Marantz pm 15s1 vervangen of uitbreiden?

Gestart door erikd, september 30, 2012, 14:27:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Niber

Is dit een goed topic om te melden dat mijn PM5003 en CD5003 te koop staan?

Stuurt alle speakers (die ik heb/had) moeiteloos aan.  HB
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

Maus

Zo klein als een paar cm verschuiven, zo klein zijn de verschillen niet.
Draai de treble knop maar eens open. Zoveel verschil kan het zijn(en ja, de apparatuur is goed)

Grootste verschil wat ik ooit hoorde was met een Luxman L30, als je die aan de verkeerde speakers knoopt kan ie verschrikkelijk schel zijn.
Voor de goeie orde, die speakers zijn dan niet schel, want die zijn niet schel aan een andere set.

Marantz 81

Citaat van: Marco op oktober 23, 2012, 22:43:29
Tja wat moet je dan als men het verschil niet hoort tussen een s1 en s2....of zelfs s3 ,lijnzaadolie gemixt met kurk en koolstof in de toestellen mieteren  :roll: ??

Veel mensen (die in mijn ogen knettergek zijn) doen dat en horen weer een gordijn of 10 van de tafel gespeelt worden ,its a strange world  :yes:

Wat dat te gaat heb je wel gelijk wordt ook een hoop onzin geschreven door reviewers om het product aan de man te brengen ,als je er wat langer mee bezig bent dan kom je daar ook wel achter

Ik heb ook een tijd zitten denken om ook audessy te gaan gebruiken bij jou toen ook gehoord dat het echt werkt ,acoustiek is hier ook  nopompom

maar met HT recievers draait het bij mij op een teleurstelling uit heb ik ondervonden het is voor mij de weergave van de muziek wat een Premium set zo mooi maakt dat ik er echt van kan genieten  :yes: niet dat ik dat nu niet doe wat ik nu heb is al goed genoeg in princiepe maar ja  :angel:

TurboMarco

Citaat van: Maus op oktober 23, 2012, 23:00:59
Zo klein als een paar cm verschuiven, zo klein zijn de verschillen niet.
Ik heb het dan ook niet over kleine verschillen ,bij een puntbron is het verschil drastisch .
Maar in het verleden hoorde ik ook vaak enorme verschillen hoor ,tot ik een keer een goed opgezette test gedaan heb en hoorde ik (en alle aanwezigen) geen verschil .
Maar ik vind het logisch dat je verschillen waarneemt .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Cornelis1921

#94
Citaat van: John Wx op oktober 23, 2012, 22:37:00
dat is puur marketing in principe is het voor elke woonkamer meer dan genoeg maar ja je moet je wel onderscheiden als merk B wel 60watt heeft en merk C ook


het principe van een versterker is al erg oud, en stel dat er verschillen zijn is die klank/emotie allang een keer langs gekomen in de line up van het merk in al die jaren alleen elk jaar het zelfde uitbrengen dan onderscheid je niet en dus minder tot geen inkomsten

ik kan me namelijk niet voorstellen dat versterkers alleen maar beter klinken elk jaar wel anders misschien maar of dat een verbetering is ? persoonlijk is dat


kan maar zo zijn dat een PM66 net zo klinkt als de hedendaagse PM7004 en dat een PM6004 net zo klinkt/versterkt als een PM62


PS: ik heb nu maar 30 watt en merk geen verschil met 120 watt, maar stel dat jij wel mijn vorig versterker had gehoord dan had je zegt John je bent gek dat hoor je toch duidelijk  :wink:
John, je bent een :angel:!
Vaak gaat het op het forum en de rest van de audiowereld voornamelijk over de verschillen en weinig over de overeenkomsten. "It's a bloody shame!" clown1 ;-)
Groetjes, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Cornelis1921

* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Maus


xander32

Citaat van: Marantz 81 op oktober 23, 2012, 23:02:35
Wat dat te gaat heb je wel gelijk wordt ook een hoop onzin geschreven door reviewers om het product aan de man te brengen ,als je er wat langer mee bezig bent dan kom je daar ook wel achter

Ik heb ook een tijd zitten denken om ook audessy te gaan gebruiken bij jou toen ook gehoord dat het echt werkt ,acoustiek is hier ook  nopompom

maar met HT recievers draait het bij mij op een teleurstelling uit heb ik ondervonden het is voor mij de weergave van de muziek wat een Premium set zo mooi maakt dat ik er echt van kan genieten  :yes: niet dat ik dat nu niet doe wat ik nu heb is al goed genoeg in princiepe maar ja  :angel:
Arcam: de receiver met het Marantz Premium stereogeluid :wink:.

JohnWx

Citaat van: Niber op oktober 23, 2012, 22:59:21
Is dit een goed topic om te melden dat mijn PM5003 en CD5003 te koop staan?

Stuurt alle speakers (die ik heb/had) moeiteloos aan.  HB

Mag jij dat zeggen, ja dat mag jij zeggen


vr gr Mart
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Zoldar

Citaat van: John Wx op oktober 23, 2012, 22:29:17
nee je dan ook nog een cd5004 nodig  :lol:


hoe verder in de line up hoe meer optie's betere componenten betere speaker aansluitingen geen plastiek front ab pre/amp los  etc. etc. etc. maar ze hebben allemaal de zelfde normen die nodig zijn om het hifidelity stempel te krijgen en om geluid te versterken

maar als mensen verschil horen, prima toch anders was het zo saai voor de PM6004 en PM7004 bouwers in de fabriek

alleen denk ik dat de "term"verschil en de grote ervan door iedereen anders ervaren word, Arjan noemt het verschil heel groot jij zal het als verschil ervaren ik als niet of in de marge en daar zit denk ik vaak het begrip of onbegrip terwijl misschien wel het zelfde bedoeld word

alleen het is persoonlijk hoe dat verschil in % of tussen 1 en 10 of gordijnen die weg gaan te verwoorden ik denk dat daar misschien wel de clou zit

mag ik dat op een tegeltje?
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Zoldar

Citaat van: John Wx op oktober 23, 2012, 22:43:09
nu weer even de blauwe pet op zetten, dat kan te maken hebben met wel of niet omzeilen toonregeling en voor een objectieve conclusie moet je eerst alles recht trekken en zetten


nu me pet weer af

er zijn ook zat versterkers waar er niets recht te trekken valt qua balans. Dat is gewoon het ontwerp. Je kunt dan alleen de niveaus gelijk trekken.

aan de andere kant zijn er ook amps met 8 bands EQ. gaan wie dan ook gebruiken om de amps eender te laten klinken?

die blauwe pet staat mij niet. ik ben te eigenwijs.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

xander32

Citaat van: John Wx op november 20, 2012, 23:51:12

houden zo is een kwaliteit  HB
Eigenwijs is lang niet altijd een kwaliteit, het hebben van een eigen mening en/of visie wel, mits men zich leerbaar op blijft stellen ...

JohnWx

Citaat van: xander32 op november 21, 2012, 06:55:59
Eigenwijs is lang niet altijd een kwaliteit, het hebben van een eigen mening en/of visie wel, mits men zich leerbaar op blijft stellen ...

toch voor sommige wel met een goed hart  :yes:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.