Marantz pm 15s1 vervangen of uitbreiden?

Gestart door erikd, september 30, 2012, 14:27:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.

renes59

Citaat van: John Wx op oktober 22, 2012, 21:10:34
Renes snapt het dan snapt hij ook de opmerking van Han die ik geleend heb
Daar sta ik helemaal achter. Ik ben Han meerdere malen ben tegengekomen op luisterdagen en hij kan met voorbeelden goed duidelijk maken waar het omgaat in de muziek. Hij heeft er kijk op.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

JohnWx

Citaat van: renes59 op oktober 22, 2012, 22:23:01
Daar sta ik helemaal achter. Ik ben Han meerdere malen ben tegengekomen op luisterdagen en hij kan met voorbeelden goed duidelijk maken waar het omgaat in de muziek. Hij heeft er kijk op.

dat heet genezen  :-D



maar dan spreek ik nog wel is mensen die uit de andere kant komen uit de audio wereld en dan heb ik weer van ja daar zit wat in  :?





Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

TurboMarco

Mischien een idee voor de ts om de akoestiek aan te pakken en/of room-correction toe te passen .
Dat geld eigenlijk voor iedereen die overweegt om het geluid te verbeteren .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Marantz 81

Citaat van: erikd op oktober 22, 2012, 13:17:33
Dat is goed om te horen! Ik heb nu af en toe het idee dat met name stemmen een beetje naar de achtergrond verwezen worden. Komen de stemmen icm de pm11 weer wat terug op de voorgrond. Maw geeft de 11 meer emotie? Ik hoor het graag even!

Ik had eerste de PM15S1 met SA7001 KI  ,daarna een SA11S1 aangeschaft en zo op de bank  notworthy :-o  :kwijl: pompom



renes59

#49
Citaat van: John Wx op oktober 22, 2012, 22:36:32
dat heet genezen  :-D
maar dan spreek ik nog wel is mensen die uit de andere kant komen uit de audio wereld en dan heb ik weer van ja daar zit wat in  :?
Bij mij is het niet zo moeilijk, iets klinkt goed en heeft het of het klinkt niet zoals ik het mooi vind. Dat gaat bij mij wel altijd samen met de muziek die ten gehore wordt gebracht. Vind ik de muziek niet mooi dan hoor ik de klank niet eens. Dan denk ik alleen maar "mag die muziek uit".
Mensen uit de "geloverhoek" respecteer ik, maar wat zij vinden en horen vind ik en hoor ik niet.
Ik ben 2x bij Hans ( Whisper) geweest en hij een keer bij mij. We houden er compleet andere meningen en smaken op na en toch zijn het gezellige dagen met veel goede muziek. Ik heb kabels (o.a. Siltech) bij hem beluisterd, hij hoort het ik niet. Ik denk dan niet daar zit wat in of misschien is het wel zo. Ik vraag ook niet "leg eens uit hoe het komt dat het anders klinkt". Dat vraag ik wel aan de ondernemers die mensen wat aan willen smeren, antwoord krijg je trouwens niet bij hen. Ze lúllen er omheen met gladde praatjes.
Het mooie is wel dat zowel Hans en ik kippenvel krijgen van de muziek en daar gaat het om.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

TurboMarco

CiteerHet mooie is wel dat zowel Hans en ik kippenvel krijgen van de muziek en daar gaat het om.
stupid
CiteerBij mij is het niet zo moeilijk, iets klinkt goed en heeft het of het klinkt niet zoals ik het mooi vind. Dat gaat bij mij wel altijd samen met de muziek die ten gehore wordt gebracht. Vind ik de muziek niet mooi dan hoor ik de klank niet eens. Dan denk ik alleen maar "mag die muziek uit".
+1
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

renes59

Citaat van: Marantz 81 op oktober 22, 2012, 22:47:51
Ik had eerste de PM15S1 met SA7001 KI  ,daarna een SA11S1 aangeschaft en zo op de bank  notworthy :-o  :kwijl: pompom
Als je die nog hebt zou ik zeggen kom langs ik wil het verschil weleens horen met mijn SA7001KI.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Marantz 81


renes59

Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Marantz 81

ik wil best een keer komen luisteren bij je  :yes: en je bent hier ook welkom  :-)

Mij gaat het ook om de muziek daar draait het tenslotte om , voor mijzelf zit er een groot verschil in hoe dat tenhore wordt gebracht 

erikd

Citaat van: Marantz 81 op oktober 22, 2012, 23:17:53
ik wil best een keer komen luisteren bij je  :yes: en je bent hier ook welkom  :-)

Mij gaat het ook om de muziek daar draait het tenslotte om , voor mijzelf zit er een groot verschil in hoe dat tenhore wordt gebracht

Mee eens.

Ga toch ook eens over de sa11 denken.
Usher MD2 DMD
Marantz pm 11s2
Marantz na 7004
Marantz sa 8003
Audioquest jaguar en king cobra interlinks
Twisted Pair Design Ascent

renes59

#56
Dat hoe moet je volgens mij toch voor het grootste deel zoeken in de luidsprekers en in wat voor ruimte die staan en niet in de electronica.
Koop andere luidsprekers en je krijgt een wezenlijk ander geluid, koop je een andere cd speler moet ik het nog horen of er wat veranderd. Ik heb 3 cd spelers en als ik de zolder binnenkom en er speelt muziek kan ik niet horen welke speler er aan staat. En toch hebben mijn vrouw en ik de SA7001 op gehoor gekocht na een dag in een hifiwinkel spelers met elkaar te hebben vergeleken.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

TurboMarco

CiteerDat hoe moet je volgens mij toch voor het grootste deel zoeken in de luidsprekers en in wat voor ruimte die staan en niet in de electronica.
Agree .
Maar maak dat de kat wijs  :wink: ,de meeste mensen mogen/kunnen de ruimte niet optimaliseren ....of staan niet open voor oplossingen daarvoor ,en dan zoekt men heil in andere cd spelers en kabels .

So be it .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

JohnWx

Citaat van: Marco op oktober 23, 2012, 00:14:48
Agree .
Maar maak dat de kat wijs  :wink: ,de meeste mensen mogen/kunnen de ruimte niet optimaliseren ....of staan niet open voor oplossingen daarvoor ,en dan zoekt men heil in andere cd spelers en kabels .

So be it .


auw :wink:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Cornelis1921

Citaat van: John Wx op oktober 22, 2012, 15:11:00
De muziek geeft de emotie niet een ding met een stekker eraan

Vind het allemaal van die flauwekul opmerkingen over spullen, muziek dat is waar het omdraait, die dingen met de stekker is een middel

====================================================================

Geleend van HAN :


Maar waarom zijn al die (blinde) testen nou zo interessant? Wat moet ik daarmee? Okay, als je gezellig met een stuk of wat mensen samen naar apparatuur wilt luisteren moet je dat doen, het kan idd heel gezellig zijn. Maar ik weet wel wat ik mooi vind en ik ga echt niet zitten letten op micro details. Ik luister gewoon naar muziek omdat ik van muziek hou.

Als ik sommige verslagen lees moet ik wel eens grinniken, ja met deze versterker hoor ik meer de vingers op de snaren en met deze versterker is de 'stage' breder, maar de piano klinkt mooier uit. En met versterker nummer drie heeft iedereen kippenvel, maar het laag is een beetje minder. En met versterker vier staat de zangeres niet meer voor de piano, maar ze lijkt er wel in te zitten.

En nadat we de stukjes MDF vijf centimeter hebben verplaatst hoor je nog meer micro details, maar de stage is wat minder diep en bovendien klinkt de trompet met wat minder emotie.

Dat is aan mij niet besteed hoor, deze mensen moeten eens een opnamesessie komen bijwonen, kun je zien hoe dat werkt. Niks moeilijk doen, gewoon spelen, knallen met die hap en op tape schroeien. Wij letten op de feel en groove en niet op microdetails.

En als ik naar Ramses Shaffy luister (Pastorale) krijg ik kippenvel, maar niet van die versterker, CD speler of luidsprekers, ik raak geëmotioneerd door Ramses.

:yes: byebye, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *