verschil tussen een sa11 mk 1 en sa15 mk 1

Gestart door erik62, september 21, 2012, 09:01:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

erik62

Dag,

8 meter is inderdaad een flinke afstand. Mijn luidsprekers staan vanaf mijn luisterplaats op ongeveer 6.00 meter. Ze staan ongeveer 80 cm vanaf de achterwand en ongeveer 70 centimeter vanaf de zijwanden. Het is een gesloten systeem dus niet extreem kritisch vwb. opstelling.
Toen ik nog de B&W 803 had was ik genoodzaakt, om niet een overmatige bas te krijgen, ze meer dan 1 meter vanuit de achterwand te plaatsen. Lastig,daar ze voorzien waren van spikes ( en dat met wollen tapijt !).
Mvrgr:
Erik

WimPeu

Citaat van: joep op september 23, 2012, 11:20:46
Geen idee, bij mij lukt dat maar wel ten koste van de esthetische inrichting van de kamer.
In woon in de buurt van een plaatsje met de naam Brasschaat in België. Daar komt het vaker voor dan in het Nederlandse xxxxxxx. Maar als je een set aanschaft van 50 a 100 duizend euro mag je toch wel aannemen dat je je een kamer van 10 meter lengte kunt veroorloven.

 
Bestaat dat ook voor mijn setje?

Mag je aannemen misschien maar 1+1 is niet altijd 2. kijk maar eens naar dikke BMW''s ed in straten met kleine tussen woningen of flats. Dure dingen kopen en groot wonen gaat heel vaak niet samen. Maar waar praten we over. Sets van €50000,- of meer? Het is crisses jongens.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

JohnWx

altijd voor Accuphase gaan meer waarde vast  8-)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

joep

#33
Crises als we het over dure sets hebben? Laat me niet lachten.
Er zijn dit jaar meer Mercedes, BMW's Accuphases en Brystons verkocht als vorig jaar. (kwam gisteren ter sprake in een gesprek dat ik had met de importeurs van Accuphase en Bryston) Deze merken plussen allemaal. Hoe duurder het merk hoe minder last je hebt van de crisis. Nee Wim crisis is iets voor ons niet voor mensen wiens grootste probleem de kleur van de nieuwe Bentley is.

WimPeu

Jij verkeerd volgens mij ook wel redelijk vaak in dat soort '' hogere''  kringen als ik jouw relatie's zo bekijk.. :angel:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Marantz 81

Citaat van: Marco op september 23, 2012, 10:26:14
Daarom zijn die spelers toch wel te vergelijken  :yes:

Ik vergelijk ook een whisky van 35,- met eentje van 350,- .....en van alles wat daar tussen in zit  :kwijl:

Ja je kunt ze ook wel verglijken maar echt logisch is het niet gezien het prijverschil , ik heb div malen Lo zijn set gehoord en toen weer thuis gekomen geluisterd naar eigen set zit ( toen sa11 en pm15 ) toch wel een heel groot verschil waar je u tegen zegt ,en ik vondt men eigen set al zo goed toen  :yes:

joep

Citaat van: WimPeu op september 23, 2012, 11:37:40
Jij verkeerd volgens mij ook wel redelijk vaak in dat soort '' hogere''  kringen als ik jouw relatie's zo bekijk.. :angel:

Ik selecteer mijn vrienden dan ook op mate waarop zij hun drank binnen kunnen houden.  :-D

WimPeu

Citaat van: joep op september 23, 2012, 12:10:01
Ik selecteer mijn vrienden dan ook op mate waarop zij hun drank binnen kunnen houden.  :-D

Ik selecteer ze meer op de hoeveelheid drank ze doorgaans in huis hebben...welk soort maakt me dan niet uit.. :-P
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

SB_Marantz

Citaat van: joep op september 23, 2012, 12:10:01
Ik selecteer mijn vrienden dan ook op mate waarop zij hun drank binnen kunnen houden.  :-D


Heb je wat pizza's met de frieten er nog rechtop in weg moeten werken dan?  :schater:
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

xander32

Citaat van: joep op september 23, 2012, 11:33:29
Crises als we het over dure sets hebben? Laat me niet lachten.
Er zijn dit jaar meer Mercedes, BMW's Accuphases en Brystons verkocht als vorig jaar. (kwam gisteren ter sprake in een gesprek dat ik had met de importeurs van Accuphase en Bryston) Deze merken plussen allemaal. Hoe duurder het merk hoe minder last je hebt van de crisis. Nee Wim crisis is iets voor ons niet voor mensen wiens grootste probleem de kleur van de nieuwe Bentley is.
... de kloof tussen rijk en arm wordt steeds groter, steeds meer zichtbaar. Wanneer je jou dan (voornamelijk) begeeft in het "rijke" millieu zal een economische crisis idd. voor jou niet snel zichtbaar zijn :wink:.

erik62

Citaat van: Marantz 81 op september 23, 2012, 11:39:12
Ja je kunt ze ook wel verglijken maar echt logisch is het niet gezien het prijverschil , ik heb div malen Lo zijn set gehoord en toen weer thuis gekomen geluisterd naar eigen set zit ( toen sa11 en pm15 ) toch wel een heel groot verschil waar je u tegen zegt ,en ik vondt men eigen set al zo goed toen  :yes:

en dan weet ik niet of dat ligt aan de gebruikte versterker.......Heb zelf de ervaring dat hier het grootste verschil in zat.

joep

Citaat van: WimPeu op september 21, 2012, 09:10:03
Joep...kom er maar in.


O.k., al vaker neergeschreven. Volgens mijn ervaring is het verschil tussen een SA15s1 en een SA11s1 erg klein. Tussen de SA15s1 en SA11s2 enorm. En met de SA15s2 heb ik geen ervaring maar ik zou alleen al uitgaande van de spinner die erin zit en zeker de extra aansluitmogelijkheden voor de SA-15s2 gaan boven de SA-15s1 of SA-11s1.

mountainbiker

Citaat van: WimPeu op september 23, 2012, 11:25:17
Mag je aannemen misschien maar 1+1 is niet altijd 2. kijk maar eens naar dikke BMW''s ed in straten met kleine tussen woningen of flats. Dure dingen kopen en groot wonen gaat heel vaak niet samen. Maar waar praten we over. Sets van €50000,- of meer? Het is crisses jongens.
Er is hier een parkeer en verkeersprobleem vanwege de leasebakken, oldtimers,quads en dure motors .Waar ik woon is notabene het laagste segment van de sociale huur :oops:.O ja en niks geen zwart bijklussende werklozen,tokkievolk en wao'ers en dergelijke maar allemaal goede banen/tweeverdieners met minimaal 2 keer modaal die verschrikkelijk scheef wonen!! Daar word natuurlijk nooit over gepraat en gestigmatiseerd in discussieprogramma's op de tv :no:.
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1

mountainbiker

#43
Citaat van: joep op september 23, 2012, 11:33:29
Crises als we het over dure sets hebben? Laat me niet lachten.
Er zijn dit jaar meer Mercedes, BMW's Accuphases en Brystons verkocht als vorig jaar. (kwam gisteren ter sprake in een gesprek dat ik had met de importeurs van Accuphase en Bryston) Deze merken plussen allemaal. Hoe duurder het merk hoe minder last je hebt van de crisis. Nee Wim crisis is iets voor ons niet voor mensen wiens grootste probleem de kleur van de nieuwe Bentley is.
Of ze kunnen niet 4 maar 3 keer per jaar op vakantie en kunnen maar 2 keer per week uit eten inplaatst van 3 keer.Ik ken ze bij bosjes dat volk!! En een wintersport in Zuid Duitsland is een "budgetvakantie" omdat ze anders altijd naar Gstaad in Zwitserland gingen.
Heb trouwens ook vaak het idee dat ze niet genieten van de vakantie en van het uit eten gaan!! Zal ook vast wel het geval zijn met dure apparatuur!! Lekker showen en pronken!!
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1

mountainbiker

Ik weet het off topic maar moest het even kwijt sorry redface.
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1