Audio streamer/Multi media streamer

Gestart door KayaRahnee, augustus 18, 2012, 12:14:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Frederik


Sebastiaan88

#91
Ik heb zelf een Synology DS212 server, met daarin 6TB opslag.

http://www.synology.com/products/product.php?product_name=DS212&lang=nld

Erg prettige, en vooral makkelijk server, met héél veel opties!

Op mijn versterker (Pioneer VSX921) staat een Dune HD 301 aangesloten.


http://dune-hd.com/eng/products/full_hd_media_players/9

Die alles van de server laad. De Dune HD is echt een top apparaat. Tot nu toe alles afgespeeld wat ik naar m gegooid heb (Bluray iso. m2ts, VOB etc etc. FLAC WAV you name it). Enige bug (is bekend bij ze) is dat sommige MKVs niet goed True HD afspelen (alle DTS HD versies werken tot nu toe wel). EN! Hij stuurd dit allemaal naar je versterker ongecodeerd, je kan de Dune ook instellen om wel al te decoden, maarja dan gaan onze mooie lampjes niet aan ;)

Ik zou ellen lang over beide apparaten kunnen praten...

Verder heb ik in mijn Mac een blu-ray speler/brander waarmee ik alle Blurays omzet naar .mkv (MakeMKV is top) en andere DVDs

En yaDIS om de hele boel te indexeren
Marantz 4300 die nog gereviseerd moet worden. Pioneer VSX-921-k + HKTS 11bq
Mercedes-Benz 300D 1982

KayaRahnee

#92
Citaat van: Frederik op oktober 19, 2012, 20:53:11
Zie over de Logitech Squeezebox ook volgend topic: http://marantzforum.nl/forum/index.php/topic,9520.0.html

Vandaag is er een plotse onverwachte wending gekomen wat betreft de keuze die ik zou maken in mijn eerste stappen van het "streamgebeuren".
Een paar weken geleden, toen ik nog niet wist welk systeem het zou gaan worden, puur uit nieuwsgierigheid een "gek" bod gedaan op een Logitech Squeezebox Touch.......echter zonder succes......toestel was reeds gereserveerd en mijn bod werd trouwens geweigerd wat ik zelf niet abnormaal vond.
Ruim een week later kreeg ik een mailtje van dezelfde verkoper dat de vorige koper niet was komen opdagen en hij deed me een voorstel: 180 euro en de Touch zou van mij zijn........mijn tegenvoorstel dat ik had gedaan werd uiteindelijk tot mijn grote verbazing aanvaard ik ben juist de Logitech gaan ophalen.....toestel als nieuw, plastic zit er nog rond, 1 keer gebruikt om te proberen volgens verkoper.
Alles zit erop en eraan, voor 160 euro......goede koop gedaan denk/hoop ik.

Aansluiten kan voorlopig nog niet vanwege werken aan mijn huis die niet vorderen.
Na heel lang wachten is men hier eindelijk begonnen met het plaatsen van nieuwe ramen
en deuren, dit is echter een complete ramp geworden........ramen stuk, deuren gaan niet op slot, glas past niet enz.....Belgische firma (Yprado) die hun ramen laten maken in Roemenië.....echt triestig.
Dit duurt nu al meer dan 6 weken......................om moedeloos van te worden.

Maar jullie zullen begrijpen dat ik wel sta te popelen om toch al wat bezig te kunnen zijn met mijn nieuw "speeltje".......kan ik al iets proberen te installeren?... of wacht ik toch beter tot de hele set kan worden aangesloten (wat nog wel een hele tijd zou kunnen gaan duren).
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

pekelvlees

Citaat van: Sebastiaan88 op oktober 20, 2012, 13:30:41
Ik heb zelf een Synology DS212 server, met daarin 6TB opslag.

http://www.synology.com/products/product.php?product_name=DS212&lang=nld

Erg prettige, en vooral makkelijk server, met héél veel opties!

Op mijn versterker (Pioneer VSX921) staat een Dune HD 301 aangesloten.


http://dune-hd.com/eng/products/full_hd_media_players/9

Die alles van de server laad. De Dune HD is echt een top apparaat. Tot nu toe alles afgespeeld wat ik naar m gegooid heb (Bluray iso. m2ts, VOB etc etc. FLAC WAV you name it). Enige bug (is bekend bij ze) is dat sommige MKVs niet goed True HD afspelen (alle DTS HD versies werken tot nu toe wel). EN! Hij stuurd dit allemaal naar je versterker ongecodeerd, je kan de Dune ook instellen om wel al te decoden, maarja dan gaan onze mooie lampjes niet aan ;)

Ik zou ellen lang over beide apparaten kunnen praten...

Verder heb ik in mijn Mac een blu-ray speler/brander waarmee ik alle Blurays omzet naar .mkv (MakeMKV is top) en andere DVDs

En yaDIS om de hele boel te indexeren

Mooi apperaat die Dune,Zit zelf tetwijfelen om een Dune Hd 301W aanteschaffen.
Gebruik jij 'm ook met interne harddisk ?
Is wel het overwegen waard.....
Marantz PM7000N | Marantz UD7007 | Thorens TD-160 MKII (Nagaoka MP-150) | Pro-ject Tubebox S2 | Q Acoustics 3030i

xander32

Citaat van: KayaRahnee op oktober 20, 2012, 18:20:44
Vandaag is er een plotse onverwachte wending gekomen wat betreft de keuze die ik zou maken in mijn eerste stappen van het "streamgebeuren".
Een paar weken geleden, toen ik nog niet wist welk systeem het zou gaan worden, puur uit nieuwsgierigheid een "gek" bod gedaan op een Logitech Squeezebox Touch.......echter zonder succes......toestel was reeds gereserveerd en mijn bod werd trouwens geweigerd wat ik zelf niet abnormaal vond.
Ruim een week later kreeg ik een mailtje van dezelfde verkoper dat de vorige koper niet was komen opdagen en hij deed me een voorstel: 180 euro en de Touch zou van mij zijn........mijn tegenvoorstel dat ik had gedaan werd uiteindelijk tot mijn grote verbazing aanvaard ik ben juist de Logitech gaan ophalen.....toestel als nieuw, plastic zit er nog rond, 1 keer gebruikt om te proberen volgens verkoper.
Alles zit erop en eraan, voor 160 euro......goede koop gedaan denk/hoop ik.

Aansluiten kan voorlopig nog niet vanwege werken aan mijn huis die niet vorderen.
Na heel lang wachten is men hier eindelijk begonnen met het plaatsen van nieuwe ramen
en deuren, dit is echter een complete ramp geworden........ramen stuk, deuren gaan niet op slot, glas past niet enz.....Belgische firma (Yprado) die hun ramen laten maken in Roemenië.....echt triestig.
Dit duurt nu al meer dan 6 weken......................om moedeloos van te worden.

Maar jullie zullen begrijpen dat ik wel sta te popelen om toch al wat bezig te kunnen zijn met mijn nieuw "speeltje".......kan ik al iets proberen te installeren?... of wacht ik toch beter tot de hele set kan worden aangesloten (wat nog wel een hele tijd zou kunnen gaan duren).
Gefeli, ik had ook geboden op deze SBT van ene Mark :-).

KayaRahnee

Citaat van: xander32 op oktober 21, 2012, 18:39:29
Gefeli, ik had ook geboden op deze SBT van ene Mark :-).

Daar heb ik idd. ook op geboden maar is het uiteindelijk niet geworden (moest ik laten ophalen door een kennis en hem vervolgens daar dan zelf weer gaan halen, kortom allemaal te omslachtig).
Deze http://www.2dehands.be/audio-video-tv/audio-apparatuur/mp3-speler-ipod/logitech-squuezebox-touch-133057703.html?utm_content=0&utm_campaign=link_advertentie&utm_source=ad_reactie&utm_term=0&utm_medium=email is het uiteindelijk wel geworden.
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

KayaRahnee

#96
Citaat van: KayaRahnee op oktober 20, 2012, 18:20:44
Maar jullie zullen begrijpen dat ik wel sta te popelen om toch al wat bezig te kunnen zijn met mijn nieuw "speeltje".......kan ik al iets proberen te installeren?... of wacht ik toch beter tot de hele set kan worden aangesloten (wat nog wel een hele tijd zou kunnen gaan duren).

Ondertussen heb ik een poging ondernomen om deze http://www.mysqueezebox.com/download te downloaden.
Enerzijds heb ik nu een snelkoppeling op mijn bureaublad dat " Logitech media server configuratiescherm" opent en anderzijds een snelkoppeling die "mysqueezebox" opent.
Klopt dit en hoe moet het nu verder........vind het toch allemaal wel  ingewikkeld hoor.......zeker als je geen benul hebt van computertoestanden.
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

JohnWx

De SB mannen helpen je wel vanavond stream jij  :-D

succes
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

KayaRahnee

#98
Citaat van: John Wx op oktober 21, 2012, 19:02:13
De SB mannen helpen je wel vanavond stream jij  :-D
succes
Bedankt John voor de bemoedigende woorden.
Maar dan gaan ze veel geduld en inlevingsvermogen t.o.v. een dommerik moeten hebben..........geloof me ik snap er echt niks van, het is zo erg dat ik het soms nauwelijks aandurf om mijn vragen hier en elders te stellen.
Ik denk dat ik best, op termijn, probeer om iemand naar hier te vragen om alles in orde te krijgen......

Echt streamen zal nog niet gaan:
Aansluiten installatie kan voorlopig nog niet vanwege werken aan mijn huis die niet vorderen.
Na heel lang wachten is men hier eindelijk begonnen met het plaatsen van nieuwe ramen
en deuren, dit is echter een complete ramp geworden........ramen stuk, deuren gaan niet op slot, glas past niet enz.....Belgische firma (Yprado) die hun ramen laten maken in Roemenië.....echt triestig. Maar dit had ik al wel eens vermeld dacht ik.
Dit duurt nu al meer dan 6 weken......................om moedeloos van te worden.

Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Sebastiaan88

Citaat van: pekelvlees op oktober 21, 2012, 18:17:31
Mooi apperaat die Dune,Zit zelf tetwijfelen om een Dune Hd 301W aanteschaffen.
Gebruik jij 'm ook met interne harddisk ?
Is wel het overwegen waard.....

Hoi Pekelvlees

Ja ik heb er mijn oude PS3 disk ingedaan van 60GB, en daarop exporteer ik alles van yaDIS bibliotheek systeem (dit laad net iets sneller als vanaf de nas), en als we op vakantie gaan dan kan ik er paar films/series opzetten en neem ik het kastje alleen mee :) Ik had hem achteraf misschien toch ook met WIFI kunnen nemen zodat ik niet aan kabel gebonden ben als ik hem op een andere TV tijdelijk wil aansluiten (zomers buiten etc)

Maar ben zeer tevreden, op TrueHD na dan daar word aangewerkt. Maar het kastje is retesnel ik speel zo BDMV folders of ISOs af van 50GB :D
Marantz 4300 die nog gereviseerd moet worden. Pioneer VSX-921-k + HKTS 11bq
Mercedes-Benz 300D 1982

xander32

Citaat van: KayaRahnee op oktober 21, 2012, 19:21:46
Bedankt John voor de bemoedigende woorden.
Maar dan gaan ze veel geduld en inlevingsvermogen t.o.v. een dommerik moeten hebben..........geloof me ik snap er echt niks van, het is zo erg dat ik het soms nauwelijks aandurf om mijn vragen hier en elders te stellen.
Ik denk dat ik best, op termijn, probeer om iemand naar hier te vragen om alles in orde te krijgen......

Echt streamen zal nog niet gaan:
Aansluiten installatie kan voorlopig nog niet vanwege werken aan mijn huis die niet vorderen.
Na heel lang wachten is men hier eindelijk begonnen met het plaatsen van nieuwe ramen
en deuren, dit is echter een complete ramp geworden........ramen stuk, deuren gaan niet op slot, glas past niet enz.....Belgische firma (Yprado) die hun ramen laten maken in Roemenië.....echt triestig. Maar dit had ik al wel eens vermeld dacht ik.
Dit duurt nu al meer dan 6 weken......................om moedeloos van te worden.
Zojuist er ook 1tje gekocht ... als jij hem hebt draaien, kan je die van mij dan komen installeren  ¿ :-D

KayaRahnee

Citaat van: xander32 op oktober 21, 2012, 21:35:41
Zojuist er ook 1tje gekocht ... als jij hem hebt draaien, kan je die van mij dan komen installeren  ¿ :-D

Dat zal ik zeker graag voor je doen, en je hebt de garantie dat hij volgend jaar rond deze tijd werkende zal zijn.
Proficiat met de aankoop en geniet ervan.....zal bij jou veel sneller het geval zijn dan hier........pfff.
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Marvin

Leg hem in de magnetron, veel verder kan ik je ook niet helpen.
Hij draait dan in ieder geval wel....  :-D

pekelvlees

Zojuist een Dune HD 301w besteld.
Gelijk maar een hd (500gb) erin....

Kenikteminstebluraytjesgaanstreamen  pompom
Marantz PM7000N | Marantz UD7007 | Thorens TD-160 MKII (Nagaoka MP-150) | Pro-ject Tubebox S2 | Q Acoustics 3030i

KayaRahnee

Aan de reacties te zien zijn er hier precies maar weinig SBT bezitters te vinden op het forum......maar uiteindelijk heb ik de SBT toch aan de praat gekregen ....... enfin ik zie hier toch een scherm waar wat "beeld" op komt.
Omdat wireless hier nog niet kan en naar horen zeggen niet altijd goed functioneert, gekozen om via ethernet "kabelconnectie"  de touch aan te sluiten op de router.
Bepaalde instellingen staan blijkbaar nog niet goed ingesteld, zo kan ik de SBT voorlopig niet uitzetten ........... hij blijft in "stand by" onder de vorm van een datum en wekker functie.
Enkele vragen:
Zijn er instellingen die eerder aan of af te raden zijn?
Welke betere voeding kan worden aangeraden (zowel zelfbouw als kant en klaar)
Zijn er andere aandachtspunten in het gebruik van bepaalde kabels of zijn "standaard" uitvoeringen voldoende?
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.