Marantz pm 15s1 vervangen of uitbreiden?

Gestart door erikd, september 30, 2012, 14:27:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

SB_Marantz

Citaat van: xander32 op september 30, 2012, 18:24:42
Een PM11 kost (meer dan) het dubbele van een PM15. Dat die eerste meer power (lees; controle) heeft is dan ook niet vreemd. M.i. voorts dan ook een zinloze discussie welke de betere is.

Het gaat er meer om of de PM15 kan voldoen, of je daar gelukkig mee kan worden en blijven, of je daar tevreden mee kan zijn en blijven ... Er zijn er onder ons velen die de rust en het genot van tevredenheid nooit zullen gaan ervaren 8-).


Meer output betekend meer controle?

Leg dat eens uit a.u.b.


Een verdubbeling van het uitgangsvermogen betekend een ''winst'' van 3 dB in SPL, meer niet.

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM


pameijer

Citaat van: SB_Marantz op oktober 01, 2012, 08:51:57

Meer output betekend meer controle?

Leg dat eens uit a.u.b.


Een verdubbeling van het uitgangsvermogen betekend een ''winst'' van 3 dB in SPL, meer niet.

Vond ik ook al een wat discutabele opmerking. Meer vermogen is niet per definitie meer controle, of zelfs betere controle. Volgens mij kun je vermogen van een versterker vergelijken met het vermogen van een auto (verbrandingsmotor) en de hoeveelheid stroom die je trafo van de versterker  kan leveren met het koppel van je auto (je weet wel, de Newtonmeters).

Kwaliteit van je stroomvoorziening (en dan bedoel ik die in de versterker, geen exotische stroomkabels oid) is belangrijker dan puur vermogen.
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

erikd

Citaat van: joep op oktober 01, 2012, 09:16:53
Goeie tip, goeie tip? Hier heb je een goeie tip zul je bedoelen.

http://link.marktplaats.nl/585222307

Ik ken de advertentie is o.m. reden voor mij geweest om dit topic te starten.
Usher MD2 DMD
Marantz pm 11s2
Marantz na 7004
Marantz sa 8003
Audioquest jaguar en king cobra interlinks
Twisted Pair Design Ascent

erikd

Citaat van: pameijer op oktober 01, 2012, 10:35:56
Vond ik ook al een wat discutabele opmerking. Meer vermogen is niet per definitie meer controle, of zelfs betere controle. Volgens mij kun je vermogen van een versterker vergelijken met het vermogen van een auto (verbrandingsmotor) en de hoeveelheid stroom die je trafo van de versterker  kan leveren met het koppel van je auto (je weet wel, de Newtonmeters).

Kwaliteit van je stroomvoorziening (en dan bedoel ik die in de versterker, geen exotische stroomkabels oid) is belangrijker dan puur vermogen.

Heb de standaard voedingkabel vervangen door belden met goede connectoren. Leverde veel winst op!
Usher MD2 DMD
Marantz pm 11s2
Marantz na 7004
Marantz sa 8003
Audioquest jaguar en king cobra interlinks
Twisted Pair Design Ascent

erikd

Iemand ervaring met een buizenversterker op de Usher md 2?
4ohm, 90db
Usher MD2 DMD
Marantz pm 11s2
Marantz na 7004
Marantz sa 8003
Audioquest jaguar en king cobra interlinks
Twisted Pair Design Ascent

pameijer

Citaat van: erikd op oktober 01, 2012, 12:55:55
Leverde veel winst op!

Voor de verkoper van die kabel zeker wel ja....

Nee hoor, ik geloof je wel, maar snap het alleen niet.
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

xander32

Citaat van: SB_Marantz op oktober 01, 2012, 08:51:57

Meer output betekend meer controle?

Leg dat eens uit a.u.b.


Een verdubbeling van het uitgangsvermogen betekend een ''winst'' van 3 dB in SPL, meer niet.
... jongens; ik ben geen techneut. Jullie zullen vast wel begrijpen hetgeen ik bedoel en zo niet dan maar niet 8-).

scalie

Hallo,

Ik heb momenteel een PM11S1 en SA11S1 deze zijn aangesloten op mijn Usher Mini dancer 2 DMD.
Ik moet zeggen dat ik zeer tevreden ben van mijn set. Ervoor had ik de PM15S1, deze speelde ook zeer mooi, maar ik miste wat meer volume of kracht. Met de 11 krijg je mooier beeld en een duidelijke soepelheid.
Voor de Usher MD2 DMD had ik de tiny dancer's BE 716. Ook een heel mooie speaker die eigenlijk zeer goed match met PM 15S1.
Natuurlijk is het voor de ene goed en voor de andere minder. Het is vooral belangrijk dat je zelf tevreden bent.

Marantz 81


Niber

Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

Janver

Hier kan uw reclame staan!

xander32

Citaat van: scalie op oktober 18, 2012, 15:49:29
Hallo,

Ik heb momenteel een PM11S1 en SA11S1 deze zijn aangesloten op mijn Usher Mini dancer 2 DMD.
Ik moet zeggen dat ik zeer tevreden ben van mijn set. Ervoor had ik de PM15S1, deze speelde ook zeer mooi, maar ik miste wat meer volume of kracht. Met de 11 krijg je mooier beeld en een duidelijke soepelheid.
Voor de Usher MD2 DMD had ik de tiny dancer's BE 716. Ook een heel mooie speaker die eigenlijk zeer goed match met PM 15S1.
Natuurlijk is het voor de ene goed en voor de andere minder. Het is vooral belangrijk dat je zelf tevreden bent.
... dat waren vast Be-718  :wink:.


Maar een mooie set hoor MD-2 dmd & PM11  :yes:.

Zoldar

Citaat van: pameijer op oktober 01, 2012, 13:19:18
Voor de verkoper van die kabel zeker wel ja....

Nee hoor, ik geloof je wel, maar snap het alleen niet.

ik heb het gemeten en er zat verschil in DB tussen 2 snoeren. en ik hoorde wat verschil.

met cd/dac hoor ik geen vesrchil.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

erikd

Citaat van: scalie op oktober 18, 2012, 15:49:29
Hallo,

Ik heb momenteel een PM11S1 en SA11S1 deze zijn aangesloten op mijn Usher Mini dancer 2 DMD.
Ik moet zeggen dat ik zeer tevreden ben van mijn set. Ervoor had ik de PM15S1, deze speelde ook zeer mooi, maar ik miste wat meer volume of kracht. Met de 11 krijg je mooier beeld en een duidelijke soepelheid.
Voor de Usher MD2 DMD had ik de tiny dancer's BE 716. Ook een heel mooie speaker die eigenlijk zeer goed match met PM 15S1.
Natuurlijk is het voor de ene goed en voor de andere minder. Het is vooral belangrijk dat je zelf tevreden bent.

Dat is goed om te horen! Ik heb nu af en toe het idee dat met name stemmen een beetje naar de achtergrond verwezen worden. Komen de stemmen icm de pm11 weer wat terug op de voorgrond. Maw geeft de 11 meer emotie? Ik hoor het graag even!
Usher MD2 DMD
Marantz pm 11s2
Marantz na 7004
Marantz sa 8003
Audioquest jaguar en king cobra interlinks
Twisted Pair Design Ascent