Audio streamer/Multi media streamer

Gestart door KayaRahnee, augustus 18, 2012, 12:14:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Citaat van: KayaRahnee op augustus 21, 2012, 18:01:25
Ja, via PC zou wel kunnen maar die is niet meer van de jongste en maakt wat teveel lawaai.

koop een netbookje (mits de $ toe laat) zitten de beste audio i/o in en op 200 euro
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Marvin

Voor 1200€ kan je toch een beste pc in elkaar draaien.


--Verstuurd zonder netwerk--

Cornelis1921

Citaat van: WimPeu op augustus 22, 2012, 23:43:19
Weet niet of de mogelijkheden benutten op mij sloeg maar daarin kan ik je gerust stellen..

CDtje kopen vind ik gewoon te mooi...CDtje bezitten vind ik gewoon nog te mooi....voor mijn CD kast staan, zoeken, CD pakken en opzetten vind ik nog gewoon te mooi.....boekje erbij op de bank vind ik nog steeds te mooi.

Dit alles tikkende switch ik net naar JoHn Hiat - Bring The Family op de I-Pad met de I-Peng software.... :angel:
:schater: notworthy
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Zoldar

plug and play mannen. niet iedereen (zeg maar bijna niemand) wil gaan zitten mieren met moederbordjes en pc's en twonky bla die bla.

sommigen willen gewoon een cd in die gleuf douwen en rippen en spelen. en betalen er hartelijk voor. gemak. apple is er groot mee geworden.

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Marvin

#35
Mag jij me vertellen wat je zo ingewikkeld vind aan het rippen van een cd/dvd/br?

Een pc kan trouwens ook rippen én spelen tegelijk.

(Ik niet, want bij mij zitten er geen spelers of branders in m'n pc. Harde schijven is hier het sleutelwoord). :-D

Zoldar

denk dat hier al vaker mij ongenoegen heb geuit met de onstabiliteit van netwerken.

en die laptop van mij met foobar2000 doet het prima hoor. alleen die fan al maakt 70db. moet em erg ver weg onder bank stoppen om hem niet te horen.

AUC doet er soms uren over om een cd te rippen, wel eerst plaatjes uitzoeken.

daar moet je ook maar zin in hebben. en ik ben een computer noooob eerste klas. vind het ook niet leuk om ermee bezig te zijn.

persoonlijk maak ik liever de naald schoon van de element en af en toe een plaatje wassen.

of gewoon een cd in het gleufje.

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Maurice

Tja, zo tob ik ook al een tijdje met wat ik nu eigenlijk verder wil.
Mijn tivx is einde latijn (valt regelmatig uit), maar kan nog niet echt besluiten wat ik wil.
Heb nog een pc redelijk ongebruikt staan met een goede mobo en aparte geluidskaart, moet dan alleen een andere kast en fans hebben, mogelijk ook een ssd om het echt stil te maken. XBMC erop en je bent redelijk flexibel en allround.
Of toch een all-in-one player, plug and pray... Of toch een squeezebox en apart iets voor films?
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

JohnWx

Citaat van: Zoldar op augustus 23, 2012, 22:26:31
denk dat hier al vaker mij ongenoegen heb geuit met de onstabiliteit van netwerken.

en die laptop van mij met foobar2000 doet het prima hoor. alleen die fan al maakt 70db. moet em erg ver weg onder bank stoppen om hem niet te horen.

AUC doet er soms uren over om een cd te rippen, wel eerst plaatjes uitzoeken.

daar moet je ook maar zin in hebben. en ik ben een computer noooob eerste klas. vind het ook niet leuk om ermee bezig te zijn.

persoonlijk maak ik liever de naald schoon van de element en af en toe een plaatje wassen.

of gewoon een cd in het gleufje.

That's my boy  notworthy
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Citaat van: Zoldar op augustus 23, 2012, 22:06:06
plug and play mannen. niet iedereen (zeg maar bijna niemand) wil gaan zitten mieren met moederbordjes en pc's en twonky bla die bla.

sommigen willen gewoon een cd in die gleuf douwen en rippen en spelen. en betalen er hartelijk voor. gemak. apple is er groot mee geworden.

nee wat ik probeerde te zeggen is dat zo een Olive niet iets heel APARTS/BIJZONDERS is qua doen en laten behalve de kast misschien 

dit merk sprong/springt erg slim in de markt net of een pc niiet goed genoeg zou zijn of zoiets maar hun kastje is een gemaskeerde pc

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Zoldar

waar het uit opgebouwd is niet belangrijk voor de mensen die gewoon willen spelen. net zo min als een smartphone met een overgroot touchscreen  :mrgreen: :mrgreen:

maar schandalig duur is het zeker. en slim ook.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

JohnWx

Citaat van: Zoldar op augustus 23, 2012, 22:56:57
waar het uit opgebouwd is niet belangrijk voor de mensen die gewoon willen spelen. net zo min als een smartphone met een overgroot touchscreen  :mrgreen: :mrgreen:

maar schandalig duur is het zeker. en slim ook.

Nou het merk en dealers suggeren wat anders maar zie de foto intern (een van de weinig op het net te vinden want verbreken zegel weg garantie en service etc.)


Maar komt hij over 2 vaar voor "wenig" op MP langs sta ik weer op de eerste rij  :-D
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Cornelis1921

Citaat van: Zoldar op augustus 23, 2012, 22:26:31
denk dat hier al vaker mij ongenoegen heb geuit met de onstabiliteit van netwerken.

en die laptop van mij met foobar2000 doet het prima hoor. alleen die fan al maakt 70db. moet em erg ver weg onder bank stoppen om hem niet te horen.

AUC doet er soms uren over om een cd te rippen, wel eerst plaatjes uitzoeken.

daar moet je ook maar zin in hebben. en ik ben een computer noooob eerste klas. vind het ook niet leuk om ermee bezig te zijn.

persoonlijk maak ik liever de naald schoon van de element en af en toe een plaatje wassen.

of gewoon een cd in het gleufje.
:-)...
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Audiotic

#43
Citaat van: KayaRahnee op augustus 18, 2012, 12:14:36
Als voorbereiding op (latere) aanschaf van een stream systeem heb ik al wat zoekwerk verricht maar ik ben zeker nog niet voldoende op de hoogte om zelf een keuze te maken, dus ga ik ook hier op zoek naar meningen en ervaringen.

Een "simpel" systeem zal voorkeur genieten, gemakkelijk in bediening, en zo min mogelijk extra bekabeling.

Het systeem zal vooral worden gebruikt voor muziek.
Beeldkwaliteit is minder belangrijk, reden hiervoor is dat ik NOOIT films kijk maar een concert via TV of PC wil ik al wel eens kunnen spelen.

Voorgaande in acht genomen, kies ik dan beter voor gescheiden systeem zoals PC/TV gekoppeld via DAC aan versterker voor beeld(en klank) en voor de muziek een aparte audiostreamer, of ga ik toch maar beter direct voor Multi media streamer?

Misschien beginnen met een Logitech Touch, en dan later er een betere DAC achter hangen? De Touch kan overigens al 96/24 aan. Of de DAC van je versterker gebruiken. De Touch is supersimpel in het gebruik, ik mag wel zeggen, de nummer 1 in gebruiksgemak. Afspelen can via het netwerk (een leuke NAS ofzo), maar ook van een memory card of USB drive. Uiteraard ook streaming vanaf internet.
Rippen is veel werk, maar schept ook voldoening. Mooiste wat ik ken is gewoon iTunes. Makkelijk, en perfecte rips. Net zo goed als EAC.
Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

Audiotic

#44
Oh, en ik heb best wat ervaring met dit soort zaken... :-)
Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek