt, ik gebruik Audio Magazine
Je kunt die 2 niet met elkaar vergelijken..
In stereo staat ook niet of je de versterker met dat merk box kunt combineren.
Audio Magazine houd daar wel rekening mee, dat andere bladen werken op reclame basis geloof ik graag.
Net als Audio want ook daar staan advertenties in van betreffende apparatuur, net als in een sport blad, of een blad over huizen(dat maakt op die manier elk blad onbetrouwbaar)
En we kunnen het ook omdraaien,
Mijn Marantz PM-15S2 en Kef R700 heb ik samen gekocht voor 1200+2100 euro=3300 euro
Omdat jij niet met die lijsten werkt, welke combinatie is volgens jou beter voor een stuk minder geld?
Want daar gaat het tenslotte om, het budget wat je hebt om dan max kwaliteit te verkrijgen...

Faxe

Je hebt mooie apparatuur gekocht. Heb zelf vorig jaar ook mijn SR 7500 reciever en UD 5005 blu ray speler gekocht zonder dat ik de apparaten in actie had gehoord/gezien. In feite was het gewoon een impuls aankoop. Ben er desondanks nog steeds erg blij mee.

Ben zelf nog aan het kijken naar nieuwe speakers en het kleine broertje (Kef R500) van de Kef's die jij hebt staan bij mij op het verlanglijstje.

JohnWx

#51
Citaat van: Tuinpad op oktober 21, 2012, 19:12:10
Beste John,
Die bladen vind ik niet echt objectief.
Heb ze ook nog nooit gebruikt, ik gebruik Audio Magazine
Je kunt die 2 niet met elkaar vergelijken..
In stereo staat ook niet of je de versterker met dat merk box kunt combineren.
Audio Magazine houd daar wel rekening mee, dat andere bladen werken op reclame basis geloof ik graag.
Net als Audio want ook daar staan advertenties in van betreffende apparatuur, net als in een sport blad, of een blad over huizen(dat maakt op die manier elk blad onbetrouwbaar)
En we kunnen het ook omdraaien,
Mijn Marantz PM-15S2 en Kef R700 heb ik samen gekocht voor 1200+2100 euro=3300 euro
Omdat jij niet met die lijsten werkt, welke combinatie is volgens jou beter voor een stuk minder geld?
Want daar gaat het tenslotte om, het budget wat je hebt om dan max kwaliteit te verkrijgen...

Volgens mij had jij het zelf over deze bladen als ik jouw link gebruik en je zegt : Die punten zijn als voorbeeld wat uit de Audio test is gekomen ga ik ervan uit dat het om dat type blad gaat

Maar MBL staat ook in jouw blad hoor  8-) wat tevens een onderdeel is van de uitgever die ook al die andere bladen onder zijn hoede heeft


Elke hedendaagse versterker kan bijna elke speaker aansturen in een woonkamer maar dit gaan discussies worden van wellus nietus die er zat zijn op dit forum geweest en nog en je hebt voor en tegenstanders

Vind het zelf vreemd dat je keuze aan andere overlaat maar dat is mijn mening, maar misschien is jouw manier wel een die werkt, ben zelf van mening dat er weinig tot haast geen slechte spullen worden gemaakt daar is geen markt meer voor 

De speakers en de akoestiek bepalen 95% van een set misschien wel meer, een versterker versterkt alleen maar (anders snel terug brengen want dan is hij stuk als hij er iets bijvoegd) en de bron is zo slecht als de opname is

Keur jouw manier niet af had nog nooit zoiets gehoord alleen en ieder maakt op zijn eigen manier plezier met zijn hobby en weet zeker jij ook



ps:alles boven de 90 punten kan je blind kopen vind ik alleen met speakers ga je meer naar smaak toe of voorkeur  :wink:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Citaat van: Tuinpad op oktober 21, 2012, 19:12:10
Beste John,

Mijn Marantz PM-15S2 en Kef R700 heb ik samen gekocht voor 1200+2100 euro=3300 euro
Omdat jij niet met die lijsten werkt, welke combinatie is volgens jou beter voor een stuk minder geld?
Want daar gaat het tenslotte om, het budget wat je hebt om dan max kwaliteit te verkrijgen...

Ik hoor geen verschil in versterking en ook niet in cd spelers (zowel is de uitgangsspannig niet gelijk en hoor je verschil) mits ze gewoon goed ontworpen zijn en dat zijn ze allemaal want de techniek is al oud alleen in speakers hoor ik de kleinste dingen nog

Het vreemde is wel dat ik ooit een Marantz sacd speler (de duurste) beluisterde en toen er houten blokjes onder kwamen werden de stemmen en bekkens iets anders, was mijn dark period maar wel geconstateerd bij Fritz de With thuis  :?
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Niber

#53
Citaat van: Tuinpad op oktober 21, 2012, 13:36:20
Het blad lees ik al sinds 1990, en ja die vertrouw ik. In het blad vind je lijsten terug tot bijna 10 jaar geleden. Het apparaat moet dan wel nog steeds in de winkel liggen anders gaan ze langzaam uit de lijst.
Bladen die vaak gesponsord worden merk je dat bijna alles goed is wat ze testen. en komen niet meer terug op wat ze 1 maand geleden geprint hebben. Audio.de staat ook voor alles wat al jaren geleden getest is. Bij gesponsorde voorkeur was hun lijst allang lek geschoten  :lol:

Aah, helder. Ik dacht dus dat het zo'n gesponsorde lijst was. Nu snap ik je gedachtengang wel, eigenlijk komt het op hetzelfde neer als ik doe. Ik ga af op reviews en ervaringen van particulieren (oa van dit forum) en als mijn gevoel er goed bij is en de prijs me aan staat koop ik het. En dan maar hopen dat het je smaak is en thuis goed klinkt. Dat kan nl. niemand anders voor je uitzoeken...

Nogmaals, mooie set. Veel plezier er mee.  hello
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

Tuinpad

Citaat van: Faxe op oktober 21, 2012, 19:31:02
Je hebt mooie apparatuur gekocht. Heb zelf vorig jaar ook mijn SR 7500 reciever en UD 5005 blu ray speler gekocht zonder dat ik de apparaten in actie had gehoord/gezien. In feite was het gewoon een impuls aankoop. Ben er desondanks nog steeds erg blij mee.

Ben zelf nog aan het kijken naar nieuwe speakers en het kleine broertje (Kef R500) van de Kef's die jij hebt staan bij mij op het verlanglijstje.

Als je die erbij haalt zul je geen spijt van krijgen :-)

JohnWx

#55
Citaat van: Tuinpad op oktober 21, 2012, 19:12:10
Beste John,
Die bladen vind ik niet echt objectief.
Heb ze ook nog nooit gebruikt, ik gebruik Audio Magazine
Je kunt die 2 niet met elkaar vergelijken..
In stereo staat ook niet of je de versterker met dat merk box kunt combineren.
Audio Magazine houd daar wel rekening mee, dat andere bladen werken op reclame basis geloof ik graag.
Net als Audio want ook daar staan advertenties in van betreffende apparatuur, net als in een sport blad, of een blad over huizen(dat maakt op die manier elk blad onbetrouwbaar)
En we kunnen het ook omdraaien,
Mijn Marantz PM-15S2 en Kef R700 heb ik samen gekocht voor 1200+2100 euro=3300 euro
Omdat jij niet met die lijsten werkt, welke combinatie is volgens jou beter voor een stuk minder geld?
Want daar gaat het tenslotte om, het budget wat je hebt om dan max kwaliteit te verkrijgen...

De link die jij opgaf kom je toch echt uit op de bladen die ik genoemd heb ? dus heb je een juiste link

Niet beter voor minder haal je hetzelfde resultaat in huis, een speaker is echt persoonlijk dus laten we nou ook de KEF R700 nemen en als versterker bv:

Denon PMA-1500AE of Marantz PM 7004 of Music Hall A35.2 Cambridge Azur 6xx zo zijn er nog meerdere te noemen van versterkers van rond de 700 euro

Waarom zal niet elke normale versterker met elke speaker kunnen omgaan ? kan je dat uitleggen ik begrijp dat niet (wel als een speaker tot 1 ohm zakt)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Maus

Citaat van: John Wx op oktober 21, 2012, 20:27:50
Ik hoor geen verschil in versterking en ook niet in cd spelers (zowel is de uitgangsspannig niet gelijk en hoor je verschil) mits ze gewoon goed ontworpen zijn en dat zijn ze allemaal want de techniek is al oud alleen in speakers hoor ik de kleinste dingen nog

Het vreemde is wel dat ik ooit een Marantz sacd speler (de duurste) beluisterde en toen er houten blokjes onder kwamen werden de stemmen en bekkens iets anders, was mijn dark period maar wel geconstateerd bij Fritz de With thuis  :?

Je hoort geen verschil in spelers en versterkers maar wel in houten blokjes?  notworthy Respect!
;)

Zonder gekkigheid, ik heb hier om 'merktrouw' te blijven de CD5400 gepakt maar na 1 avond weer fijn terug naar zolder geschoven. Dat ding klinkt niet best, heeft om te beginnen al niet echt een lekker laag, bijna geen laag!

Ik luister nu noodgedwongen naar een Zonie DVP NS900V, omdat de ES stuk is. Ook niet écht wat ik wil...

Vergelijk voor de gein de dure apparaten maar eens met de goedkopere. Of pluk een goedkope Philips uit de kringloop en vergelijk die met de dure Marantz. Echt een wereld van verschil hoor :)

JohnWx

Citaat van: Maus op oktober 22, 2012, 01:16:02
Je hoort geen verschil in spelers en versterkers maar wel in houten blokjes?  notworthy Respect!
;)

Zonder gekkigheid, ik heb hier om 'merktrouw' te blijven de CD5400 gepakt maar na 1 avond weer fijn terug naar zolder geschoven. Dat ding klinkt niet best, heeft om te beginnen al niet echt een lekker laag, bijna geen laag!

Ik luister nu noodgedwongen naar een Zonie DVP NS900V, omdat de ES stuk is. Ook niet écht wat ik wil...

Vergelijk voor de gein de dure apparaten maar eens met de goedkopere. Of pluk een goedkope Philips uit de kringloop en vergelijk die met de dure Marantz. Echt een wereld van verschil hoor :)

ik heb al zoveel gehoord en thuis gehad demo's en avonden georganiseerd bij audio verenigingen met Pol AUDIO met Accuphase PS Audio Hafler Jadis ARcam etc. en zonder dat men het wist omgeschakeld naar een Philips speler 104 14 bitter niemand maar dan ook niemand merkte het verschil na de pauze en iedereen was vol lof over de Accuphase en de Jadis, wij wisten wel beter, puur en alleen omdat men altijd vroeg naar de prijs 

ook met kabels en versterkers gedaan zelfs de "getrainde audiofiele" liefhebbers hadden niks door


als je speler geen laag geeft ben ik van mening dat er iets niet goed is zelfde als met een versterker dan is die niet goed of heel slecht ontworpen als verschil hoort
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Citaat van: Maus op oktober 22, 2012, 01:16:02
Je hoort geen verschil in spelers en versterkers maar wel in houten blokjes?  notworthy Respect!
;)

Zonder gekkigheid, ik heb hier om 'merktrouw' te blijven de CD5400 gepakt maar na 1 avond weer fijn terug naar zolder geschoven. Dat ding klinkt niet best, heeft om te beginnen al niet echt een lekker laag, bijna geen laag!

Ik luister nu noodgedwongen naar een Zonie DVP NS900V, omdat de ES stuk is. Ook niet écht wat ik wil...

Vergelijk voor de gein de dure apparaten maar eens met de goedkopere. Of pluk een goedkope Philips uit de kringloop en vergelijk die met de dure Marantz. Echt een wereld van verschil hoor :)

er zijn op de diverse fora al zoveel testen geweest blind ABX en diegene die het altijd hoorde en dapper nu meededen hoorde geen verschil


dan ben je objectief bezig vind ik
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

tis allemaal mijn mening na ruim 20 jaar in die handel te hebben gebivakkeerd niks meer niks minder



als iemand anders het via boekjes doet of veel verschil hoort vind ik het prima maar als iemand het niet hoort en onderbouwend met gestaafde testen is het altijd van ja maar dat zijn die wetenschappers en ingenieurs en ongelovigen etc.etc.
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.