Marantz pm 15s1 vervangen of uitbreiden?

Gestart door erikd, september 30, 2012, 14:27:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Maus

Ik heb een klein Pioneer versterkertje en daarbij hoor je zeker een groot verschil met andere versterkers. Hij heeft een warm geluid, en toch is ie volledig gereviseerd dus hij is goed.

Heeft niet zoveel met vermogen te maken. Ben nu al een half uurtje bezig om kabels te vergelijken. Een dap en een vd Hul. Verschil is niet altijd even duidelijk, maar wel zeker aanwezig. Alle details van instrumenten zijn veel duidelijker, het verschil lijkt erg op het verschil tussen een wav en mp3.

JohnWx

Citaat van: Maus op oktober 23, 2012, 22:32:00
Zolang we elkaar maar respecteren vind ik het allang goed :) ;)

ja maar je mag natuurlijk wel zeggen wat je vind van iemand zijn ervaring en hoe hij het beschrijft en soms maak ik wel is een geintje maar aan de andere kant vind ik het wel zeer fascinerend dat bv. Arjan dat waar neemt

En ik hoe graag ik het zou willen  clown1 kan Arjan alleen bestempelen als een iemand die dicht bij de grond staand iemand met kennis in allerlei vakken in en van de samenleving dus gek is hij niet

dus nogmaals is het fascinerend hoe iedereen dezelfde "hobby" beleefd of mee omgaat



jeetje krijg RSI van het typen vanavond
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Citaat van: Maus op oktober 23, 2012, 22:39:57
Ik heb een klein Pioneer versterkertje en daarbij hoor je zeker een groot verschil met andere versterkers. Hij heeft een warm geluid, en toch is ie volledig gereviseerd dus hij is goed.

Heeft niet zoveel met vermogen te maken. Ben nu al een half uurtje bezig om kabels te vergelijken. Een dap en een vd Hul. Verschil is niet altijd even duidelijk, maar wel zeker aanwezig. Alle details van instrumenten zijn veel duidelijker, het verschil lijkt erg op het verschil tussen een wav en mp3.

nu weer even de blauwe pet op zetten, dat kan te maken hebben met wel of niet omzeilen toonregeling en voor een objectieve conclusie moet je eerst alles recht trekken en zetten


nu me pet weer af
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

TurboMarco

Tja wat moet je dan als men het verschil niet hoort tussen een s1 en s2....of zelfs s3 ,lijnzaadolie gemixt met kurk en koolstof in de toestellen mieteren  :roll: ??

Veel mensen (die in mijn ogen knettergek zijn) doen dat en horen weer een gordijn of 10 van de tafel gespeelt worden ,its a strange world  :yes:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Maus

Citaat van: John Wx op oktober 23, 2012, 22:43:09
nu weer even de blauwe pet op zetten, dat kan te maken hebben met wel of niet omzeilen toonregeling en voor een objectieve conclusie moet je eerst alles recht trekken en zetten


nu me pet weer af

Ik heb hier nu een 170DC en een Proton eindtrap. Zal ze eens vergelijken binnenkort. Da's een eerlijk vergelijk, toch?

TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Maus

Eventjes luisteren, versterker omwisselen en weer 's luisteren.

Heb dat vaak genoeg gedaan en zelfs met meerdere mensen, iedereen neemt dan 'toevallig' hetzelfde waar.

JohnWx

Citaat van: Marco op oktober 23, 2012, 22:43:29
Tja wat moet je dan als men het verschil niet hoort tussen een s1 en s2....of zelfs s3 ,lijnzaadolie gemixt met kurk en koolstof in de toestellen mieteren  :roll: ??

Veel mensen (die in mijn ogen knettergek zijn) doen dat en horen weer een gordijn of 10 van de tafel gespeelt worden ,its a strange world  :yes:

Dat is Bal Gehakt toch
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Citaat van: Maus op oktober 23, 2012, 22:48:26
Eventjes luisteren, versterker omwisselen en weer 's luisteren.

Heb dat vaak genoeg gedaan en zelfs met meerdere mensen, iedereen neemt dan 'toevallig' hetzelfde waar.

ga je ook in/uit gangen gelijk trekken op de versterkers qua voltage etc.
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

TurboMarco

CiteerEventjes luisteren, versterker omwisselen en weer 's luisteren.
O ja ! maar dan hoor ik ook wel verschillen ,zelf als het om 1 versterker gaat wanneer ik even naar de plee ben geweest .
CiteerDat is Bal Gehakt toch
:yes: en zijn volgelingen .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Maus

Citaat van: John Wx op oktober 23, 2012, 22:50:37
ga je ook in/uit gangen gelijk trekken op de versterkers qua voltage etc.

Dat niet, maar dat ben ik nu wel aan het doen.

De bron heeft een vast uitgangsvolume(of voltage, hoe je het noemen wilt). De 170DC staat continu vol open. Dan kan ik kabeltjes wisselen zonder het volume aan te passen.

170DC gaat wel even dicht als ik de stekkers lostrek natuurlijk.

Maus

Citaat van: Marco op oktober 23, 2012, 22:52:29
O ja ! maar dan hoor ik ook wel verschillen ,zelf als het om 1 versterker gaat wanneer ik even naar de plee ben geweest . :yes: en zijn volgelingen .

Toevallig dat meerdere mensen dezelfde verschillen waarnemen, meermaals met dezelfde apparatuur in verschillende ruimtes op verschillende dagen en op verschillende speakers.

En dat ik het afgelopen uur al 10 keer de DAP voor de vdHul heb gewisseld en steeds hetzelfde verschil in de set zit ;)

TurboMarco

Citaat van: Maus op oktober 23, 2012, 22:53:03
Dat niet, maar dat ben ik nu wel aan het doen.

De bron heeft een vast uitgangsvolume(of voltage, hoe je het noemen wilt). De 170DC staat continu vol open. Dan kan ik kabeltjes wisselen zonder het volume aan te passen.

170DC gaat wel even dicht als ik de stekkers lostrek natuurlijk.
Ik pak er wel even een biertje bij  :-D
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Maus


TurboMarco

CiteerToevallig dat meerdere mensen dezelfde verschillen waarnemen, meermaals met dezelfde apparatuur in verschillende ruimtes op verschillende dagen en op verschillende speakers.
Dan is het geheel logisch dat men verschillen hoort ,en dat gaf ik ook al aan dmv de ruimte te verlaten en mijzelf in een iets andere positie verplaatsen ,en dat hoeft maar 1 cm te zijn .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)