verschil tussen een sa11 mk 1 en sa15 mk 1

Gestart door erik62, september 21, 2012, 09:01:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

211

Citaat van: joep op september 23, 2012, 10:40:20
...Dus realiseer je goed dat het aanschaffen van dure apparatuur nooit een garantie is voor goed geluid. Gisteren waren de beperkingen dan ook de akoestiek.
De oplossing? Zorg dat de ruimte voor je speakers zo'n 8 meter is.

Ik kan met je meegaan wat de invloed van akoestiek is, alleen dat van 8 meter is niet per definitie waar. Dat kan per woning/kamer denk ik nog wel eens verschillen.
Staan bij mij de luidsprekers in de lengte richting (1m er achter, 3m uit elkaar, 10m er voor) is er weinig ruimtelijke werking. Staan ze aan de lange muur (1m er achter, 3m uit elkaar, 4.5 m er voor) heb ik wel een heel mooi stereobeeld....
Zolang je maar geniet....

Cornelis1921

Citaat van: xander32 op september 23, 2012, 12:35:58
... de kloof tussen rijk en arm wordt steeds groter, steeds meer zichtbaar. Wanneer je jou dan (voornamelijk) begeeft in het "rijke" millieu zal een economische crisis idd. voor jou niet snel zichtbaar zijn :wink:.
Even zonder te dollen: Ik durf te beweren dat ik de geestelijk/immaterieel rijkste man op aard ken: Mijzelf. Klinkt hovaardig, is het in geheel niet. Durf dat vol te houden zonder te blikken of te blozen. Ben ik nu en daarom krankzinnig of ben ik iemand die beter dan wie ook de waarde van de aardse rijkdommen kan beoordelen? En toch doe ik dat hier niet... Dat bepaald iedereen toch voor zichzelf is mijn ervaring.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

still life

Citaat van: 211 op september 23, 2012, 15:15:03
Ik kan met je meegaan wat de invloed van akoestiek is, alleen dat van 8 meter is niet per definitie waar. Dat kan per woning/kamer denk ik nog wel eens verschillen.

denk dat joep doelt op het mooi kunnen uitrollen van bassen
of een soort van staande golf remedie..

ik kan hem wel volgen, want meestal komt het neer op bass-issues

verder schrijft hij imho wijze woorden betreffende waar je uiteindelijk naar luistert
of wat daar het meeste doorweegt..  :angel:
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

TurboMarco

Citaat van: Marantz 81 op september 23, 2012, 11:39:12
Ja je kunt ze ook wel verglijken maar echt logisch is het niet gezien het prijverschil , ik heb div malen Lo zijn set gehoord en toen weer thuis gekomen geluisterd naar eigen set zit ( toen sa11 en pm15 ) toch wel een heel groot verschil waar je u tegen zegt ,en ik vondt men eigen set al zo goed toen  :yes:
Euhh....  het is wel logisch te verklaren ,althans meettechnisch gezien wel maar als je weet wat een prijsverschil er aanwezig is en er niet blind geluisterd word dan geniet meestal de duurdere apparaat de voorkeur ,je zegt namelijk op voorhand dat deze niet te vergelijken zijn op basis van het prijsverschil ,ben ik dan gek of ....  :-o
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Marantz 81

Citaat van: erik62 op september 23, 2012, 12:57:09
en dan weet ik niet of dat ligt aan de gebruikte versterker.......Heb zelf de ervaring dat hier het grootste verschil in zat.

Toen ik van PM7001 naar een PM15S1 vondt ik het verschil ook groot ook met muziek dvd,s kijken op de UD5005, maar toen ik van SA7001KI naar een SA11S1 ging vondt ik het verschil nog groter  :-)

Marantz 81

Citaat van: Marco op september 23, 2012, 19:04:22
Euhh....  het is wel logisch te verklaren ,althans meettechnisch gezien wel maar als je weet wat een prijsverschil er aanwezig is en er niet blind geluisterd word dan geniet meestal de duurdere apparaat de voorkeur ,je zegt namelijk op voorhand dat deze niet te vergelijken zijn op basis van het prijsverschil ,ben ik dan gek of ....  :-o

Dat zou goed kunnen dat je het kan meten ,persoonlijk vindt het niet interresant en ga ik gewoon luisteren wat ik gehoord heb kan je ze niet verglijken omdat naar mijn mening die DP700 zoveel beter is , over het prijsverschil zij ik dat het niet echt logisch is om ze verglijken vanwege het grote prijsverschil , vindt wel dat naarmate de apparatuur duurder wordt je aanzienlijk meer gaat betalen voor een steeds kleiner verschil

gerard

Citaat van: Marantz 81 op september 23, 2012, 19:57:14
Toen ik van PM7001 naar een PM15S1 vondt ik het verschil ook groot ook met muziek dvd,s kijken op de UD5005, maar toen ik van SA7001KI naar een SA11S1 ging vondt ik het verschil nog groter  :-)

Als je toen nog met de PM7001 had versterkt was dat verschil misschien wel minder groot geweest...?
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

Marantz 81

Citaat van: gerard op september 23, 2012, 20:18:50
Als je toen nog met de PM7001 had versterkt was dat verschil misschien wel minder groot geweest...?

:yes:

TurboMarco

Ik ga nog maar ff een biertje pakken en daarna gamen ,als de non arguments de overhand krijgen haak ik voorlopig af .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

JohnWx

Citaat van: Marco op september 23, 2012, 20:41:20
Ik ga nog maar ff een biertje pakken en daarna gamen ,als de non arguments de overhand krijgen haak ik voorlopig af .

haken is dat leuk ? punniken wel dacht ik :-)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

erik62

Citaat van: joep op september 23, 2012, 13:49:26
O.k., al vaker neergeschreven. Volgens mijn ervaring is het verschil tussen een SA15s1 en een SA11s1 erg klein. Tussen de SA15s1 en SA11s2 enorm. En met de SA15s2 heb ik geen ervaring maar ik zou alleen al uitgaande van de spinner die erin zit en zeker de extra aansluitmogelijkheden voor de SA-15s2 gaan boven de SA-15s1 of SA-11s1.
Joep, bedankt voor het delen van je kennis. Ga kijken of ik de 11s2 kan gaan beluisteren.
mvrgr:
Erik

jrm

Citaat van: Marco op september 23, 2012, 20:41:20
Ik ga nog maar ff een biertje pakken en daarna gamen ,als de non arguments de overhand krijgen haak ik voorlopig af .

stupid

Het begon heel sterk:

1. Akoestiek
2. Luidsprekers
3. Software
4. Hardware

Waarom ik dan een premium 15 set heb i.p.v. een x000 range? Puur voor de looks.

On topic:

Verschil is er niet, mits de uitgangssignaal gelijk is getrokken!
Tenzij er intern e.e.a. is aangepast aan extra toeters en bellen, waardoor het signaal is aangetast.

JohnWx

#57
Citaat van: jrm op september 23, 2012, 22:00:32
stupid

Het begon heel sterk:

1. Akoestiek
2. Luidsprekers
3. Software
4. Hardware

Waarom ik dan een premium 15 set heb i.p.v. een x000 range? Puur voor de looks.

On topic:

Verschil is er niet, mits de uitgangssignaal gelijk is getrokken!
Tenzij er intern e.e.a. is aangepast aan extra toeters en bellen, waardoor het signaal is aangetast.

dat laatste begin ik steeds meer te "geloven" om je te onderscheiden ? misschien in de markt

of is er een test die het uitgang signaal meet en die bij elke speler gelijk is (tuurlijk uitgangs nivo gelijk) dat moet te meten zijn lijkt mij alleen welke man groep merk winkel durft dat te meten ?


blijft voor mij nog wel dik overeind staan dat elke cd speler vandaag de dag met of zonder sausje van 300€ tot oneindige van een heel hoog nivo zijn dus voor mij zelf niet interessant om daar winst uit te gaan halen, meer winst uit akoestiek of speakers
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

pameijer

Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Whisper.nl

Citaat van: Cornelis1921 op september 23, 2012, 16:45:56
Ben ik nu en daarom krankzinnig of ben ik iemand die beter dan wie ook de waarde van de aardse rijkdommen kan beoordelen? En toch doe ik dat hier niet... Dat bepaald iedereen toch voor zichzelf is mijn ervaring.

Dat doen anderen wel voor je .

Nope de waarde kan je niet bepalen van je aardse rijkdommen.
Ga maar een paar maanden in Zambia wonen waar de mensen in riette huisjes wonen waarbij het water 2.5 km om de hoek gehaald moet worden. Dan zal je toch anderen stukjes gaan typen hier op het forum.

Groet Whisper  byebye
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet