Marantz pm 15s1 vervangen of uitbreiden?

Gestart door erikd, september 30, 2012, 14:27:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Marantz 81

Citaat van: renes59 op oktober 23, 2012, 00:02:50
Dat hoe moet je volgens mij toch voor het grootste deel zoeken in de luidsprekers en in wat voor ruimte die staan en niet in de electronica.
Koop andere luidsprekers en je krijgt een wezenlijk ander geluid, koop je een andere cd speler moet ik het nog horen of er wat veranderd. Ik heb 3 cd spelers en als ik de zolder binnenkom en er speelt muziek kan ik niet horen welke speler er aan staat. En toch hebben mijn vrouw en ik de SA7001 op gehoor gekocht na een dag in een hifiwinkel spelers met elkaar te hebben vergeleken.

Ben ik ook met je eens dat speakers en acoustiek een groot verschil maken  :-) en de basis zijn

Met de speakers die ik nu heb eerst geluisterd met een PM15S1 en SA11S1 , dat is voor mijzelf een heel groot verschil tenopzichte van de PM/SA7001 KI die ik nu heb in dezelfde ruimte opstelling en acoustiek 

Ik hoef een ander daarvan niet te overtuigen ik schrijf meestal gewoon wat ik hoor/ervaar tijdens het luisteren en dat kan een ander dan misschien niet begrijpen omdat hij die grote verschillen niet hoort ,als ik dan lees dat alles hetzelfde klinkt daar snap ik niks van

Paul

Niet alles in het leven is te verklaren.  :|
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Maus

Als iedere CD speler en versterker hetzelfde zou klinken zou iedereen genoeg hebben aan een PM5004.

Toch heeft een merendeel van het forum grote versterkers staan.

Zoldar

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

xander32

Citaat van: Zoldar op oktober 23, 2012, 20:49:18
massa psychose volgens sommigen  :mrgreen:

:yes:


Versterkers en zekers cdp`s klinken allen gelijk, sterker nog, cdp`s klinken hetzelfde als verstekers!

Zoldar

ik heb het blauwe pilletje genomen, jij de rode  HLP
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden


TurboMarco

Citaat van: xander32 op oktober 23, 2012, 20:51:16
:yes:


Versterkers en zekers cdp`s klinken allen gelijk, sterker nog, cdp`s klinken hetzelfde als verstekers!
Sterker nog ,beide apparaten sturen een stroompje uit  clown1 en dat klinkt niet  hello

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Maus

Was het maar zo'n feest, dan hadden we allemaal genoeg aan een PM4001 :D

JohnWx

Citaat van: Maus op oktober 23, 2012, 18:41:25
Als iedere CD speler en versterker hetzelfde zou klinken zou iedereen genoeg hebben aan een PM5004.

Toch heeft een merendeel van het forum grote versterkers staan.

nee je dan ook nog een cd5004 nodig  :lol:


hoe verder in de line up hoe meer optie's betere componenten betere speaker aansluitingen geen plastiek front ab pre/amp los  etc. etc. etc. maar ze hebben allemaal de zelfde normen die nodig zijn om het hifidelity stempel te krijgen en om geluid te versterken

maar als mensen verschil horen, prima toch anders was het zo saai voor de PM6004 en PM7004 bouwers in de fabriek

alleen denk ik dat de "term"verschil en de grote ervan door iedereen anders ervaren word, Arjan noemt het verschil heel groot jij zal het als verschil ervaren ik als niet of in de marge en daar zit denk ik vaak het begrip of onbegrip terwijl misschien wel het zelfde bedoeld word

alleen het is persoonlijk hoe dat verschil in % of tussen 1 en 10 of gordijnen die weg gaan te verwoorden ik denk dat daar misschien wel de clou zit
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Maus

Zolang we elkaar maar respecteren vind ik het allang goed :) ;)

xander32

Citaat van: Marco op oktober 23, 2012, 22:27:38
Sterker nog ,beide apparaten sturen een stroompje uit  clown1 en dat klinkt niet  hello
Ga jij eens aan 220 hangen, dan kom ik wel ff luisteren of/hoe dat klinkt :-D.

Maus


JohnWx

Citaat van: Maus op oktober 23, 2012, 22:28:56
Was het maar zo'n feest, dan hadden we allemaal genoeg aan een PM4001 :D

dat is puur marketing in principe is het voor elke woonkamer meer dan genoeg maar ja je moet je wel onderscheiden als merk B wel 60watt heeft en merk C ook


het principe van een versterker is al erg oud, en stel dat er verschillen zijn is die klank/emotie allang een keer langs gekomen in de line up van het merk in al die jaren alleen elk jaar het zelfde uitbrengen dan onderscheid je niet en dus minder tot geen inkomsten

ik kan me namelijk niet voorstellen dat versterkers alleen maar beter klinken elk jaar wel anders misschien maar of dat een verbetering is ? persoonlijk is dat


kan maar zo zijn dat een PM66 net zo klinkt als de hedendaagse PM7004 en dat een PM6004 net zo klinkt/versterkt als een PM62


PS: ik heb nu maar 30 watt en merk geen verschil met 120 watt, maar stel dat jij wel mijn vorig versterker had gehoord dan had je zegt John je bent gek dat hoor je toch duidelijk  :wink:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

TurboMarco

Citaat van: xander32 op oktober 23, 2012, 22:33:09
Ga jij eens aan 220 hangen, dan kom ik wel ff luisteren of/hoe dat klinkt :-D.
Nou gewoon als 50 hz  :-D  :schater:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)