Citaat van: WimPeu op oktober 27, 2012, 20:13:29
Naar mijn mening wil je veel te veel in 1 keer. Voor het eerst streamen waar je niet bepaald bekent mee bent en dan meteen een NAS, voeding aanpassen. Als je nu eerst gewoon de SBT aan de draai maakt en een paar CD ript met bv de Windows Media Player die in een map op je PC/Laptop zet. Daarna stapsgewijs kijken hoe je verder wilt. Ik draai al jaren zonder NAS, dure voeding ed. Is echt niet nodig om een goed resultaat te krijgen.
1- Paar CD's rippen en in een map zetten. Deze map delen. Ga met de muis op de map rechter muisknop en delen (iedereen).
2 - Squeezeserver op je PC instaleren, daarin de gedeelde muziekmap instellen.
3 - In de SBT kiezen voor bedraad of draadloos netwerk. Dan ziet de SBT jouw gedeelde map en spelen maar. Meer is het echt niet.
Wim,
Misschien komt het voor je over alsof ik veel te veel wil in 1 keer maar ik kan je gerust stellen dat het zo niet is.
Ik zit gewoon met veel vragen en deze plaats ik dan ook op het forum om jullie meningen te aanhoren, met al jullie antwoorden die vanuit jullie ervaring en kennis worden gegeven ga ik dan ook rekening houden en besluiten trekken.
Nu is het zo dat ik ook heb (na)gedacht over de aankoop van voeding maar na advies gaat dat niet door ......
zelfde verhaal over iPod ....... informeren, analyseren, besluiten.......resultaat: momenteel overbodig, dus deze komt er ook niet.
Dan wat betreft een NAS, ook daar zit ik nu in de 'informatiefase".
Hier zit het volgende verhaal achter:
Een paar jaar geleden ben ik door 3 overstromingen bijna heel mijn hebben en houden kwijtgeraakt, inclusief stereo installatie en CDtjes.
Van vrienden mag ik CDtjes lenen om te rippen ....... daar wil ik natuurlijk gebruik van maken maar ik heb geen zin om die CDtjes te rippen om misschien achteraf nog eens te moeten over te zetten op een NAS, vandaar het idee voor aankoop van een NAS. Dus ook hier informeren ........ enz.