Ook ik ben weer veilig aangekomen
Vanmorgen op tijd vertrokken ( 8:20 ) en toen naar Wim gereden. Wim en ik zouden nog eerst naar beter beeld en geluid toe om nieuwe firmware te laten installeren op dde meridian g61r. Ook wou ik graag een nieuwe volumeknop en dat is allemaal keurig geregeld. Hierover in mijn set meer.
Na het bezoek in hilversum zijn we richting Chris gegaan. Binnen gekomen zaten Rene en Whisper er al. Whisper kende ik al, Rene nog niet. Ook Chris kon ik al alleen was ik het vergeten
.
De set eerst eens bekeken, en na een bak koffie eens serieus luisteren. Wat me meteen op viel is dat de set erg universeel is. Alles klinkt goed. Er wordt veelal rustige muziek gedraaid en dat vindt ik zelf wel prettig. Als de opname goed is volg je alle instrumenten met gemak. Het wordt erg goed neer gezet door de set. Ik heb veel muziek gehoord wat ik zelf niet kende, maar dat klonk wel allemaal erg goed. Tuurijk hadden we ook cd''s die niet mooi klonken maar 95% klonk gewoon heel erg goed.
De opmerking van de Usher mannen missen wat laag. Dat komt door het volgende, De ushers die Wim staan heeft zijn totaal anders als die van mij. De ushers van wim geven ongelofelijk veel druk in het laag, dat is iets wat echt heel prettig is. Mijn ushers klinken toch heel anders, gaan dieper in het laag en op sommige frequentie's iets minder aanwezig dan die van Wim.
Wat wel vast staat dat de speakers heel laag gaan, maar dat wel in combinatie met de ruimte. Chris heeft laag ingeleverd ( gehoord van Chris) om tot een mooiere weergave te komen. Ik ken de vorige speakers van Chris niet maar ik denk dat hij een goede keuze heeft gemaakt met de Avalon luidsprekers. Als er meer laag in die ruimte komt dan wordt het te. Het is er goed om de speakers aan te passen aan de ruimte en dat is in deze erg goed gelukt.
Naar mijn mening haal je zo het meest haalbare uit je set, rekening houdend met je ruimte. Nu blijft het strak en ik zeg heus niet dat er geen laag in zit want dat is zeer zeker wel aanwezig. Het is net wat je prettig vindt, gewend bent en/of zou willen creeren. Ik vindt het een hele mooie set en daar mag hij heel erg trots op zijn.
Ik wil iedereen bedanken voor de gezelligheid en Chris en Wendy natuurlijk voor de gastvrijheid. Vond het erg geslaagd vandaag.