Audio streamer/Multi media streamer

Gestart door KayaRahnee, augustus 18, 2012, 12:14:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Niber

Citaat van: KayaRahnee op oktober 22, 2012, 17:52:57
Aan de reacties te zien zijn er hier precies maar weinig SBT bezitters te vinden op het forum......maar uiteindelijk heb ik de SBT toch aan de praat gekregen ....... enfin ik zie hier toch een scherm waar wat "beeld" op komt.
Omdat wireless hier nog niet kan en naar horen zeggen niet altijd goed functioneert, gekozen om via ethernet "kabelconnectie"  de touch aan te sluiten op de router.
Bepaalde instellingen staan blijkbaar nog niet goed ingesteld, zo kan ik de SBT voorlopig niet uitzetten ........... hij blijft in "stand by" onder de vorm van een datum en wekker functie.
Enkele vragen:
Zijn er instellingen die eerder aan of af te raden zijn?
Welke betere voeding kan worden aangeraden (zowel zelfbouw als kant en klaar)
Zijn er andere aandachtspunten in het gebruik van bepaalde kabels of zijn "standaard" uitvoeringen voldoende?

Mooi dat je beeld hebt, maar heb je ook geluid?

De datum en tijd kun je uitzetten in de instellingen --> Display --> Schermbeveiligers (Wanneer uit).

Voeding en kabels heb ik geen verstand van.

Succes!!
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

211

Citaat van: KayaRahnee op oktober 22, 2012, 17:52:57
Aan de reacties te zien zijn er hier precies maar weinig SBT bezitters te vinden op het forum......maar uiteindelijk heb ik de SBT toch aan de praat gekregen ....... enfin ik zie hier toch een scherm waar wat "beeld" op komt.
Omdat wireless hier nog niet kan en naar horen zeggen niet altijd goed functioneert, gekozen om via ethernet "kabelconnectie"  de touch aan te sluiten op de router.
Bepaalde instellingen staan blijkbaar nog niet goed ingesteld, zo kan ik de SBT voorlopig niet uitzetten ........... hij blijft in "stand by" onder de vorm van een datum en wekker functie.
Enkele vragen:
Zijn er instellingen die eerder aan of af te raden zijn?
Welke betere voeding kan worden aangeraden (zowel zelfbouw als kant en klaar)
Zijn er andere aandachtspunten in het gebruik van bepaalde kabels of zijn "standaard" uitvoeringen voldoende?
Hoi,

Die uitdaging wil ik wel aan .. ;-)

1) De SBT is prima stand-alone te gebruiken. Koptelefoon er in en je muziek op een USB-stick
of een USB disk, aansluiten en draaien maar...!! Daar heb je verder geen software, netwerk of internet voor nodig

2) Heb je (bedraad) internet ? dan kan je ook al je internet radio gebruiken... Dan zijn we al redelijk compleet toch ? En je eigen muziek en radio...

3) Wil je je eigen muziek persé van je PC of een NAS draaien, dan heb je inderdaad "Logitec Mediaserver"op je pc nodig en een connectie tussen je PC en je SBT

Ik zou zeggen : begin lekker met je muziek op een USB stick....
Zolang je maar geniet....

KayaRahnee

Citaat van: Niber op oktober 22, 2012, 19:51:43
De datum en tijd kun je uitzetten in de instellingen --> Display --> Schermbeveiligers (Wanneer uit).
Succes!!

Wanneer ik dat volg krijg ik keuzemenu voor Analoge of digitale klok ----> en blijft deze in "stand by" onder de vorm van een datum en wekker functie.


Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

KayaRahnee

Citaat van: KayaRahnee op oktober 22, 2012, 20:19:41
Wanneer ik dat volg krijg ik keuzemenu voor Analoge of digitale klok ----> en blijft deze in "stand by" onder de vorm van een datum en wekker functie.

Had niet ver genoeg gekeken mijn schuld dus......gekozen voor "scherm uit" en oke.
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

KayaRahnee

#110
Gisteren even de hoofdtelefoon ingeplugd en de internetradio gaf toch thuis.....dus dat lijkt in orde.

Voor het rippen ga ik nog op zoek naar een "coach" die me de kneepjes van het rippen wil komen aanleren zodat ik meteen een goede start kan maken.
Als er iemand zich geroepen voelt hoor ik het graag.

Vraagje:
Welke betere voeding kan worden aangeraden voor de SqueezeBoxTouch (zowel zelfbouw als kant en klaar).
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

KayaRahnee


Ondanks de stilte op dit topic blijf ik proberen info te verzamelen.
Wat ik nu weer wil weten...............
Kan ik maar beter, voor ik ga beginnen met CDtjes te rippen, meteen een NAS aankopen of wacht ik ook hiermee.
Ik zie dat er heel wat te koop staan op verschillende tweedehands verkoopsites (misschien meer mogelijkheden voor budget van 150-200 euro).
Waarop moet men zoal kijken bij aankoop van een NAS ?
Welke worden door jullie zoal gebruikt/aangeraden?
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Tuinpad

Zelf heb ik de Synology 209 ll, Zeer goede software ondersteuning en helpdesk.
Handig voor je pc's back up, films en muziek streaming.
Als je dit een keer gewend bent wil je niets anders meer :-)

WimPeu

Naar mijn mening wil je veel te veel in 1 keer. Voor het eerst streamen waar je niet bepaald bekent mee bent en dan meteen een NAS, voeding aanpassen. Als je nu eerst gewoon de SBT aan de draai maakt en een paar CD ript met bv de Windows Media Player die in een map op je PC/Laptop zet. Daarna stapsgewijs kijken hoe je verder wilt. Ik draai al jaren zonder NAS, dure voeding ed. Is echt niet nodig om een goed resultaat te krijgen.

1- Paar CD's rippen en in een map zetten. Deze map delen. Ga met de muis op de map rechter muisknop en delen (iedereen).
2 - Squeezeserver op je PC instaleren, daarin de gedeelde muziekmap instellen.
3 - In de SBT kiezen voor bedraad of draadloos netwerk. Dan ziet de SBT jouw gedeelde map en spelen maar. Meer is het echt niet.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

KayaRahnee

Citaat van: WimPeu op oktober 27, 2012, 20:13:29
Naar mijn mening wil je veel te veel in 1 keer. Voor het eerst streamen waar je niet bepaald bekent mee bent en dan meteen een NAS, voeding aanpassen. Als je nu eerst gewoon de SBT aan de draai maakt en een paar CD ript met bv de Windows Media Player die in een map op je PC/Laptop zet. Daarna stapsgewijs kijken hoe je verder wilt. Ik draai al jaren zonder NAS, dure voeding ed. Is echt niet nodig om een goed resultaat te krijgen.
1- Paar CD's rippen en in een map zetten. Deze map delen. Ga met de muis op de map rechter muisknop en delen (iedereen).
2 - Squeezeserver op je PC instaleren, daarin de gedeelde muziekmap instellen.
3 - In de SBT kiezen voor bedraad of draadloos netwerk. Dan ziet de SBT jouw gedeelde map en spelen maar. Meer is het echt niet.

Wim,
Misschien komt het voor je over alsof ik veel te veel wil in 1 keer maar ik kan je gerust stellen dat het zo niet is.
Ik zit gewoon met veel vragen en deze plaats ik dan ook op het forum om jullie meningen te aanhoren, met al jullie antwoorden die vanuit jullie ervaring en kennis worden gegeven ga ik dan ook rekening houden en besluiten trekken.
Nu is het zo dat ik ook heb (na)gedacht over de aankoop van voeding maar na advies gaat dat niet door ......
zelfde verhaal over iPod ....... informeren, analyseren, besluiten.......resultaat: momenteel overbodig, dus deze komt er ook niet.
Dan wat betreft een NAS, ook daar zit ik nu in de 'informatiefase".
Hier zit het volgende verhaal achter:
Een paar jaar geleden ben ik door 3 overstromingen bijna heel mijn hebben en houden kwijtgeraakt, inclusief stereo installatie en CDtjes.
Van vrienden mag ik CDtjes lenen om te rippen ....... daar wil ik natuurlijk gebruik van maken maar ik heb geen zin om die CDtjes te rippen om misschien achteraf nog eens te moeten over te zetten op een NAS, vandaar het idee voor aankoop van een NAS. Dus ook hier informeren ........ enz.
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Sebastiaan88

Weet niet of e nog meer Apple spul hebt, zoals MacBook etc, maar hier maken die apparaten ook allemaal TimeMachine backups op de NAS. Misschien ook een ding om rekening mee te houden ;)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Marantz 4300 die nog gereviseerd moet worden. Pioneer VSX-921-k + HKTS 11bq
Mercedes-Benz 300D 1982

xander32

Vanmiddag ff de handleiding rustig doorgelezen van de SBT en dat ding eens aangezet en door diens menu gewandeld; vooralsnog lijkt het behoorlijk plug & play.

Wanneer de toslink en Ipad er zijn kan ik de SBT eindelijk gaan installeren. Dan ff een telefoontje naar KPN om Spotify te activeren en klaar is Kees Xander :roll:.

Ik mag hopen dat het daadwerkelijk gaat zoals hierboven beschreven :-D.


KayaRahnee

Citaat van: xander32 op oktober 28, 2012, 18:55:50
Vanmiddag ff de handleiding rustig doorgelezen van de SBT en dat ding eens aangezet en door diens menu gewandeld; vooralsnog lijkt het behoorlijk plug & play.
Wanneer de toslink en Ipad er zijn kan ik de SBT eindelijk gaan installeren. Dan ff een telefoontje naar KPN om Spotify te activeren en klaar is Kees Xander :roll:.
Ik mag hopen dat het daadwerkelijk gaat zoals hierboven beschreven :-D.
Voor zover ik het kan controleren werkt de SBT van mij ook wel maar ik ben er zelf helemaal nog niet klaar mee.
Heb intussen een onderhoud gehad met iemand die me hier het één en ander wil komen uitleggen, op termijn zal deze persoon trachten langs te komen, dat zal alles direct wat duidelijker maken vermoed ik.
Ik zal me in ieder geval een beter beeld kunnen vormen hoe het allemaal in z'n werk gaat als ik het echt zal kunnen zien, volgens mij gaat er niks boven een "praktische demonstratie".
Ik zie het wel, heb tijd, niks is dringend.
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

KayaRahnee

Citaat van: KayaRahnee op oktober 27, 2012, 21:02:50
Wim,
Misschien komt het voor je over alsof ik veel te veel wil in 1 keer maar ik kan je gerust stellen dat het zo niet is.
Ik zit gewoon met veel vragen en deze plaats ik dan ook op het forum om jullie meningen te aanhoren, met al jullie antwoorden die vanuit jullie ervaring en kennis worden gegeven ga ik dan ook rekening houden en besluiten trekken.
Nu is het zo dat ik ook heb (na)gedacht over de aankoop van voeding maar na advies gaat dat niet door ......
zelfde verhaal over iPod ....... informeren, analyseren, besluiten.......resultaat: momenteel overbodig, dus deze komt er ook niet.
Dan wat betreft een NAS, ook daar zit ik nu in de 'informatiefase".
Hier zit het volgende verhaal achter:
Een paar jaar geleden ben ik door 3 overstromingen bijna heel mijn hebben en houden kwijtgeraakt, inclusief stereo installatie en CDtjes.
Van vrienden mag ik CDtjes lenen om te rippen ....... daar wil ik natuurlijk gebruik van maken maar ik heb geen zin om die CDtjes te rippen om misschien achteraf nog eens te moeten over te zetten op een NAS, vandaar het idee voor aankoop van een NAS. Dus ook hier informeren ........ enz.

Hier wil ik nog even volgende aan toevoegen:
Terwijl ik hier aan de PC zit hoor ik dat ding (een al wat ouder exemplaar) serieuze geluidjes maken, wat soms wat vervelend is.
Dat is trouwens één van de reden waarvoor ik aan een NAS zit te denken.
Ik vraag me af of een NAS ook zo'n "zoemgeluid"  maakt of mag ik verwachten dat deze "geruisloos" zijn?
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

WimPeu

Een NAS is doorgaans ook niet stil. Wordt meestal dan ook in de meterkast oid geplaatst. .
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES