Marantz pm 15s1 vervangen of uitbreiden?

Gestart door erikd, september 30, 2012, 14:27:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

erikd

Hallo, ik wil nog één uitbreiding doen en dat is op de versterking. Heb nu de Marantz pm 15s1. Die doet het goed op de Usher minidancers 2 dmd. Heb ls kabel van Twisted Pair Design die redelijk fris klinken en interlinks van audioquest. Heb me laten vertellen dat er nog meer uit de Ushers is te halen. .. Ik denk dus aan een Marantz pm11s1 of een marantz pm 11 s2. Ik kan ook kiezen om er een eindversterker aan te koppelen. Op zich bevalt Marantz en heb ik, ook gelet op de andere Marantz spullen, geen behoefte aan andere merken. Ook kan ik nog kiezen voor de marantz pm 15s2...
Usher MD2 DMD
Marantz pm 11s2
Marantz na 7004
Marantz sa 8003
Audioquest jaguar en king cobra interlinks
Twisted Pair Design Ascent

pameijer

Ik vond het verschil tussen de PM-11S1 en de PM-15S2 minimaal, velen vinden de PM-15S2 zelfs muzikaler klinken. Ik eigenlijk ook...

Ga dus iig niet meer voor de S1 varianten. Haal een PM-15S2 bij je lokale dealer en vergelijk hem met wat je thuis hebt staan, en maak dan een keus. De PM11-S2 is nu 2e-hands ook flink in prijs aan het dalen. Wat is je budget?
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

erikd

Dank voor het advies. Dat van de 15s2 wist ik nog niet. Wat versta je trouwens onder muzikaler? Heb wel twijfel bij de 11s1 en zijn zgn analytische karakter in combinatie met mijn ls kabel. Heb begrepen dat de Usher's veel energie willen. Wat denk je van een eindversterker en de 15s1 als voorversterker?
Usher MD2 DMD
Marantz pm 11s2
Marantz na 7004
Marantz sa 8003
Audioquest jaguar en king cobra interlinks
Twisted Pair Design Ascent

thepioneer

Ik heb de pm15s2 nog nooit gehoord maar mijn mening is dat je met een pm11 (s1 of s2) veel meer in huis haalt. Heel veel zijn laaiend over de pm15 maar ik heb de s1 wel gehoord en ik moet zeggen dat ik een pm11s1 op usher mini dancers 2 echt geweldig vindt klinken.

Ik weet dat ik veel tegen de schenen schop als ik zeg dat ik de pm15 een versterker vindt voor speakers met hoog redement. Zelfs tiny dancers aansturen met een 15 in plaats van een 11 vind ik slechte keuze. Dit omdat de speakers vaak veel meer in hun mars hebben als een pm15 kan laten horen.

Aldus mijn ervaring
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

erikd

Citaat van: thepioneer op september 30, 2012, 15:54:07
Ik heb de pm15s2 nog nooit gehoord maar mijn mening is dat je met een pm11 (s1 of s2) veel meer in huis haalt. Heel veel zijn laaiend over de pm15 maar ik heb de s1 wel gehoord en ik moet zeggen dat ik een pm11s1 op usher mini dancers 2 echt geweldig vindt klinken.

Ik weet dat ik veel tegen de schenen schop als ik zeg dat ik de pm15 een versterker vindt voor speakers met hoog redement. Zelfs tiny dancers aansturen met een 15 in plaats van een 11 vind ik slechte keuze. Dit omdat de speakers vaak veel meer in hun mars hebben als een pm15 kan laten horen.

Aldus mijn ervaring

Nu jij ze allebei hebt gehoord, kun je me zeggen wat de verschillen zijn?
Usher MD2 DMD
Marantz pm 11s2
Marantz na 7004
Marantz sa 8003
Audioquest jaguar en king cobra interlinks
Twisted Pair Design Ascent

WimPeu

Durf te stellen dat een PM11s1 je Ushers een stuk beter laat spelen dan een 15s1 of2 ( wat zijn de verschillen eigenlijk) Ook bij W&W Audio vertelden ze mij dat.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Marantz 81

Ik vondt die PM15S1 toch wel een erg goede versterker hij is vrij behoudend kwa weergave maar vehult ook niks en genoeg vermogen om wat moeilijkere speakers goed onder controle te houden , PM11S1 heb ik ook gehoord maar op monitoren en ander merk speakers beetje moeilijk verglijken danwel had ik het idee dat die meer in your face klonk als de PM15S1  :yes:

Dat een PM11S1 veel meer controle heeft over de speakers weet ik wel zeker ,maar ja ook appels met peren verglijken als je naar het prijsverschil kijkt

xander32

Een PM11 kost (meer dan) het dubbele van een PM15. Dat die eerste meer power (lees; controle) heeft is dan ook niet vreemd. M.i. voorts dan ook een zinloze discussie welke de betere is.

Het gaat er meer om of de PM15 kan voldoen, of je daar gelukkig mee kan worden en blijven, of je daar tevreden mee kan zijn en blijven ... Er zijn er onder ons velen die de rust en het genot van tevredenheid nooit zullen gaan ervaren 8-).

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

xander32

Citaat van: thepioneer op september 30, 2012, 15:54:07
Ik heb de pm15s2 nog nooit gehoord maar mijn mening is dat je met een pm11 (s1 of s2) veel meer in huis haalt. Heel veel zijn laaiend over de pm15 maar ik heb de s1 wel gehoord en ik moet zeggen dat ik een pm11s1 op usher mini dancers 2 echt geweldig vindt klinken.

Ik weet dat ik veel tegen de schenen schop als ik zeg dat ik de pm15 een versterker vindt voor speakers met hoog redement. Zelfs tiny dancers aansturen met een 15 in plaats van een 11 vind ik slechte keuze. Dit omdat de speakers vaak veel meer in hun mars hebben als een pm15 kan laten horen.

Aldus mijn ervaring
>>> mening <<< Je spreekt je zelf tegen :wink:.

joep

Durf rustig te stellen dat een PM-11 veel beter is dan een PM-15 op ieder gebied. Dat de 11 duurder is weet ook iedereen hoewel je nu tweede hands leuke dingen voorbij ziet komen. Denk je dat een 15 ok is dan moet je die kopen en kun je er veel plezier aan beleven. Maar als je over een tijdje gaat twijfelen en toch naar een 11 zou willen weet dan dat je meer geld moet neer tellen dat wanneer je gelijk een 11 zou kopen.
Ik zeg dan ook ga voor een 11. Is je budget niet onuitputtelijk ga dan voor een tweede hands.
Een tweede hands 11 is altijd nog beter dan een nieuwe 15.

erikd

Citaat van: Marantz 81 op september 30, 2012, 17:19:31
Ik vondt die PM15S1 toch wel een erg goede versterker hij is vrij behoudend kwa weergave maar vehult ook niks en genoeg vermogen om wat moeilijkere speakers goed onder controle te houden , PM11S1 heb ik ook gehoord maar op monitoren en ander merk speakers beetje moeilijk verglijken danwel had ik het idee dat die meer in your face klonk als de PM15S1  :yes:

Dat een PM11S1 veel meer controle heeft over de speakers weet ik wel zeker ,maar ja ook appels met peren verglijken als je naar het prijsverschil kijkt

Voor mij heeft de 15 voldoende controle in combinatie met de ls kabels. De laatsten zorgen voor een strakke bas en een mooi open geluid. Iets wat ik eerder bij monster kabels zeker niet had. Wat ik wel zoek is meer nuance, al heb ik (sander) niets te klagen. Maar ja we zitten nu eenmaal niet voor niets op een forum. Meer nuance, voorzover dat al mogelijk is, omdat ik vaak zacht muziek luister, in de avonduren. Misschien zoek ik ook wat meer rust.
Usher MD2 DMD
Marantz pm 11s2
Marantz na 7004
Marantz sa 8003
Audioquest jaguar en king cobra interlinks
Twisted Pair Design Ascent

Marantz 81

#12
Citaat van: erikd op september 30, 2012, 20:23:21
Voor mij heeft de 15 voldoende controle in combinatie met de ls kabels. De laatsten zorgen voor een strakke bas en een mooi open geluid. Iets wat ik eerder bij monster kabels zeker niet had. Wat ik wel zoek is meer nuance, al heb ik (sander) niets te klagen. Maar ja we zitten nu eenmaal niet voor niets op een forum. Meer nuance, voorzover dat al mogelijk is, omdat ik vaak zacht muziek luister, in de avonduren. Misschien zoek ik ook wat meer rust.

Ik had eerst de SA7001KI hele mooie speler al en daarna de SA11S1 dat was echt een groot verschil beide met de PM15S1 de bron ( cd speler ) doet echt heel veel in hetgeen waar je naar opzoek bent  :yes:  de juiste interlink naar je eigen smaak maken het daarna af  :-)

http://link.marktplaats.nl/585649808   

erikd

Citaat van: Marantz 81 op september 30, 2012, 22:35:53
Ik had eerst de SA7001KI hele mooie speler al en daarna de SA11S1 dat was echt een groot verschil beide met de PM15S1 de bron ( cd speler ) doet echt heel veel in hetgeen waar je naar opzoek bent  :yes:  de juiste interlink naar je eigen smaak maken het daarna af  :-)

http://link.marktplaats.nl/585649808

Goede tip!
Usher MD2 DMD
Marantz pm 11s2
Marantz na 7004
Marantz sa 8003
Audioquest jaguar en king cobra interlinks
Twisted Pair Design Ascent

Cornelis1921

* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *