Audio streamer/Multi media streamer

Gestart door KayaRahnee, augustus 18, 2012, 12:14:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

WimPeu

Citaat van: Robino op augustus 22, 2012, 22:25:01
Maar als je streamt draai je echt geen cd's meer......

Ik stream al bijna 4 jaar en draai nog graag een fysiek CDtje...
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES


Zoldar

cd erin. draaien. boekje lezen. klaar.

met streamen wil ik nog wel eens problemen hebben met netwerk en die cd's rippen, das ook geen doen af en toe.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Robino

Precies, met dat rippen zit ik dus ook. Ik heb geen zin om mijn 500 cd's te rippen. Uitbesteden is kostbaar. Die dealer beweerde trouwens dat voor de kwaliteit het trouwens secuurder komt kijken dan menigeen denkt en je thuis op je pc niet de ripkwaliteit krijgt als een professioneel bedrijf met topapparatuur (voor wat het waard is).

Maar daarom lijkt mij zo'n Olive 03HD ook zo'n interessant apparaat. Die ript alles zelf naar de harde schijf.

WimPeu

Waarom zou dat ding het beter rippen dan een PC? Het blijven ook dan 500 CD's.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

KayaRahnee

#20
Citaat van: WimPeu op augustus 22, 2012, 23:02:49
Ik stream al bijna 4 jaar en draai nog graag een fysiek CDtje...

Citaat van: Robino op augustus 22, 2012, 23:03:23
Waarom?

Ik denk dat hier verschillende reden de oorzaak zijn.
CD toestanden ......makkelijk in gebruik.......cd kopen........cd speler kopen.......go.
Streamen.......nog veel onzekerheden voor aankoop.......waarom stellen wij (Robino, KayaRahnee) anders zovele vragen.......maar eens de knoop doorgehakt......een hoop werk, maar oneindig veel mogelijkheden en dat is natuurlijk aanlokkelijk.
Maar als je de mogelijkheden niet weet te benutten heb je vaak veel geld uitgegeven terwijl je de functies/ mogelijkheden niet gebruikt.
Daarom vind ik het belangrijk om eerst uit te maken welk systeem ik nodig heb/nuttig kan zijn.
Daarna op zoek naar info over de toestellen die in aanmerking komen, dan deze gaan beoordelen.........pas daarna beslissen.
Wanneer ik te weinig van een materie/product weet  probeer ik toch steeds voorbereid naar de dealer/verkoper te stappen.
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

WimPeu

Weet niet of de mogelijkheden benutten op mij sloeg maar daarin kan ik je gerust stellen..

CDtje kopen vind ik gewoon te mooi...CDtje bezitten vind ik gewoon nog te mooi....voor mijn CD kast staan, zoeken, CD pakken en opzetten vind ik nog gewoon te mooi.....boekje erbij op de bank vind ik nog steeds te mooi.

Dit alles tikkende switch ik net naar JoHn Hiat - Bring The Family op de I-Pad met de I-Peng software.... :angel:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

KayaRahnee

Citaat van: WimPeu op augustus 22, 2012, 23:43:19
Weet niet of de mogelijkheden benutten op mij sloeg maar daarin kan ik je gerust stellen..

Neen, niet op jou bedoelt.
Wat ik bedoel is dat mensen vaak een apparaat kopen waarvan ze de mogelijkheden/functies niet kennen en zodoende gaan betalen voor iets wat ze niet nodig hebben/gebruiken.
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

WimPeu

Daarom heb ik ook al jaren een Squeezebox...... :-D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

KayaRahnee

Citaat van: WimPeu op augustus 22, 2012, 23:56:06
Daarom heb ik ook al jaren een Squeezebox...... :-D

VoilĂ , hoofdwaarschijnlijk goed over nagedacht.
Met extern DAC....of niet?
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

WimPeu

#25
Jazeker. Vele gehad. Eerst een CA Dacmagic II, toen een CA Dacmagic III, toen een tijd lang een Cambrige Audio 840C CD speler met digitale inputs als Dac gebruikt, daarna de MF 1 Dac, daarna een Metrum Quad, een tijdje de Dac van mijn Integra gebruikt en nu een oude Meridian 566/20 en die bevalt me het allerbest. Super geluid precies zoals ik het mooi vind. Zijdezacht en tegelijk veel detail en een plaatsing waar je U tegen zegt.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

JohnWx

Citaat van: Robino op augustus 22, 2012, 18:53:51
Een dealer adviseerde mij de huidige Olive 03HD. En geen cd speler meer. Is afgelopen per einde van het jaar volgens hem.

http://www.side-line.com/news_comments.php?id=46980_0_2_0_C

nogmaals,

En dat geloof jij   dat een biljoenen industrie maar even verdwijnt daar heeft meneer de dealer en meneer Olive niks maar dan ook niks over te vertellen daar gaan grotere machten over
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

JohnWx

Citaat van: Robino op augustus 22, 2012, 23:13:14
Precies, met dat rippen zit ik dus ook. Ik heb geen zin om mijn 500 cd's te rippen. Uitbesteden is kostbaar. Die dealer beweerde trouwens dat voor de kwaliteit het trouwens secuurder komt kijken dan menigeen denkt en je thuis op je pc niet de ripkwaliteit krijgt als een professioneel bedrijf met topapparatuur (voor wat het waard is).

Maar daarom lijkt mij zo'n Olive 03HD ook zo'n interessant apparaat. Die ript alles zelf naar de harde schijf.

het is een pc die OLIVE

tuurlijk zal die "dealer" zeggen dat het beter is misschien kan hij ook antwoord geven wat voor ding het is op de foto  :-o
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

JohnWx

Zie toch echt een laptop CDRW
Zie toch echt een SATA harde schijf
Zie toch echt een moederbordje met ingebakken processor en usb en lan
Zie toch echt een geluidskaart dat ik denk zo toppertje
Zie toch echt een voeding wat ook in mijn oplader zit van mijn notebook


oftewel zo een olive is best wel duur voor 1200 euro
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

JohnWx

o ja er zit het mooie programma Twonky op kost toch zeker 7,50 eurootjes
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject