M&G CZ79 deel II - 25 augustus

Gestart door cz79, juli 08, 2012, 21:06:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

WimPeu

Ik kom morgem met een verslagje jongens. Vond het een mooie dag. Heb genoten van mensen en muziek...wat wil een mens nog meer.

Chris en Wendy en de twee prachtige kinderen nogmaals bedankt voor dé ongekende gastvrijheid.....morgen meer. Lig nu ff op de bank naar de Franse film hit " Intouchable" te kijken...
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

cz79

Wat een knettergekke film is dat!!! :-D

thepioneer

Ook ik ben weer veilig aangekomen :)

Vanmorgen op tijd vertrokken ( 8:20 ) en toen naar Wim gereden. Wim en ik zouden nog eerst naar beter beeld en geluid toe om nieuwe firmware te laten installeren op dde meridian g61r. Ook wou ik graag een nieuwe volumeknop en dat is allemaal keurig geregeld. Hierover in mijn set meer.

Na het bezoek in hilversum zijn we richting Chris gegaan. Binnen gekomen zaten Rene en Whisper er al. Whisper kende ik al, Rene nog niet. Ook Chris kon ik al alleen was ik het vergeten  redface.

De set eerst eens bekeken, en na een bak koffie eens serieus luisteren. Wat me meteen op viel is dat de set erg universeel is. Alles klinkt goed. Er wordt veelal rustige muziek gedraaid en dat vindt ik zelf wel prettig. Als de opname goed is volg je alle instrumenten met gemak. Het wordt erg goed neer gezet door de set. Ik heb veel muziek gehoord wat ik zelf niet kende, maar dat klonk wel allemaal erg goed. Tuurijk hadden we ook cd''s die niet mooi klonken maar 95% klonk gewoon heel erg goed.

De opmerking van de Usher mannen missen wat laag. Dat komt door het volgende, De ushers die Wim staan heeft zijn totaal anders als die van mij. De ushers van wim geven ongelofelijk veel druk in het laag, dat is iets wat echt heel prettig is. Mijn ushers klinken toch heel anders, gaan dieper in het laag en op sommige frequentie's iets minder aanwezig dan die van Wim.

Wat wel vast staat dat de speakers heel laag gaan, maar dat wel in combinatie met de ruimte. Chris heeft laag ingeleverd ( gehoord van Chris) om tot een mooiere weergave te komen. Ik ken de vorige speakers van Chris niet maar ik denk dat hij een goede keuze heeft gemaakt met de Avalon luidsprekers. Als er meer laag in die ruimte komt dan wordt het te. Het is er goed om de speakers aan te passen aan de ruimte en dat is in deze erg goed gelukt.

Naar mijn mening haal je zo het meest haalbare uit je set, rekening houdend met je ruimte. Nu blijft het strak en ik zeg heus niet dat er geen laag in zit want dat is zeer zeker wel aanwezig. Het is net wat je prettig vindt, gewend bent en/of zou willen creeren. Ik vindt het een hele mooie set en daar mag hij heel erg trots op zijn.

Ik wil iedereen bedanken voor de gezelligheid en Chris en Wendy natuurlijk voor de gastvrijheid. Vond het erg geslaagd vandaag.
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

renes59

We hebben het ook gehad over Kraftwerk, dit is vroeg werk wat in de loop der jaren vervolg kreeg. Er is ook vroeg werk van hun met normale instrumenten, dit is met eigengemaakt spul.

http://youtu.be/lCg7hPeUdvE
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

renes59

#110
Deze is ook besproken. Vanaf ongeveer minuut 6 wordt het spannend, kippenvel.

http://youtu.be/GLzgGKWj6rs
Ik ga nog even door met de muziekdag, alleen niet met het mooie geluid van de set van Chris maar met een koptelefoon via een Rotel vv, die weer aan de labtop zit.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

cz79

Leuke verslagen mannen! Leuk om te lezen dat ook jullie een gezellige dag hebben gehad, daar is het uiteindelijk natuurlijk allemaal om te doen  :-D :yes:

Voor wat betreft de bas, wat mij betreft precies goed zo , natuurlijkhaal ik niet meer de allerdiepste regionen, dat gebeurde wel met de PMC en dat was nou precies het punt wat minder was, ook de Avalons gaan wel redelijk diep maar in volume zwakken ze dan erg af en dat past beter in mijn ruimte, op mijn zitplek.
Kortom de Avalons zetten geen 95dB neer op 30Hz en dat is juist heel erg goed voor de weergave in mijn situatie.

Nogmaals leuk om te lezen dat jullie hebben genoten

renes59

#112
Chris, er werd ook een cd gedraaid, jazz ( modern, saxofoon, veel valse lucht) van het ECM label. Cd zat in een zachte hoes, blauw hoesje. Wat was dat? Naam deed wat duitsig aan.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Marantz 81

Weer een mooi verslag  :-) ja ik denk ook dat persoonlijke smaak best wel verschilt ik hou ook van vet laag maar moet ook niet erbovenop liggen zodat het het geheel verstoort als er geen vet laag is dan mis ik wat  :-) en is het geluid voor mij niet compleet

Ik weet nog goed dat ik vorig jaar of jaar daarvoor bij Lo ging luisteren wat waarschijnlijk ook wel de langste luistersessie ooit zal zijn geweest van 10.30 tot 18.00 uur , hebben we 3 hele cd,s geluisterd van 2 meter sessie,s en was het bij hem dan ook echt net of je in de studio aanwezig was bij de opname  notworthy

Ben ook best wel benieuwd naar die Avanlon,s hoop over gelezen maar nooit gehoord  byebye

cz79

Citaat van: renes59 op augustus 25, 2012, 23:53:14
Chris, er werd ook een cd gedraaid, jazz ( modern, saxofoon, veel valse lucht) van het ECM label. Cd zat in een zachte hoes, blauw hoesje. Wat was dat? Naam deed wat duitsig aan.

Is Pools, Tomasz Stanko Quartet - Lontano

cz79

Citaat van: Marantz 81 op augustus 25, 2012, 23:59:08
Weer een mooi verslag  :-) ja ik denk ook dat persoonlijke smaak best wel verschilt ik hou ook van vet laag maar moet ook niet erbovenop liggen zodat het het geheel verstoort als er geen vet laag is dan mis ik wat  :-) en is het geluid voor mij niet compleet

Ik weet nog goed dat ik vorig jaar of jaar daarvoor bij Lo ging luisteren wat waarschijnlijk ook wel de langste luistersessie ooit zal zijn geweest van 10.30 tot 18.00 uur , hebben we 3 hele cd,s geluisterd van 2 meter sessie,s en was het bij hem dan ook echt net of je in de studio aanwezig was bij de opname  notworthy

Ben ook best wel benieuwd naar die Avanlon,s hoop over gelezen maar nooit gehoord  byebye

Je bent van harte uitgenodigd om eens aan te komen voor een luistersessie.
Lo heeft ook een prachtige set staan, vooral de versterker vindt ik erg mooi. notworthy

Cornelis1921

 :-) Goed om te lezen dat een fijne middag vol van muziek en gezelligheid is geworden. :yes:
Groet, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

renes59

#117
Citaat van: cz79 op augustus 26, 2012, 00:03:50
Is Pools, Tomasz Stanko Quartet - Lontano
Mooi zo, bedankt.
Hoe ik bij saxofoon kwam?, trompet. Ik denk dat ik aan het praten was en met een half oor heb geluisterd, da's niet genoeg.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

cz79

dat komt waarschijnlijk omdat ik zei dat het Saxofoon was, dus ik heb me vergist, ik bedoelde namelijk Trompet :-D

Whisper.nl

Citaat van: cz79 op augustus 26, 2012, 00:05:01
Lo heeft ook een prachtige set staan, vooral de versterker vindt ik erg mooi. notworthy


Mmm die dp 700 is ook niet mis hoor.

Ben aan het sparen voor de dp 500. (nog heel lang aan het sparen)

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet