De muziek geeft de emotie niet een ding met een stekker eraan
Vind het allemaal van die flauwekul opmerkingen over spullen, muziek dat is waar het omdraait, die dingen met de stekker is een middel
====================================================================
Geleend van HAN :
Maar waarom zijn al die (blinde) testen nou zo interessant? Wat moet ik daarmee? Okay, als je gezellig met een stuk of wat mensen samen naar apparatuur wilt luisteren moet je dat doen, het kan idd heel gezellig zijn. Maar ik weet wel wat ik mooi vind en ik ga echt niet zitten letten op micro details. Ik luister gewoon naar muziek omdat ik van muziek hou.
Als ik sommige verslagen lees moet ik wel eens grinniken, ja met deze versterker hoor ik meer de vingers op de snaren en met deze versterker is de 'stage' breder, maar de piano klinkt mooier uit. En met versterker nummer drie heeft iedereen kippenvel, maar het laag is een beetje minder. En met versterker vier staat de zangeres niet meer voor de piano, maar ze lijkt er wel in te zitten.
En nadat we de stukjes MDF vijf centimeter hebben verplaatst hoor je nog meer micro details, maar de stage is wat minder diep en bovendien klinkt de trompet met wat minder emotie.
Dat is aan mij niet besteed hoor, deze mensen moeten eens een opnamesessie komen bijwonen, kun je zien hoe dat werkt. Niks moeilijk doen, gewoon spelen, knallen met die hap en op tape schroeien. Wij letten op de feel en groove en niet op microdetails.
En als ik naar Ramses Shaffy luister (Pastorale) krijg ik kippenvel, maar niet van die versterker, CD speler of luidsprekers, ik raak geëmotioneerd door Ramses.