M&G CZ79 deel II - 25 augustus

Gestart door cz79, juli 08, 2012, 21:06:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Cornelis1921

 :-( Hoi allemaal, ik moet helaas vandaag verstek laten gaan. Chris weet waarom en zal dat misschien nog uitleggen.
Fijne M&G allemaal, was er graag bij geweest. Maar helaas.
Groetjes, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

cz79

Niets aan te doen Cor, kom je toch gewoon een volgende keer.

WimPeu

Hee, dat is jammer Cor. Had je graag weer een keer gesproken. Helaas dus... nopompom  Volgende keer beter.  :yes:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

JohnWx

Gaan we samen een keer Cor naar de koperboer  :-)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Fijne en leuke dag bij CZ zu hause en overal afblijven aub
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Cornelis1921

Citaat van: WimPeu op augustus 25, 2012, 08:36:43
Hee, dat is jammer Cor. Had je graag weer een keer gesproken. Helaas dus... nopompom  Volgende keer beter.  :yes:
Ja Wim, dat is wederzijds. Drenthe? Oktober? Groetjes.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Janver

Veel plezier mannen!

Ik ben net klaar met werken(in hoeverre je klaar bent omdat het werk 24/7 doorgaat en morgen in de VIP gebied van Bavaria City Racing in Rotterdam en zal de gehele dag van huis zijn. Dus vanmiddag op stap met vriendinlief!

Nogmaals geniet ervan!
Hier kan uw reclame staan!

cz79

Iedereen weer veilig aangekomen thuis? Van heinde en verre kwamen ze vandaag naar de M&G :-D

Ik heb een ontzettend leuke dag gehad waarbij vel is gepraat (en nee ik was dit keer niet de enige Lo :-D), maar ook zeer veel muziek is geluisterd, van Fred MCDowell tot Dead Can Dance tot Tai Chi tot Youn Sun Nah, en nog veel meer.

Erg leuk gezelschap waren jullie ook en ik vond het erg leuk om jullie (nogmaals) te ontmoeten.

Alle discussies, die ik met sommigen van jullie heb gehad, opzij gezet was het gewoon erg gezellig en zijn we in de basis allemaal met dezelfde hobby bezig, Genieten van MUZIEK!!! Alleen hebben we gewoon verschillende methodes om dit tot een optimum te brengen.

Nogmaals iedereen hartstikke bedankt en ik vond het erg leuk en ik denk dat we allen terug kunnen kijken op een geslaagde M&G.

pompom pompom pompom

lo

Citaat van: cz79 op augustus 25, 2012, 20:02:24
(en nee ik was dit keer niet de enige Lo :-D

:-D

Mooi dat jullie weer een leuke middag hebben gehad. Altijd weer leuk om je hobby, passie, met gelijk gestemden te delen.  HB
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

cz79

 :-D :-D :-D

Er is zeker net zo veel gepraat als dat er muziek is geluisterd, maar een hele geslaagde dag.

Whisper was vandaag de rustige gast en de rest ws eigenlijk continue met elkaar in gesprek, helemaal 'leuk' om te zien dat Wimpeu en Renes59 met elkaar zaten te praten terwijl Whisper er tussen in zat en probeerde nog iets van de muziek te volgen  :schater: :schater: :schater:


renes59

#101
Ja ik ben veilig thuis gekomen, volgens mij was het om en nabij kwart voor 7 uur.
Het was een heel mooie dag met aangenaam gezelschap. Ik was wat vroeg maar toch niet de eerste, dat was Hans.
Nog wel even kennis kunnen maken met Wendy en de twee vrolijke kids. Wendy bekijkt de hobby van Chris met een knipoog, direct een punt van herkenning, hier is het niet anders. Een poosje na mij kwamen Ronald en Wim.

Voor het eerst naar Avalons geluisterd, klinkt goed, zou ik heel goed mee kunnen leven. De rest van het spul is ook mooi, 2xThule en1x Marantz. Hele mooie set die gewoon erg goed klinkt.

Wat hebben we gedaan?, praten over hifi en muziek geluisterd. Het mooie was dat iedereen een wat andere muzieksmaak heeft en voorkeur voor een bepaalt geluid. De voorkeur voor het geluid heeft wel weer direct te maken met de muzikale voorkeur. Ronald en Wim houden wel van bas en de soort muziek die dat voortbrengt. Chris ook wel maar niet te en zit een beetje in de jazzy hoek met  zangeressen en ook wel klassiek, blues en pop. Oude mannen Hans en René hebben hun wilde jaren wel gehad en hebben hun eigen specifieke smaak, Hans vindt oosterse klanken en celtic mooi, Rene blues en jazz ( en nog veel meer). Het mooie van de set van Chris is dat er alles goed op klinkt. Al missen de Usher mannen Ronald en Wim de laagste klanken, Hans en René niet, dat gebonk :wink: Chris is en kan heel tevreden zijn.
Er is veel muziek gedraaid, iedereen had muziek meegenomen, zelfs de mannen zonder cd-speler, de streamers.
Er kwam ook nog zoiets als een discussie op gang over het veranderen/verbeteren van muziek, niet zo verbeten als op het forum maar elkaar in waarde latende. Voor de één hoeft het beslist niet voor de ander is het een vooruitgang in luisterplezier. Discussie is trouwens een groot woord in deze.
Zoals ik al zei een mooie dag, zeer zeker voor herhaling vatbaar. Voordat je het in de gaten hebt was het 5 uur.
Chris, Wendy en kids bedankt voor het aangenaam verpozen bij jullie.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Whisper.nl

#102
Citaat van: cz79 op augustus 25, 2012, 20:16:54
:-D :-D :-D

Er is zeker net zo veel gepraat als dat er muziek is geluisterd, maar een hele geslaagde dag.

Whisper was vandaag de rustige gast en de rest was eigenlijk continue met elkaar in gesprek, helemaal 'leuk' om te zien dat Wimpeu en Renes59 met elkaar zaten te praten terwijl Whisper er tussen in zat en probeerde nog iets van de muziek te volgen  :schater: :schater: :schater:


mmm je vergeet een serieus onderdeel , het Groningse dialect waar ze mee begonnen.
Rene was zo aardig om zo af en toe een toelichting te geven in ABN.
Ben niet verlegen dus ik heb de heren zo af toe even aangegeven dat ze enz enz.

Ik sluit me aan bij je woorden CZ79 het was weer een leuke luisterdag geworden.

De muzikale smaken liepen ver uit een ( ik ben me ervan bewust dat ik wel een hele aparte smaak heb)
maar dat maakte de dag er niet minder leuk om.

Terug naar de muziek en de set. Waar we voor kwamen - Wim / The Pioneer / Rene en ik was natuurlijk de Avalon.  Ik had alleen maar plaatjes gezien en berichten gelezen over deze speaker.
In het echt is het een plaatje om te zien.  Begrijp dat de speaker een afwijkende kleur heeft t.o.v. het origineel.
Strak zilver en mooi bijpassend bij het nieuwe meubel.

Het geluid wat eruit komt in combi met de set is erg mooi. De sound wordt breed neergezet.
Er wordt een detail weergegeven waarbij ik, bij de mij bekende cd's, toch keer op keer verrast opkeek bij de geluiden die ik (nog) niet kende.  Bij regelmaat zie (hoor) je de muzikant recht voor je staan en kunt je de spelers in de ruimte aanwijzen.  notworthy

Ik vergeet een deel. Oliver Santi & Friends de cd Tai Chi. Liedje drie.
Terwijl onze Groningers driftig in gesprek waren voelde ik mezelf verdwijnen in de muziek.
Ik voelde me een onderdeel ervan. Heel apart dat je zo mooi betrokken werd bij de muziek zodat alles verdween.
Er was geen set meer, geen boxen slechts de sound van de muziek.

Ik heb weer genoten, voor herhaling vatbaar, en deze sessie zal me bij blijven.

CZ79 dank voor je gastvrijheid en heerlijk verpozen.

Groet Whisper








De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Marantz 81