Marantz pm 15s1 vervangen of uitbreiden?

Gestart door erikd, september 30, 2012, 14:27:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

SB_Marantz

Ik heb nooit een emotionele versterker gezien of gehoord moet ik bekennen......

Wat is dat als ik vragen mag?
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

JohnWx

De muziek geeft de emotie niet een ding met een stekker eraan

Vind het allemaal van die flauwekul opmerkingen over spullen, muziek dat is waar het omdraait, die dingen met de stekker is een middel

====================================================================

Geleend van HAN :


Maar waarom zijn al die (blinde) testen nou zo interessant? Wat moet ik daarmee? Okay, als je gezellig met een stuk of wat mensen samen naar apparatuur wilt luisteren moet je dat doen, het kan idd heel gezellig zijn. Maar ik weet wel wat ik mooi vind en ik ga echt niet zitten letten op micro details. Ik luister gewoon naar muziek omdat ik van muziek hou.

Als ik sommige verslagen lees moet ik wel eens grinniken, ja met deze versterker hoor ik meer de vingers op de snaren en met deze versterker is de 'stage' breder, maar de piano klinkt mooier uit. En met versterker nummer drie heeft iedereen kippenvel, maar het laag is een beetje minder. En met versterker vier staat de zangeres niet meer voor de piano, maar ze lijkt er wel in te zitten.

En nadat we de stukjes MDF vijf centimeter hebben verplaatst hoor je nog meer micro details, maar de stage is wat minder diep en bovendien klinkt de trompet met wat minder emotie.

Dat is aan mij niet besteed hoor, deze mensen moeten eens een opnamesessie komen bijwonen, kun je zien hoe dat werkt. Niks moeilijk doen, gewoon spelen, knallen met die hap en op tape schroeien. Wij letten op de feel en groove en niet op microdetails.

En als ik naar Ramses Shaffy luister (Pastorale) krijg ik kippenvel, maar niet van die versterker, CD speler of luidsprekers, ik raak geëmotioneerd door Ramses.
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

erikd

Citaat van: SB_Marantz op oktober 22, 2012, 14:41:02
Ik heb nooit een emotionele versterker gezien of gehoord moet ik bekennen......

Wat is dat als ik vragen mag?

niets te doen zeker... :wink:
Usher MD2 DMD
Marantz pm 11s2
Marantz na 7004
Marantz sa 8003
Audioquest jaguar en king cobra interlinks
Twisted Pair Design Ascent

erikd

Citaat van: John Wx op oktober 22, 2012, 15:11:00
De muziek geeft de emotie niet een ding met een stekker eraan

Vind het allemaal van die flauwekul opmerkingen over spullen, muziek dat is waar het omdraait, die dingen met de stekker is een middel

====================================================================

Geleend van HAN :


Maar waarom zijn al die (blinde) testen nou zo interessant? Wat moet ik daarmee? Okay, als je gezellig met een stuk of wat mensen samen naar apparatuur wilt luisteren moet je dat doen, het kan idd heel gezellig zijn. Maar ik weet wel wat ik mooi vind en ik ga echt niet zitten letten op micro details. Ik luister gewoon naar muziek omdat ik van muziek hou.

Als ik sommige verslagen lees moet ik wel eens grinniken, ja met deze versterker hoor ik meer de vingers op de snaren en met deze versterker is de 'stage' breder, maar de piano klinkt mooier uit. En met versterker nummer drie heeft iedereen kippenvel, maar het laag is een beetje minder. En met versterker vier staat de zangeres niet meer voor de piano, maar ze lijkt er wel in te zitten.

En nadat we de stukjes MDF vijf centimeter hebben verplaatst hoor je nog meer micro details, maar de stage is wat minder diep en bovendien klinkt de trompet met wat minder emotie.

Dat is aan mij niet besteed hoor, deze mensen moeten eens een opnamesessie komen bijwonen, kun je zien hoe dat werkt. Niks moeilijk doen, gewoon spelen, knallen met die hap en op tape schroeien. Wij letten op de feel en groove en niet op microdetails.

En als ik naar Ramses Shaffy luister (Pastorale) krijg ik kippenvel, maar niet van die versterker, CD speler of luidsprekers, ik raak geëmotioneerd door Ramses.


Waarom leen je nou een mening? Verder zou ik me niet druk maken byebye
Usher MD2 DMD
Marantz pm 11s2
Marantz na 7004
Marantz sa 8003
Audioquest jaguar en king cobra interlinks
Twisted Pair Design Ascent

pameijer

Citaat van: John Wx op oktober 22, 2012, 15:11:00
Vind het allemaal van die flauwekul opmerkingen over spullen, muziek dat is waar het omdraait...

Wat doe je dan eigenlijk op dit forum  :|  byebye
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Citaat van: erikd op oktober 22, 2012, 15:23:25
Waarom leen je nou een mening? Verder zou ik me niet druk maken byebye

ik leen hem even omdat hij gewoon weergeeft waar het om gaat vind ik :wink:


ik maak me niet druk lach me steeds te pletter om al die superlatieven als lucht om de viool en beeld is veel breder etc.   :schater:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SB_Marantz

Kijk maar uit JJ, dadelijk wordt je nog emotioneel.  :schater:
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Paul

Citaat van: SB_Marantz op oktober 22, 2012, 14:41:02
Ik heb nooit een emotionele versterker gezien of gehoord moet ik bekennen......

Wat is dat als ik vragen mag?
Een emotionele versterker is een versterker met een vrouwelijke eigenschap.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

JohnWx

Citaat van: Paul op oktober 22, 2012, 18:46:45
Een emotionele versterker is een versterker met een vrouwelijke eigenschap.

Paul ik heb het een keer gedaan maar geen pretje nooit meer  redface
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Niber

Citaat van: Paul op oktober 22, 2012, 18:46:45
Een emotionele versterker is een versterker met een vrouwelijke eigenschap.

Dan zit hij met Marantz dus goed. Mooie ronde vormen...  :kwijl:
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

Rob46

Als er dan toch geen verschillen voor sommige onder ons meer hoorbaar zijn.....stoppen met de hobby. Geen andere spulledingetjes meer aanschaffen.....dat heeft toch geen nut? :-D

renes59

#42
Citaat van: Rob46 op oktober 22, 2012, 19:46:06
Als er dan toch geen verschillen voor sommige onder ons meer hoorbaar zijn.....stoppen met de hobby. Geen andere spulledingetjes meer aanschaffen.....dat heeft toch geen nut? :-D
Waarom stoppen met de hobby, het gaat toch om de muziek? Dat de één meer hoort dan de ander, of denkt het anders te horen, dat kan. Hoef je ook niet tegenin te gaan ieder zijn waarde en eigen geluid. :yes:
Enig ruggengraat moet je wel hebben in deze hobby. Er zijn ondernemers die sprookjes de wereld insturen en zeggen zonder dit of dat product doe je jezelf tekort wat de geluidskwaliteit betreft. Natuurlijk met de bedoeling om zooi te verkopen aan de goedgelovige luisteraar. :no: Nadenken met nuchter verstand kan geen kwaad, laat je niets aanpraten. Verstand komt ook hier met de jaren. Ik heb in het begin ook dure kabels gekocht omdat er gezegd werd dat het beter klinkt. Als er 3 man zeggen "hee, dat klinkt beter" durf je nog niet te zeggen dat het niet zo is. Later wel.
Ik geloof wel in de ontwerpen van de apparatuur, daar kan verschil in zitten. Versterkers met en zonder toonregeling. Ik heb buizen, vindt dat aangenamer klinken, kameraadbouw, zal wel vervormen en daarom zal het wel geen hifi zijn. Dan maar niet, klinkt geweldig mooi in mijn oren.
Wat ik wel vreemd vind dat er weinig wordt gepost op topic "welke muziek draai ik nu".
De TS moet zelf gaan luisteren en niet luisteren naar mensen die zeggen dat er meer uit zijn luidsprekers te halen valt. Nodig iemand uit die zijn versterker mee wil nemen. Kun je horen wat het doet.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

JohnWx

Citaat van: Rob46 op oktober 22, 2012, 19:46:06
Als er dan toch geen verschillen voor sommige onder ons meer hoorbaar zijn.....stoppen met de hobby. Geen andere spulledingetjes meer aanschaffen.....dat heeft toch geen nut? :-D

"niet meer" moet voor mij "haast nooit geweest"  :wink:

soms gaat er ook nog wel is iets stuk  :wink:

andere kant als iemand een mooie set heeft uitgezocht met of zonder lijstje kan hij ook weg hier en zich weer melden als hij weer wat nieuws heeft


Renes snapt het dan snapt hij ook de opmerking van Han die ik geleend heb 
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Citaat van: renes59 op oktober 22, 2012, 20:29:08
Waarom stoppen met de hobby, het gaat toch om de muziek? Dat de één meer hoort dan de ander, of denkt het anders te horen, dat kan. Hoef je ook niet tegenin te gaan ieder zijn waarde en eigen geluid. :yes:
Enig ruggengraat moet je wel hebben in deze hobby. Er zijn ondernemers die sprookjes de wereld insturen en zeggen zonder dit of dat product doe je jezelf tekort wat de geluidskwaliteit betreft. Natuurlijk met de bedoeling om zooi te verkopen aan de goedgelovige luisteraar. :no: Nadenken met nuchter verstand kan geen kwaad, laat je niets aanpraten. Verstand komt ook hier met de jaren. Ik heb in het begin ook dure kabels gekocht omdat er gezegd werd dat het beter klinkt. Als er 3 man zeggen "hee, dat klinkt beter" durf je nog niet te zeggen dat het niet zo is. Later wel.
Ik geloof wel in de ontwerpen van de apparatuur, daar kan verschil in zitten. Versterkers met en zonder toonregeling. Ik heb buizen, vindt dat aangenamer klinken, kameraadbouw, zal wel vervormen en daarom zal het wel geen hifi zijn. Dan maar niet, klinkt geweldig mooi in mijn oren.
Wat ik wel vreemd vind dat er weinig wordt gepost op topic "welke muziek draai ik nu".
De TS moet zelf gaan luisteren en niet luisteren naar mensen die zeggen dat er meer uit zijn luidsprekers te halen valt. Nodig iemand uit die zijn versterker mee wil nemen. Kun je horen wat het doet.

Han draait Ramses Shaffy  8-) jij een good old Blues
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.