Audio streamer/Multi media streamer

Gestart door KayaRahnee, augustus 18, 2012, 12:14:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

KayaRahnee

#75
Citaat van: HansBeekhuyzen op oktober 08, 2012, 19:04:48
Zorg in ieder geval wel voor een pc die snel genoeg is om de Squeeze server te draaien. Zeker als je een paar honderd cd's hebt.


Hier ligt de basis van het idee om naar streaming audio te gaan, even uitleggen.........
De afgelopen 10 jaar heb ik 3 overstromingen meegemaakt.......de eerste keer 80 cm water/smurrie in huis, de twee volgende keren 40 cm..........een groot deel van mijn cd collectie (gelukkig niet heeeeeel erg uitgebreid) was stuk/zoek (kapotgetrapt, ontvreemd, enz...) alsook mijn installatie was "verdronken".
Intussen ben ik verhuisd en zijn er al wat "muziekmakers" her aangekocht.
Vele vrienden bieden mij hun cd collectie aan om "op te slaan" vandaar....
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

HansBeekhuyzen

Citaat van: KayaRahnee op oktober 08, 2012, 22:59:35

Hier ligt de basis van het idee om naar streaming audio te gaan, even uitleggen.........
De afgelopen 10 jaar heb ik 3 overstromingen meegemaakt.......de eerste keer 80 cm water/smurrie in huis, de twee volgende keren 40 cm..........een groot deel van mijn cd collectie (gelukkig niet heeeeeel erg uitgebreid) was stuk/zoek (kapotgetrapt, ontvreemd enz...) alsook mijn installatie was "verdronken".
Intussen ben ik verhuisd en zijn er al wat "muziekmakers" her aangekocht.
Vele vrienden bieden mij hun cd collectie aan om "op te slaan" vandaar....
mmmm, dus zo komt streaming aan zijn naam :schater:
Hans Beekhuyzen
theHBproject

KayaRahnee

Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

pietjepc

PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

Zoldar

bij mij ook zo iets. 2 keer in korte tijd mijn auto gestolen met in totaal zo'n 100 CD"s. weg collectie pink floyd/marillion
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

janlemmens

Citaat van: Robino op augustus 22, 2012, 23:13:14
Precies, met dat rippen zit ik dus ook. Ik heb geen zin om mijn 500 cd's te rippen. Uitbesteden is kostbaar. Die dealer beweerde trouwens dat voor de kwaliteit het trouwens secuurder komt kijken dan menigeen denkt en je thuis op je pc niet de ripkwaliteit krijgt als een professioneel bedrijf met topapparatuur (voor wat het waard is).

Maar daarom lijkt mij zo'n Olive 03HD ook zo'n interessant apparaat. Die ript alles zelf naar de harde schijf.
Met EAC (is gewoon te downloaden) krijg je hele goed rips. Het blijft wel veel werk, rippen per cd duurt toch wel zo'n twintig minuten, maar ach de winter komt er aan.

Jeroen

Ik gebruik db poweramp voor het opslaan van de muziek op de computer en het duurt ongeveer zo'n 5 minuten per cd, soms duurt het langer maar dat heeft vaak te maken dat ik dan verder zit van de computer.
Met db poweramp krijg je ook een goede kopie van het origineel en je kan kiezen welk formaat je wilt opslaan, het enige nadeel is dat geen gratis programma is maar de prijs valt met 32euro wel mee.
Yamaha RX-A1010, Naim Supernait, Naim hicap DR, Naim ND5XS, Oppo bdp-103 darbee edition, Linn Majik 140, Linn Majik 112 & 10x linn unik , B&W db3d, jvc DLA-X5900WE, Lehmann Black Cube, Rega RP40, i-qube V2 / dragonfly red een AT ATH-A7 hoofdtelefoon.

KayaRahnee

Citaat van: Jeroen op oktober 10, 2012, 14:16:01
Ik gebruik db poweramp voor het opslaan van de muziek op de computer en het duurt ongeveer zo'n 5 minuten per cd, soms duurt het langer maar dat heeft vaak te maken dat ik dan verder zit van de computer.
Met db poweramp krijg je ook een goede kopie van het origineel en je kan kiezen welk formaat je wilt opslaan, het enige nadeel is dat geen gratis programma is maar de prijs valt met 32euro wel mee.

Dit las ik op een  burenforum:

DBPoweramp is inderdaad een heel goed programma en relatief eenvoudig te gebruiken. En je hoeft zelf geen artiest - album structuur te maken, dat doet het programma zelf. Waarom je inderdaad zowel in WAV en Flac zou rippen is mij ook niet geheel duidelijk...

Je kan het programma trouwens gedurende een bepaalde trial-periode gratis gebruiken, of zelfs gratis blijven gebruiken in een enigszins beperkte vorm.


Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

JohnWx

Citaat van: KayaRahnee op oktober 10, 2012, 15:22:06
Dit las ik op een  burenforum:

DBPoweramp is inderdaad een heel goed programma en relatief eenvoudig te gebruiken. En je hoeft zelf geen artiest - album structuur te maken, dat doet het programma zelf. Waarom je inderdaad zowel in WAV en Flac zou rippen is mij ook niet geheel duidelijk...

Je kan het programma trouwens gedurende een bepaalde trial-periode gratis gebruiken, of zelfs gratis blijven gebruiken in een enigszins beperkte vorm.

Welke buren groene blauwe of oranje
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

KayaRahnee

Citaat van: John Wx op oktober 10, 2012, 15:49:24
Welke buren groene blauwe of oranje

Die oranje mennekes en maskes van het HTForum.
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Audiotic

Citaat van: HansBeekhuyzen op oktober 08, 2012, 19:04:48
Zorg in ieder geval wel voor een pc die snel genoeg is om de Squeeze server te draaien. Zeker als je een paar honderd cd's hebt.
Een 2e hands MacMini (mijn eerste keus) is snel zat. Mijne beheert duizenden CD's. zorg vooral voor genoeg RAM....
Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

Audiotic

Citaat van: Robino op augustus 22, 2012, 23:13:14
Precies, met dat rippen zit ik dus ook. Ik heb geen zin om mijn 500 cd's te rippen. Uitbesteden is kostbaar. Die dealer beweerde trouwens dat voor de kwaliteit het trouwens secuurder komt kijken dan menigeen denkt en je thuis op je pc niet de ripkwaliteit krijgt als een professioneel bedrijf met topapparatuur (voor wat het waard is).

Maar daarom lijkt mij zo'n Olive 03HD ook zo'n interessant apparaat. Die ript alles zelf naar de harde schijf.
Dat rippen gaat best snel hoor! Als het muziek is die ik niet heb, wil ik het wel voor je doen hoor! Vermits... :-)
Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

Audiotic

Enne, thuisrips zijn minstens even goed als professionele, het is onzin dat die dat beter doen. Ik zou zeggen -in tegendeel!
Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

KayaRahnee

#88
Deze namiddag ontdekte ik per toeval dat de distributeur van Eastern Electric voor de BeNeLux op nauwelijks 30 km van mijn woonplaats gevestigd is.
Misschien wel een idee om eens een afspraak te maken voor de Eastern Electric Minimax DAC te gaan beluisteren en intussen ook wat "stream bijscholing"  te gaan volgen.
Mailtje verzonden en een mooi antwoord gekregen, hier enkele citaten van het antwoord:

Beste, Natuurlijk mag je langskomen om de dac te beluisteren.
Ik heb de toestellen van EE steeds beschikbaar.
Je mag de DAC ook in je eigen omgeving beluisteren. Indien gewenst wordt de dac via courier toegezonde ter test voor 7 dagen.
Indien je deze dus niet goed vindt mag je mij het toestel terugbezorgen en je krijgt je geld terug.

Misschien wel gevaarlijk voor mijn geldbeurs ..........maar ik zal eerstdaags een afspraak maken.
Zijn er hier mensen die deze DAC hebben beluisterd/beoordeelt?
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

KayaRahnee

#89
Citaat van: KayaRahnee op oktober 13, 2012, 20:24:00
Deze namiddag ontdekte ik per toeval dat de distributeur van Eastern Electric voor de BeNeLux op nauwelijks 30 km van mijn woonplaats gevestigd is.
Misschien wel een idee om eens een afspraak te maken voor de Eastern Electric Minimax DAC te gaan beluisteren en intussen ook wat "stream bijscholing"  te gaan volgen.
Zijn er hier mensen die deze DAC hebben beluisterd/beoordeelt?

De Eastern Electric Minimax DAC is hier precies vrij onbekend ........ ik dacht nochtans dat het een gekend "specialeke" was met een buisje erin zoals de Music Hall 25.3 DAC ook heeft.
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.