Audio streamer/Multi media streamer

Gestart door KayaRahnee, augustus 18, 2012, 12:14:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

KayaRahnee

Als ik om te beginnen toch voor een Logitech Squeezebox Touch zou gaan, zou ik toch graag kunnen inschatten wat het mij uiteindelijk zal gaan kosten om "gebruiksvriendelijk" startklaar te zijn. 
Wie ervaart wat als prettig/handig het voor het bedienen van de SBT?.........of is de SBT "standaard" al makkelijk bedienbaar.
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Niber

SBT is makkelijk te bedienen. Nog makkelijker als je een app voor je telefoon/tablet download.

Qua prijs is het net wat je zelf wil...SBT kun je altijd wel ergens nieuw halen voor 200euro. Dan ben je in principe klaar.
Mocht je behoefte hebben kun je een losse dac er achter hangen (of wanneer je een digitale ingang op cd-speler of receiver hebt die gebruiken).

Dan is er nog de kwestie van waar je de geripte/gedownloade muziek wilt opslaan. Kan op externe HDD en die inpluggen (wordt naar mate de collectie wat groter gegroeid is wel langzamer) of op NAS met squeezeserver.
Squeezeserver kun je ook op computer draaien en daar van af streamen.

Om te beginnen ben je dus met 200 euro wel klaar, kun je de rest later toevoegen als je daar behoefte aan hebt.  :yes:
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

Audiotic

Citaat van: KayaRahnee op oktober 07, 2012, 11:50:17
Als ik om te beginnen toch voor een Logitech Squeezebox Touch zou gaan, zou ik toch graag kunnen inschatten wat het mij uiteindelijk zal gaan kosten om "gebruiksvriendelijk" startklaar te zijn. 
Wie ervaart wat als prettig/handig het voor het bedienen van de SBT?.........of is de SBT "standaard" al makkelijk bedienbaar.
Je mag me ook bellen morgen ofzo, dan "wandel" ik je er doorheen.
Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

KayaRahnee

#63
Omdat ik er nog steeds niet veel van begrijp, denk ik dat ik best niet teveel geld spendeer aan het onbekende wat het streamen voor mij toch nog altjd is.

Zo kom ik dan ook steeds terug op de Squeezebox touch.

Misschien waag ik best de stap tot aankoop van zo'n "ding" zodat ik "al doende" ervaar hoe het allemaal in z'n werk gaat, in plaats van allerlei verhalen te lezen waardoor ik alleen maar merk dat ik helemaal "niet mee ben" in de digitale wereld en gefrustreerd (jawel!) blijf rondzoeken.
Zodra ik eraan begin hoop ik met mijn vragen hier terecht te kunnen, ik zal jullie hulp zeker nog heeeeeel vaak nodig hebben.......
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

pekelvlees

Citaat van: KayaRahnee op oktober 07, 2012, 20:05:33
Omdat ik er nog steeds niet veel van begrijp, denk ik dat ik best niet teveel geld spendeer aan het onbekende wat het streamen voor mij toch nog altjd is.

Zo kom ik dan ook steeds terug op de Squeezebox touch.

Misschien waag ik best de stap tot aankoop van zo'n "ding" zodat ik "al doende" ervaar hoe het allemaal in z'n werk gaat, in plaats van allerlei verhalen te lezen waardoor ik alleen maar merk dat ik helemaal "niet mee ben" in de digitale wereld en gefrustreerd (jawel!) blijf rondzoeken.
Zodra ik eraan begin hoop ik met mijn vragen hier terecht te kunnen, ik zal jullie hulp zeker nog heeeeeel vaak nodig hebben.......

Ik denk persoonlijk dat op het moment dat je die Squeezebox hebt het zeer verslavend gaat werken en ook steeds minder cd's gaat spelen.......zo was het iedergeval bij mij.
Marantz PM7000N | Marantz UD7007 | Thorens TD-160 MKII (Nagaoka MP-150) | Pro-ject Tubebox S2 | Q Acoustics 3030i

KayaRahnee

#65
Citaat van: pekelvlees op oktober 07, 2012, 20:37:47
Ik denk persoonlijk dat op het moment dat je die Squeezebox hebt het zeer verslavend gaat werken en ook steeds minder cd's gaat spelen.......zo was het iedergeval bij mij.

Hopelijk is dat zo.
Ik zal in het begin al blij zijn dat ik hem aan de praat krijg en dan kan de ontdekkingstocht beginnen, de start van mijn digitaal muziekavontuur.
Aan tijd ontbreekt het me zeker niet.
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

HansBeekhuyzen

In bediening is de Squeezebox touch zeer eenvoudig maar de benodigde server software is niet ieders ding. Iemand die een beetje handig is met de computer komt er wel mee weg. Maar als je niets met computers hebt, zou ik liever nadenken over een Sonos Connec (als je een eigen versterker gebruikt) of een Connec:Amp die een aardige versterker heeft ingebouwd (ze heetten ZonePlayer 90 en 120 in het verleden, zie hier voor een test: tp://tinyurl.com/cgcdbxw). Daar is overigens ook een test van de Squeezebox Touch (http://tinyurl.com/brrp6wx) te vinden. Het Sonos systeem is wel iets duurder maar installatie zou ik mijn moeder nog toevertrouwen (en dat is een statement;-)
Hans Beekhuyzen
theHBproject

bramdg

Citaat van: KayaRahnee op oktober 07, 2012, 21:50:28
Hopelijk is dat zo.
Ik zal in het begin al blij zijn dat ik hem aan de praat krijg en dan kan de ontdekkingstocht beginnen, de start van mijn digitaal muziekavontuur.
Aan tijd ontbreekt het me zeker niet.

Hier is dat nu ook zo .... wel zalig om een hele collecties te spelen zonder pauzes :yes:  .....en nu en dan komen er wel weer onverwacht dingen naar boven waar je niet meer aan dacht.

Soms grijp ik nog wel eens terug naar een CD maar eigelijk is s momenteel ofwel SB of Vinyl  :-D

Nu juist dit wk de SB bedraad aangesloten omdat ik soms probs had met bufferprobs als ik
24Bit 96kHz (of meer) wou streamen.


Eigelijk een zalige uitvinding die streamers zonder (niets of iets) te moeten inbinden aan kwaliteitsverlies.
....allé is toch mijn ervaring.
PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

KayaRahnee

#68
Citaat van: HansBeekhuyzen op oktober 08, 2012, 11:37:08
In bediening is de Squeezebox touch zeer eenvoudig maar de benodigde server software is niet ieders ding. Iemand die een beetje handig is met de computer komt er wel mee weg. Maar als je niets met computers hebt,............

Laat dit nu net het struikelblok zijn waardoor ik blijf twijfelen, ik heb idd. totaal geen "voeling" wat betreft het werken met PC.
Mailtje verzenden, googlen maar daar houd het dan echt mee op.......

En er zijn dan ook nog eens zoveel verschillende mogelijkheden/apparaten die elk op hun manier het mogelijk maken om digitaal muziek te kunnen beluisteren........het zou handig zijn een aantal van deze "streamers" te kunnen huren om alzo wat inzicht te krijgen naar mogelijkheden/gebruik enz.....

Misschien nog eens duidelijk opsommen wat mijn bedoeling is aangaande mogelijkheden:
Mijn toekomstige streamsysteem word aangesloten op mijn PrimaLuna DiaLogue Two buizenversterker.
Ik wil cdtjes kunnen opslaan/spelen (rippen of is dat zeker?).
Digitale radiozenders beschikbaar.
Voor het sporadisch bekijken van concerten denk ik aan een appart systeem.

Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

HansBeekhuyzen

Citaat van: KayaRahnee op oktober 08, 2012, 14:59:35
Laat dit nu net het struikelblok zijn waardoor ik blijf twijfelen, ik heb idd. totaal geen "voeling" wat betreft het werken met PC.
Mailtje verzenden, googlen maar daar houd het dan echt mee op.......

En er zijn dan ook nog eens zovele verschillende mogelijkheden/apparaten die elk op hun manier het mogelijk maken om digitaal muziek te kunnen beluisteren........het zou handig zijn een aantal van deze "streamers" te kunnen huren om alzo wat inzicht te krijgen naar mogelijkheden/gebruik enz.....

Misschien nog eens duidelijk opsommen wat mijn bedoeling is aangaande mogelijkheden:
Mijn toekomstige streamsysteem word aangesloten op mijn PrimaLuna DiaLogue Two buizenversterker.
Ik wil cdtjes kunnen opslaan/spelen (rippen of is dat zeker?).
Digitale radiozenders beschikbaar.
Voor het sporadisch bekijken van concerten denk ik aan een appart systeem.

Ik proefde al dat je niet zo computer savvy bent (geen schande hoor). Je kunt ook gaan voor een speler met ingebouwde harde schijf, maar dat is wel duurder (tenzij je ook nog een computer moet kopen bij de Squeezebox). Op deze link vind je een overzicht van allerhande spelers: http://tinyurl.com/98eopt8. En op deze link mijn ervaringen over de afgelopen zeven jaar: http://tinyurl.com/9gfpv2j
Hans Beekhuyzen
theHBproject

Niber

Waar woon je?
Er is vast iemand die de Squeezeserver voor je wil instaleren mocht je hier zelf niet uitkomen...
Rippen en opslaan van cd's wil iemand je ook vast voor doen zodat je dit zelf kan.

Is allemaal niet zo heel moeilijk hoor.

Mocht je wel voor een nas gaan kun je op www.wifimedia.nl hele pakketen bestellen en veel informatie vinden. :yes:
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

KayaRahnee

Citaat van: Niber op oktober 08, 2012, 16:57:17
Waar woon je?
Er is vast iemand die de Squeezeserver voor je wil instaleren mocht je hier zelf niet uitkomen...
Rippen en opslaan van cd's wil iemand je ook vast voor doen zodat je dit zelf kan.
Is allemaal niet zo heel moeilijk hoor.
Mocht je wel voor een nas gaan kun je op www.wifimedia.nl hele pakketen bestellen en veel informatie vinden. :yes:

Ik realiseer me dat mijn twijfel steeds ontstaat omdat ik geen "echte voeling" heb met zo'n apparaat en ook mijn gebrekkig inzicht m.b.t. de werking van een PC maakt me onzeker, sowieso zal ik ten gepast tijden moeten beroep doen op derden om mij wat wegwijs te maken in de praktische werking.
Hopelijk vind ik in de nabijheid van m'n woonplaats (Hasselt, Belgisch Limburg) een goede ziel die me zal willen helpen.
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

JohnWx

Citaat van: KayaRahnee op oktober 08, 2012, 17:45:49
Ik realiseer me dat mijn twijfel steeds ontstaat omdat ik geen "echte voeling" heb met zo'n apparaat en ook mijn gebrekkig inzicht m.b.t. de werking van een PC maakt me onzeker, sowieso zal ik ten gepast tijden moeten beroep doen op derden om mij wat wegwijs te maken in de praktische werking.
Hopelijk vind ik in de nabijheid van m'n woonplaats (Hasselt, Belgisch Limburg) een goede ziel die me zal willen helpen.

er is altijd wel online hulp niet hier dan op stream fora etc. en anders komt er wel een forum delegatie naar Belgie
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

KayaRahnee

Citaat van: John Wx op oktober 08, 2012, 17:59:03
er is altijd wel online hulp niet hier dan op stream fora etc. en anders komt er wel een forum delegatie naar Belgie

Mooie vooruitzichten............de forum delegatie is alvast welkom, de huizen zullen worden bevlagd :wink:
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

HansBeekhuyzen

Citaat van: KayaRahnee op oktober 08, 2012, 18:33:41
Mooie vooruitzichten............de forum delegatie is alvast welkom, de huizen zullen worden bevlagd :wink:
Zorg in ieder geval wel voor een pc die snel genoeg is om de Squeeze server te draaien. Zeker als je een paar honderd cd's hebt.
Hans Beekhuyzen
theHBproject